AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Etter bare et par uker sammen? Kjæresten min sa til meg at han elsket meg etter bare èn uke. Nå, et par uker etter, føler jeg at jeg elsker ham også og kunne gjort alt for ham. Er det mulig å virkelig elske noen etter så kort tid? Andre som har opplevd det samme? Anonymous poster hash: fd08d...d5b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg tror at å elske noen er å kjenne alle deres feil og å kjenne personen tvers igjennom - og likevel være glad i alt ved personen. Jeg tror dere kan elske hverandre etter å ha vært kjærester i noen uker. Men da ved at dere har kjent hverandre en stund før dette og har vært veldig nære hverandre i en lengre periode. Kjæresten min sa han elsket meg før vi ble offisielt sammen - og da hadde han kjent meg i en måned, noe jeg synes var ganske kort tid. Men nå, når vi har kjent hverandre i to måneder, føler jeg at jeg har lyst til å si det tilbake. Det føles riktig, alt i kroppen min skriker det. Det er følelsen du må kjenne på Så ja, jeg tror det er godt mulig å elske noen etter kort tid. Anonymous poster hash: a0135...c22
Steinar40 Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Nei, det er ikke mulig. Det dere snakker om er å være forelsket. Virkelig kjærlighet - det å virkelig elske noen - det tar det årevis å bygge opp. 2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Skeptisk Har dere kjent hverandre en tid før dere ble kjærester? I så fall kan jeg forstå det. Selv har jeg datet en fyr siden september, og vært "ordentlig" sammen siden nyttår - jeg har begynt å føle meg nærme å elske ham nå, men ikke før det... selv om jeg fra tidlig av har hatt en følelse av at jeg godt kunne komme til å elske ham. Men det er nok ingen fasit på sånt... Forelskelse kan vel også være så sterk at det "kjennes ut" som om man elsker noen, men så glir det over etter en stund, enten i noe man innser virkelig er kjærlighet, eller ingenting. Håper for deres del det varer Anonymous poster hash: ed4c0...fe1 1
Tabris Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Jeg tror ikke det er mulig. I de første ukene er man som regel forelsket, noe som kan være sterkt nok. Men det er som en slags hormonell rus, hvor følelsene man har er svært sterke og rosenrøde. De går over, og det der da man finner ut hva man virkelig sitter igjen med.
Gjest anonym Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Tror det er veldig individuelt. Kommer an på personen og situasjonen, er ingen fasit på det.
Gjest Gjest Skrevet 7. september 2013 #7 Skrevet 7. september 2013 Min erfaring er at det er mulig å elske noen etter kort tid. Jeg ser det ikke som en rasjonell tanke basert på hvor flink, snill, bra den andre personen er, men mer en oversanslig følelse som er basert på noe uforklarlig. Jeg ser det å elske noen som en åndelig, spirituell opplevelse, og da trenger man ikke tid.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #8 Skrevet 7. september 2013 Hvis en fyr sa at han elsker meg etter en uke, hadde jeg tenkt at han ikke aner hva det vil si å elske noen. Jeg fortalte eksen at jeg elsket han etter nesten ett år sammen med han. For meg er det virkelig ord jeg ikke bare slenger ut... Da jeg var yngre sa jeg det til ekser tidligere, og bare trodde at jeg mente det. Anonymous poster hash: 96656...488 2
Cordelia Skrevet 7. september 2013 #10 Skrevet 7. september 2013 (endret) Altså jeg tror det er mulig å elske noen etter kort tid, men en uke? Skeptisk. Nå tror nå jeg det finnes mange måter å elske på og da. Den dype kjærligheten tror jeg dog det tar en liten stund å utvikle. Endret 7. september 2013 av Cordelia 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2013 #11 Skrevet 7. september 2013 Jeg tror man kan utvikle forelskelse etter så kort tid, men jeg tror ikke det er mulig å elske noen etter så kort tid. Man kjenner jo ikke et menneske skikkelig etter 1 uke. Jeg og kjæresten min sa det fort til hverandre synes jeg. etter ca 4 mnd. og da hadde vi kjent hverandre godt i et halvt år påforhold og vært bekjente i et halvt år før der igjen. Forelskelse føles som elske der og da, selv om det i realiteten ikke er det samme. Man finner ut om man elsker noen når den første forelskelses rusen har kjølnet litt, tenker jeg da. Anonymous poster hash: d4ea6...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå