Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ei nevnte termometer til meg i dag og det har jeg ikke tenkt på. Andre ting som kanskje er lett å glemme som man bør ha?Eller andre ting som man kanskje ikke må ha men som er lurt å ha?

Tenker ikke på seng, vogn, vanlige babyklær, ol. For det regner jeg med at alle vet ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nesesuger :-)

AnonymBruker
Skrevet

Tror det finnes lister over alt mulig, nødvendig og unødvendig, hvis du googler det =)

Anonymous poster hash: f27a0...5a3
  • Liker 1
Skrevet

Jo det finnes mange lister, men ingen som har gitt meg noen særlige overraskelser for å si det sånn :)

Skrevet

Signerer nesesuger. Det er skikkelig kjekt om ungen blir snørrete og tett.

Ellers vil jeg også anbefale å ha stikkpiller og nesedråper tilgjengelig. Vi ble tatt litt på senga da gutten vår fikk skikkelig høy feber og vi ikke hadde noe å kunne "sette den ned" med..

Neglesaks/klipper er fint å ha, men trengs ikke i begynnelsen for da er neglene så myke at de bare kan rives av :)

Også rensemiddel til navlestumpen. (Klorhexidin)

Kommer ikke på noe mer i farta.. :)

Gjest Elyssa
Skrevet

Jeg synes ikke nesesugeren hjalp i det hele tatt.

Sånne små sprøyter (uten spiss :ler: ) synes jeg var smart. Brukte de til å dryppe morsmelk i nesa, gi sukkervann/fennikelte osv.

Gjest RockOn
Skrevet

Man skal ikke rense navlen lenger. Den skal kun holdes tør.

Skrevet

Signerer nesesuger, men kjøp en skikkelig en. Har prøvd noen små puslete som ikke fungerte, fra Barnas Hus. Og saltvann og paracet stikkpiller.

Skrevet

Små sprøyter er helt gull. Brukte de til å gi melk med innimellom, helt i starten, for vi slet så veldig med ammeteknikken. Brukte de også til å gi sukkervann, og senere tran.

Små medisinbegere (ca 25 ml), er ypperlige til å håndmelke i i starten, og så suge opp med den lille sprøyta, evt gi melken rett fra begeret.

Ellers er bæresjal noe av det lureste jeg har kjøpt...

Skrevet

Min erfaring som førstegangs som ville ha ALT på plass, er at har du ikke tenkt på det er ikke behovet der! Så lenge du bor innen rimelig avstand fra butikker, og ikke er helt alene, er det svært lite som kommer så plutselig på og haster så mye at du ikke kan kjøpe det dersom behovet oppstår. Badet vårt er overfylt av alt jeg trodde jeg måtte ha, tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på ting vi lett kunne klart oss uten...

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte egne håndklær til å ha oppå stellebordet. Og det erkefienden jammen meg glad for, for de har blitt brukt en del. Hadde ikke håndklær til oss andre hvis vi skulle brukt våre håndklær.

Anonymous poster hash: 3100e...2c8

Skrevet

Min erfaring som førstegangs som ville ha ALT på plass, er at har du ikke tenkt på det er ikke behovet der! Så lenge du bor innen rimelig avstand fra butikker, og ikke er helt alene, er det svært lite som kommer så plutselig på og haster så mye at du ikke kan kjøpe det dersom behovet oppstår. Badet vårt er overfylt av alt jeg trodde jeg måtte ha, tør ikke tenke på hvor mye penger jeg har brukt på ting vi lett kunne klart oss uten...

Selvsagt trenger man ikke ha alt på plass før fødselen, har ikke sagt at jeg skal kjøpe ALT før jeg føder, og langt i fra alt folk anbefaler her. Men man kommer jo ikke alltid på ting før man trenger det. Som termometer som jeg nevnte. Er dumt å ikke ha termometer hvis ungen blir syk en lørdagskveld og apotekene ikke er åpne før mandagen. Kanskje ikke så mye annet som kan være akutt, men er greit å få tips uansett syns jeg. Og det kan være at det dukker opp situasjoner hvor man trenger noe men ikke kommer på hva, og da er det greit å ha i bakhodet hva folk har anbefalt før. Som det Hedda-78 nevnte om sprøyte i forbindelse med amming, jeg trenger det kanskje ikke men hvis jeg trenger det så hadde jeg kanskje ikke kommet på det selv. Man vet ikke alt her i verden!

• Liker 2
Skrevet

Takk for alle tips ;)

Skrevet (endret)

Billige kluter du kan legge under rumpa på stellebordet er mitt tips. Dersom uhellet er ute og baby bæsjer eller har en skikkelig bæsjebleie som fort vekk gir mye gris, kan du bare kaste kluten i stedet for å styre med å vaske et stort håndkle. Vi har slike http://jysk.no/baderom/handklaer/basic/vaskeklut-price-star-10-stk-pk

Edit: Smertelindring som de andre her nevner er greit å ha i hus. Jeg ble også anbefalt BurnAid i en annen tråd. Dersom baby blir stukket av insekter eller brenner seg.

Endret av Sunshower
Skrevet

Ammeinnlegg! Det er jo kanskje en selvsagt greie, men ikke noe jeg hadde tenkt på, og jeg lakk som en sil i begynnelsen :fnise: Greit nok, vi fikk jo kjøpt det inn ganske kjapt, men da hadde jeg allerede skitnet til alle ammebhene jeg hadde kjøpt inn, og ble litt stress å måtte vente med å få vasket de til vi kom hjem fra sykehuset...

Gjest Marmot
Skrevet

Tja. Termometer, stikkpiller og sårsalve er ting jeg tenkte jeg kunne skaffe ved behov, men så var det plutselig midt på natten og barnet mitt hadde feber. Måtte kjøre til legevakta for å få stikkpiller.

Men; vær obs. på at nyfødte under 3 mnd. SKAL undersøkes av lege ved feber. Så stikkpillene haster ikke før barnet er over 3 mnd.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Engangspiletter med saltvann + bomullpads er veldig smart å ha dersom barnet får øyekatarr.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Rumpesalve

Dvs zinksalve. Men det får man ofte med gratis i slike gratispakker fra matbutikker og lignende.

AnonymBruker
Skrevet

Brystpumpe. Selv om jeg ammet kom det så mye melk i første 3-4 mnd at jeg måtte pumpe meg om natta om barnet som i mer en 3 timer. Alternativet var å sove i våtte klær.

Anonymous poster hash: 133da...aaf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...