Gjest ts Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har en kjæreste som er i forsvaret i andre enden av landet. Jeg har en del familie der han er i forsvaret, så jeg skal på ferie dit neste uke. I den forbindelse har jeg lyst å bare ta direkte fly til der han er. Det er en to timers kjøretur fra der jeg skal være på ferie. Planen er å komme dit med fly, og komme til han i militærleiren. Har lyst å få befalet hans til å "kalle han inn" på teppet for å lure han skikkelig (han pranker bestandig meg) for så dukke opp å overaske han skikkelig. jeg har ikke sagt jeg skal ta turen en gang. Dersom de ikke lar meg komme inn i leiren kan jeg evt bare få lurt han til å møte meg med "porten" . Jeg vet navn på befalet hans, og han har sagt mange ganger at han hadde syntes det var kjempegøy om jeg kom til leiren en gang for å se hvordan de har det osv, så jeg tror ikke det blir noe kjempe bom. de er ferdig i tjeneste klokken 16, så jeg kommer jo etter det slik at jeg overasker han på ettermiddagen. Tror dere befalet hans vil gå med på dette? De har en veldig grei kompistone sammen. Det hadde vært så uhyret morsomt å skremme han skikkelig, for så bare poppe opp å bare "Hallooooo:)" Har ordnet med skyss fra leiren på kvelden så jeg kommer meg hjem.
Trollmortil3 Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Ja det er jo bare å høre med befalet om det lar seg gjøre Morsom ide` 1
Cristella Skrevet 28. juni 2013 #3 Skrevet 28. juni 2013 Verste som kan skje er jo at han sier nei, så kjør på, om det går blir det sikkert kjempegøy! Du får oppdatere oss på hvordan det gikk! Lykke til! 1
Guybrush Skrevet 28. juni 2013 #4 Skrevet 28. juni 2013 Hvilken type tjeneste har han? Hvor lenge har han vært inne? Som rekrutt har du lite kontroll på hva som skjer iløpet av en dag. Det kan fint være at de plutselig i siste liten får beskjed om å dra på seg uniform, sekk og ut å løpe et par mil for eksempel. Men igjen - det avhenger av type avdeling og tjeneste. Da jeg var inne var det ingen som fikk lov å ha besøk inne i leiren, men det var selvsagt ikke noe problem å komme ut og se. Med tanke på hvor opptatt forsvaret er av å rekruttere jenter kan du jo prøve deg med at du gjerne vil ta en titt fordi du vurderer å ta førstegangstjeneste selv. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #5 Skrevet 28. juni 2013 Han er halvveis i tjeneste så for lengst ferdig med rekrutten. Jeg vil ikke si hva han er inne som i fare for å bli gjenkjent, for det er litt spesielt og få som er det, men han er inne i noe innenfor MP. Men jeg vet at de har en grei uke, og får som regel bilde av timeplanen hans hver mandag fordi jeg syntes det er interessant å se hva de holder på med. Hver dag slutter de klokken 16, men noen unntak om de har gjort en dårlig jobb, lengste har vel vært til 18, og dersom det blir kveldstjeneste får de beskjed å han sier alltid i fra til meg. Det verste som kan skje er vel bare det at jeg må avsløre at jeg er der å han må komme til porten. Jeg tror jeg vil gi det et forsøk uansett, fordi han fortjener å bli griselurt fordi han alltid lurer meg + at han virkelig elsker å være i forsvaret i den grenen, haha. Hadde vært så kult om jeg fikk befalet til å lure han om at han blir sendt over til vakt og sikring feks, det er hans største frykt Anonymous poster hash: aca09...21a
Gjest avocadoen Skrevet 28. juni 2013 #6 Skrevet 28. juni 2013 Så morsomt! Er vel bare å spørre befalet det Og du må fortelle når du har gjort det da
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #7 Skrevet 28. juni 2013 Ja, jeg skal oppdatere dere! Det skjer vel ikke før om en ukes tid tidligst, men jeg skal dytte opp tråden så dere får sett:) Anonymous poster hash: aca09...21a
Gjest avocadoen Skrevet 28. juni 2013 #8 Skrevet 28. juni 2013 Ja, jeg skal oppdatere dere! Det skjer vel ikke før om en ukes tid tidligst, men jeg skal dytte opp tråden så dere får sett:) Anonymous poster hash: aca09...21a Så flott! Gleder meg på dine vegne, og krysser fingrene for at det går som planlagt
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #9 Skrevet 18. juli 2013 Det ble ikke som jeg planla i det hele tatt, men MYE bedre og utrolig minnerikt! Vi avtalte en dag jeg skulle komme, fordi det var umulig å bare dukke opp pga overlappingen og alt for mye å gjøre. Jeg kom dit, og fikk faktisk lov til å inn på leir! Jeg var med MP hele kvelden, sov på kasserna på eget rom med kjæresten og var med MP hele neste dag og kveld. Overnattet to netter på kasserna med kjæresten, og fikk være med på alt de gjorde den ene dagen. Utrolig spennende og morsom opplevelse! Hadde aldri i min villeste fantasi trodd det var aktuelt for meg å inn på leir i det hele tatt, men jeg fikk besøkskort og alt var good to go. Vi cruiste rundt i terrenget med firetrekker, fikk se hele leiren, fikk spise i messa, være med på patrulje og hele pakken. Pluss at vi hadde sex i både dusj, tv stue og kasserne. Hoho! DRITKULT! Anonymous poster hash: aca09...21a 4
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #10 Skrevet 18. juli 2013 Herlig! Anonymous poster hash: 257c3...390
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #11 Skrevet 18. juli 2013 Herlig! Anonymous poster hash: 257c3...390 Ja det var en utrolig gøy opplevelse! Skal definitivt reise igjen om de har åpen dag, men tror ikke jeg kan gjøre som vi gjorde igjen, fordi det var unntak pga sommerferie og relativt ganske tom leir. Anonymous poster hash: aca09...21a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #13 Skrevet 18. juli 2013 Første steg til feltmadrass... Anonymous poster hash: bf80e...576
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #14 Skrevet 18. juli 2013 Kult! Var du på Rena? Nei, bardufoss Anonymous poster hash: aca09...21a
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #15 Skrevet 18. juli 2013 Første steg til feltmadrass... Anonymous poster hash: bf80e...576 Hæ? Anonymous poster hash: aca09...21a
Pearl2.0 Skrevet 18. juli 2013 #16 Skrevet 18. juli 2013 Hehe ok Mannen var først der og så på Rena Vært begge steder 1
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #17 Skrevet 18. juli 2013 Hehe ok Mannen var først der og så på Rena Vært begge steder Ahh! Jeg syntes det var utrolig greit. Fikk et helt nytt inntrykk av det hele. Utrolig kule og greie folk altså, og flott opplegg de har i tjenestetiden. Ikke rart guttene og jentene trives Anonymous poster hash: aca09...21a
Pearl2.0 Skrevet 18. juli 2013 #18 Skrevet 18. juli 2013 Ahh! Jeg syntes det var utrolig greit. Fikk et helt nytt inntrykk av det hele. Utrolig kule og greie folk altså, og flott opplegg de har i tjenestetiden. Ikke rart guttene og jentene trives Anonymous poster hash: aca09...21a Nei, de har absolutt ingenting å klage på Får det meste servert
AnonymBruker Skrevet 18. juli 2013 #19 Skrevet 18. juli 2013 Nei, de har absolutt ingenting å klage på Får det meste servert Så i alle fall ut som de hadde det veldig greit! Men hva vet vel jeg etter to dager i leir på en relativt rolig uke uten befal Anonymous poster hash: aca09...21a
Guybrush Skrevet 18. juli 2013 #20 Skrevet 18. juli 2013 Er mp fremdeles stasjonert i egne brakker ved divisjonsbygget eller har de flytta inn på heggelia eller rustad? Minner fra brakke 007 der oppe gitt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå