AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 For tiden har jeg fri, er rastløs, og trener derfor mye mer enn normalt. Trener hver dag. Mye styrke, men også en del kardio. Snart vil tidene endre seg, og jeg får mye mindre tid til trening. Vil en periode med beinhard trening hjelpe meg videre når tiden ikke strekker like godt til? Vil det være lettere for meg å opprettholde en god fysisk form? Eller vil jeg rase ned i form når tidene blir værre? Kjenner jeg gruer meg litt til høst og mye mindre tid til å trene. For nå føler jeg meg så bra. Anonymous poster hash: 976c2...298
Supraspinatus Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Det er ikke lett å svare på spørsmålet. Det er litt uklart siden jeg ikke vet hva du prøver å oppnå. Hvordan definerer du god fysisk form? Om du trener spesialisert mot en spesifikk konkurranse eller øvelse så vil du bli dårligere i den om du reduserer treningsmengden vesentlig. Spesielt om du er på et veldig høyt nivå nå. Idrettsutøvere som har idrett som hovedsyssel periodiserer treningen sin gjennom hele året. Noen perioder trener de mer, andre mindre og noen perioder konkurrerer de mer enn de trener osv. Det finnes ikke noe fasit på det du spør om og svaret kommer helt an på hvordan du definerer målene dine. Svaret mitt er kanskje like uklart som spørsmålet ditt, men håper jeg toucher litt innom noe av det du tenker.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Hvis man ikke er så spesialisert som over, så er vel et vanlig tips at 1-2 treninger per uke er nok til å opprettholde formen, så ja, du legger absolutt et bra grunnlag nå. Har man vært godt trent er det mye lettere både å holde på formen og å trene seg opp igjen. Det jeg har lest av artikler sier i hvert fall så, og jeg merker det selv også Anonymous poster hash: b311b...2d7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Hvis man ikke er så spesialisert som over, så er vel et vanlig tips at 1-2 treninger per uke er nok til å opprettholde formen, så ja, du legger absolutt et bra grunnlag nå. Har man vært godt trent er det mye lettere både å holde på formen og å trene seg opp igjen. Det jeg har lest av artikler sier i hvert fall så, og jeg merker det selv også Anonymous poster hash: b311b...2d7 Jeg håper veldig at dette er riktig! Jeg har det nemlig litt som ts. Jeg har også fri om dagene nå og har masse tid og overskudd til trening. Utgangspunktet har vært labert og det er bare et par måneder siden jeg startet treningen. Først trente jeg tre dager i uka, forrige og denne uke har jeg trent hver dag og elsker det! Håper jeg klarer å holde den gode framgangen ved like ved å trene tre ganger i uka når jeg er i jobb igjen. Anonymous poster hash: 0c39f...1fb
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Jeg håper veldig at dette er riktig! Jeg har det nemlig litt som ts. Jeg har også fri om dagene nå og har masse tid og overskudd til trening. Utgangspunktet har vært labert og det er bare et par måneder siden jeg startet treningen. Først trente jeg tre dager i uka, forrige og denne uke har jeg trent hver dag og elsker det! Håper jeg klarer å holde den gode framgangen ved like ved å trene tre ganger i uka når jeg er i jobb igjen. Anonymous poster hash: 0c39f...1fb TS her - du må være min treningstvillingsjel Ja det føles så bra å ha så mye tid og overskudd. Men man vet jo at dette ikke vil vare når hverdagens stress henter en inn. Så jeg håper inderlig at jeg legger et godt grunnlag nå. Anonymous poster hash: 976c2...298
Athene Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Formen vil jo falle noe. Samtidig har man en viss grunntrening, og ikke minst treningsglede, som fundament. Det gjør det lett å fortsette å trene, og ikke minst å ta opp igjen mer aktivitet når tiden er der. Selv er jeg litt som deg. Trening er en av mine favoritthobbyer. Har jeg fri er jeg gjerne i aktivitet 1-4 timer om dagen, jeg elsker å bruke kroppen. Har jeg en frikveld frister nordmarka eller sats mer en TVen. Men i perioder mer mer jobb og sosiale aktiviteter blir det mindre. Jeg har erfart at jeg lar hverdagen ellers styre det. Jeg er ikke overfokusert på at jeg skal være i like bra form hele tiden, innimellom krever jobben og privaten mer. Men så snart det er roligere dager blir treningen prioritert igjen, og toppformen er tilbake.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå