Gå til innhold

Lage til uteplass på veranda med eller uten tak?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat årets dilemma. Men vi har kjøpt ny leilighet med to verandaer. Den ene med tak, morgensol og en del aktivitet med naboer, biler, barn som leker osv. Den andre ligger litt mer sjenert til, ettermiddags og kveldssol men ingen tak. Tenker litt på stoler og bord blir våte uten tak og at de lettere blåser bort, samme med blomsterkasser osv. De står sånn sett friere under tak, og vi kan kjøre fra det sånn om dagene (på begge plassene egentlig).

Nysgjerrige på hvordan dere ville laget til uteplassen med disse to valgmulighetene. Har ikke lyst til å flytte det frem og tilbake :)

Anonymous poster hash: df4f7...8c6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

På bakkeplan.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Markise? Den kan justeres, så veldig greit :)

Anonymous poster hash: 1d989...6ed
AnonymBruker
Skrevet

Markise? Den kan justeres, så veldig greit :)

Anonymous poster hash: 1d989...6ed

Ja markiser hadde vært veldig greit. Men synes det er så veldig dyrt, iallefall for oss nå. Blir nok ikke denne sommeren :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ikke akkurat årets dilemma. Men vi har kjøpt ny leilighet med to verandaer. Den ene med tak, morgensol og en del aktivitet med naboer, biler, barn som leker osv. Den andre ligger litt mer sjenert til, ettermiddags og kveldssol men ingen tak. Tenker litt på stoler og bord blir våte uten tak og at de lettere blåser bort, samme med blomsterkasser osv. De står sånn sett friere under tak, og vi kan kjøre fra det sånn om dagene (på begge plassene egentlig).

Nysgjerrige på hvordan dere ville laget til uteplassen med disse to valgmulighetene. Har ikke lyst til å flytte det frem og tilbake :)

Om dere jobber så er jo den med ettermiddagssol mest kurrant. Den andre får jo antagelig bare sol i helgene? Men om dere har barn(?) som leker er kanskje den andre mer hendig for å holde øye med dem?

Hva med å kjøpe inn et sett billige (men fine) kafestoler og et enkelt bord til verandaen med morgensol? Så kan dere spise frokost/lunsj der. Eventuelt et spisebord om dere har såpass med plass? Og så satse på mer avslappet stil på veranda nr 2, med solingsmuligheter mer sjermet? Sole seg gjør en uansett ikke under tak i regn, ;) men å spise ute kan være fint.

Om jeg hadde to stk så hadde jeg innredet begge to, nemlig. :fnise: Trenger ikke være så dyrt, heller. Noen potter med urter og det er hjemmekoselig.

Anonymous poster hash: 957ff...0c5

• Liker 1
Gjest Funky Punk
Skrevet (endret)

Jeg ville definitivt bygd et tak om jeg hadde hatt muligheten. Ikke så det dekker hele verandaen, men et stykke ut.

Det verste jeg vet er å spise mens man sitter midt i sola. Jeg liker også å sitte ute selv om det regner og da er det greit med tak. Også kan man heller ha muligheten til å flytte seg ut i sola om man ønsker det

På den verandaen ville jeg da hatt spisebord og stoler.

På den verandaen som får morgensolen så ville jeg pyntet med blomster, trær i potter osv ut mot veien/bråket.

Ville hatt et lite bord og et par stoler slik at man kan sitte ute og spise frokost osv

Endret av Funky Punk
AnonymBruker
Skrevet

Om dere jobber så er jo den med ettermiddagssol mest kurrant. Den andre får jo antagelig bare sol i helgene? Men om dere har barn(?) som leker er kanskje den andre mer hendig for å holde øye med dem?

Hva med å kjøpe inn et sett billige (men fine) kafestoler og et enkelt bord til verandaen med morgensol? Så kan dere spise frokost/lunsj der. Eventuelt et spisebord om dere har såpass med plass? Og så satse på mer avslappet stil på veranda nr 2, med solingsmuligheter mer sjermet? Sole seg gjør en uansett ikke under tak i regn, ;) men å spise ute kan være fint.

Om jeg hadde to stk så hadde jeg innredet begge to, nemlig. :fnise: Trenger ikke være så dyrt, heller. Noen potter med urter og det er hjemmekoselig.

Anonymous poster hash: 957ff...0c5

Ja tenkte på et enkelt cafebord med stoler på fremsiden (med tak) siden vi liker å sitte ute også om det regner. Har ikke barn -enda, så trenger ikke tenke på det. Men frister helt klart å bruke veranda nr.2 altså uten tak, siden vi har solen til langt på kveld/natt. Har ikke lyst til å koste på noe mer i første omgang, så prøver å innrede så billig som mulig utendørs :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt bygd et tak om jeg hadde hatt muligheten. Ikke så det dekker hele verandaen, men et stykke ut.

Det verste jeg vet er å spise mens man sitter midt i sola. Jeg liker også å sitte ute selv om det regner og da er det greit med tak. Også kan man heller ha muligheten til å flytte seg ut i sola om man ønsker det

På den verandaen ville jeg da hatt spisebord og stoler.

På den verandaen som får morgensolen så ville jeg pyntet med blomster, trær i potter osv ut mot veien/bråket.

Ville hatt et lite bord og et par stoler slik at man kan sitte ute og spise frokost osv

Ja høres ut som det blir cafebord med stoler på fremsiden :) Vil også prøve å skjerme til litt med blomsterpotter og diverse. Men vi har ikke økonomisk mulighet til å gjøre de store utbyggelsene eller endringene akkurat nå mtp. tak.

TS

Skrevet

Jeg ville definitivt møblert begge uteplassene. Nå har salget på uteblir begynt og dere kan sikkert finne noe fint til en ok pris, hvis dere er interessert. Å kjøpe alt p en gang kan bli mye, så å møblert en i år og den andre senere er en god ide.

Jeg er ikke så glad i cafesett, liker stoler med mer komfort, men det er jo smak og behag. Jeg ville nok satset mest på uteplassen med ettermiddags- og kveldssol, da den vil bli brukt mest hvis dere jobber på hverdagene.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville definitivt møblert begge uteplassene. Nå har salget på uteblir begynt og dere kan sikkert finne noe fint til en ok pris, hvis dere er interessert. Å kjøpe alt p en gang kan bli mye, så å møblert en i år og den andre senere er en god ide.

Jeg er ikke så glad i cafesett, liker stoler med mer komfort, men det er jo smak og behag. Jeg ville nok satset mest på uteplassen med ettermiddags- og kveldssol, da den vil bli brukt mest hvis dere jobber på hverdagene.

Ja kommer nok til å møblere begge etterhvert. Så ser for meg hva og hvordan man kan møblere det for denne sommeren slik at det blir både koselig og anvendelig. Tenkte på et billig cafeset fra plantsjen til ca.500,- kanskje, og møblere litt skikkeligere på veranda nr.2. Verandaen på fremsiden blir nesten ikke brukt om vi er hjemme heller da man så og si sitter på utstilling ;) iallefall nå uten noe der.

TS

Skrevet

Hva med en stor parasoll på kveldsterrassen? Så kan dere slå den opp og få skygge når dere spiser, og slå den ned når dere soler dere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...