Gå til innhold

Har du tips om en veldig bra PC, helst ultrabook?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg skal endelig kjøpe meg ny pc nå, siden jeg skal begynne å studere til høsten. Den jeg har nå er en 4,5 år gammel (!) Acer Aspire 6930 som er bra til alderen å være, men veldig tung og ganske stor.

Noen som har tips til en pc som kan passe følgende krav:

- Pris opptil 10 000 kr

- Minst 500 gb harddisk, gjerne med SSD i tillegg

- Aller, aller helst en lett 13-14 tommer

- Rask prosessor, i5 eller i7

- Dedikert skjermkort og bra med RAM

(Pc-en skal først og fremst brukes til studier, men jeg vil ha en alt-i-ett pc som jeg kan redigere videoer/bilder i photoshop/premiere pro med, og gjerne også spille Saints row 3 med... Hehe)

Har sett litt på følgende ASUS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777734#extra men vil gjerne ha noen alternativer :) Har sett en del på forskjellige butikkers nettsteder, men har ikke funnet noen andre som passer så bra som denne enda.

Noen som vet om noe annet som kan passe? På forhånd takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spille med en 13/14tommer?

Skrevet

Haha skjønner at det kan høres håpløst ut, men broren min er gamer og det er gøy å spille med han av og til. Pc-en jeg har nå er en multimedie-pc på 16 tommer som veier 4 kg, noe sånt gidder jeg ikke drasse på i studietida. Så det er absolutt ikke et must, men en liten fordel om det går an å kjøre det spillet på pc-en, noe Asusen kan etter spesifikasjonene å dømme :)

Skrevet

Hei!

Jeg skal endelig kjøpe meg ny pc nå, siden jeg skal begynne å studere til høsten. Den jeg har nå er en 4,5 år gammel (!) Acer Aspire 6930 som er bra til alderen å være, men veldig tung og ganske stor.

Noen som har tips til en pc som kan passe følgende krav:

- Pris opptil 10 000 kr

- Minst 500 gb harddisk, gjerne med SSD i tillegg

- Aller, aller helst en lett 13-14 tommer

- Rask prosessor, i5 eller i7

- Dedikert skjermkort og bra med RAM

(Pc-en skal først og fremst brukes til studier, men jeg vil ha en alt-i-ett pc som jeg kan redigere videoer/bilder i photoshop/premiere pro med, og gjerne også spille Saints row 3 med... Hehe)

Har sett litt på følgende ASUS: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=777734#extra men vil gjerne ha noen alternativer :) Har sett en del på forskjellige butikkers nettsteder, men har ikke funnet noen andre som passer så bra som denne enda.

Noen som vet om noe annet som kan passe? På forhånd takk for svar!

Hvis du legger inn kravspekken din på prisjakt.no tipper jeg du får opp en haug alternativer.

Skrevet

Vent på at flere Haswell-modeller har kommet ut

Skrevet

Takker for svar dere, men valgte nå den Asusen jeg hadde sett på :) Sjekket ut alle elektrobutikkene i byen der jeg bor, men ingen hadde en pc som passet bedre til mine krav enn denne, så nå gleder jeg meg bare til å få den i posten! :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...