Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ganske usikker som person, og blant dominerende mennesker føler jeg meg fort utrolig ukomfortabel og underlegen :sukk:

En av jentene i venninnegjengen er dessverre en person som tar mye plass, og er stort sett alltid fokus når vi er sammen. Det er for så vidt helt greit, men jeg sliter med å være meg selv når hun er til stede. Jeg føler at hun er bedre enn meg på en måte, og jeg merker at hun synes jeg er gørr kjedelig. Det skal sies at jeg egentlig ikke er venn med henne, men hun er venninne med de andre, Vi har aldri vært alene sammen, og snakker egentlig ikke så mye sammen når vi er samlet.

Men dette vil jeg nå endre på! Jeg vil ikke være usikker rundt henne. Jeg tør ikke si noen ting, fordi jeg er redd for hva hun tenker. Hun har et utrolig spennende liv, opplever masse, kule hobbyer, perfekt kjæreste, ha alt. Ikke at jeg er misunnelig på noe vis, for det er jeg ikke, men jeg merker at hun synes jeg er kjedelig. Da blir jeg fryktelig usikker på meg selv.

Hvordan endre dette? Jeg kan ikke la meg kue hver gang vi er i samme rom. Jeg føler meg bare helt elendig av det. Må bli tøffere i trynet! Men hvordan?

Anonymous poster hash: 0d582...8c3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vær deg selv og drit i hva ho måtte mene.

• Liker 4
Skrevet

Enig med svaret over. Vær deg selv, spiller vel ingen rolle hva hun mener.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Les den boken, hva den nå heter igjenn.. om selvfølelsen. Fikk mange aha opplevelser selv, og kjente meg igjenn i mye!!!

Anonymous poster hash: 24800...c6d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg føler at hun er bedre enn meg på en måte, og jeg merker at hun synes jeg er gørr kjedelig.

Anonymous poster hash: 0d582...8c3

Hun er ikke "bedre" enn deg! Og hvem bryr seg om hva hun skulle mene/synes.

Finn din egenverd, å slutt å bry deg :)

Anonymous poster hash: 1b8b3...3f0

Gjest Eurodice
Skrevet

Les den boken, hva den nå heter igjenn.. om selvfølelsen. Fikk mange aha opplevelser selv, og kjente meg igjenn i mye!!!

Den boken? Det er mye litteratur om selvfølelse, selvtillit osv.

Skrevet (endret)

Mia Törnblom har bøker om selvfølelse.

- Alt om selvfølelse
- Selvfølelse nå
- Det er ditt liv

osv..

Men det hjelper ikke bare å lese bøkene, man må jobbe for det.

Alle mennesker er like mye verdt, og du er like viktig som henne! :hug:

Endret av justmyself
AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg kom ikke på hva den heter, men her er den : http://www.bokkilden.no/SamboWeb/produkt.do?produktId=2917242&rom=MP

Vist linken virker da.

Nei det er ikke bare å lese en bok, men denne boken kan være til hjelp for å styrke selvfølelsen. Og jobbe med seg selv. Mange gode tips der. Jeg kjente meg igjenn i mye, har alltid hatt dårlig selvfølelse, og spesielt i ungdomstiden. Men blitt bedre med årene, og denne boken ga meg mange aha opplevelser. At det trenger ikke være de ser ned på deg, men det er bare du som føler det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...