AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Pus skal være med oss på en lengere biltur. Kan vi gi henne en bitteliten mikroskopisk bit sobril, eller er det lurest av vi drar til dyreklinikken for å få noe beroligende der? Anonymous poster hash: f333b...568 Anonymous poster hash: f333b...568
Gjest navnelapp Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Menneskemedisin skal aldri brukast på dyr med mindre dyrlegen eksplisitt anbefalar det. I verste fall er medisinen som gift for dyret, og du tek livet av det. Så gå til dyrlegen og få noko som h*n anbefalar. 17
myrrasarru Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Pus skal være med oss på en lengere biltur. Kan vi gi henne en bitteliten mikroskopisk bit sobril, eller er det lurest av vi drar til dyreklinikken for å få noe beroligende der? Anonymous poster hash: f333b...568 Anonymous poster hash: f333b...568 virkelig. på en liten pusekatt??? *gisp* 5
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Nei, selvfølgelig skal du ikke det! Du ringer dyrlege det er en grunn til at mennesker og dyr har forskjellige medisiner og at dyr har dyrlege og mennesker har lege. 5
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Hadde vel regnet med det ja Skal ringe til dyreklinikken å få noe der, vil ikke forgifte lille gulle mitt Anonymous poster hash: f333b...568 1
roberta Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Du kan gi katten reisesyketabletter beregnet for mennesker, det har jeg gjort mange ganger etter råd fra veterinær. Men jeg husker ikke mengden her og nå ... sikkert best at du kontakter din egen dyrlege. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Pus skal være med oss på en lengere biltur. Kan vi gi henne en bitteliten mikroskopisk bit sobril, eller er det lurest av vi drar til dyreklinikken for å få noe beroligende der?Anonymous poster hash: f333b...568 Anonymous poster hash: f333b...568 At du i det hele tatt tenker på å stille et slikt spm får meg til å lure på om du i det hele tatt er kompetent til å eie dyr?? Man Gir ALDRI menneskemedisin til dyr, med mindre det er foreskrevet av veterinær. En "mikroskopisk bit" av et legemiddel beregnet på mennesker kan i ytterste fall ta livet av et dyr! Jeg er rystet over at enkelte folk kan være så tankeløs at de ikke skjønner av seg selv at slikt spør man ikke engang om! Omplasser katten, du er ikke kompetent til å eie dyr etter mitt syn!Anonymous poster hash: 9ae36...539 6
Athene Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Tuller du? Det er i alle fall bra at du spør, i stede for å bare gjøre det... Gå til veterinær, og få tilpasset medisinering. Katter bør ideellt sett vennes til bil fra de er små, ta de med på en tur innmellom selv uten noe mål. Beroligende til katter er veldig omstridt. De blir avslappet i kroppen, men studier tyder på at de er like stresset likevel, og bare får det verre i og med at kroppen er dopet ned. Mine er vant med bilkjøring. De gangene jeg tar dem på fly, noe som er ganske stressende selv for dem, sprayer jeg buret med Feliway. Det er en mye bedre løsning en medikamenter.
MockingJay Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 At du i det hele tatt tenker på å stille et slikt spm får meg til å lure på om du i det hele tatt er kompetent til å eie dyr?? Man Gir ALDRI menneskemedisin til dyr, med mindre det er foreskrevet av veterinær. En "mikroskopisk bit" av et legemiddel beregnet på mennesker kan i ytterste fall ta livet av et dyr! Jeg er rystet over at enkelte folk kan være så tankeløs at de ikke skjønner av seg selv at slikt spør man ikke engang om! Omplasser katten, du er ikke kompetent til å eie dyr etter mitt syn!Anonymous poster hash: 9ae36...539 Ts spurte om råd, ikke hets. Vennligst fjern deg her i fra. Sier som de andre, prat med dyrlegen 4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Dyr skal ikke ha dine medisiner, i noen tilfeller reagerer dyr helt annerledes enn vi gjør på de samme stoffene. Vet at feks noen beroligende for mennesker virker oppkvikkende på katter, så det hadde vært fryktelig dumt på biltur. I tillegg til at du risikerer å drepe katten, siden den veier en brøkdel av et menneske. Stikk til dyrlegen, men dersom du ikke har erfaring med at hun ikke greier bilturer ser jeg ingen grunn til å medisinere i det hele tatt. Eventuelt prøve med en kortere tur og se hvordan det går. Og bruk transportbur. Anonymous poster hash: 7903f...81b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Ts spurte om råd, ikke hets. Vennligst fjern deg her i fra. Sier som de andre, prat med dyrlegen Som man spør får man svar! Vennligst fjern deg her i fra selv.Anonymous poster hash: 9ae36...539 1
MockingJay Skrevet 28. juni 2013 #12 Skrevet 28. juni 2013 Som man spør får man svar! Vennligst fjern deg her i fra selv.Anonymous poster hash: 9ae36...539 Ditt innlegg var ikke et fornuftig svar på noe som helst. Og bare slapp av, jeg har ingen problemer meg å gå, ts har fått gode svar og jeg har ingen intensjon om å sitte her å lese ren oppkast. 1
Gjest Nexus Skrevet 28. juni 2013 #13 Skrevet 28. juni 2013 Nei, de reagerer ikke på samme måte som mennesker. Finnes egne beroligende for dyr.
Tomaten Skrevet 28. juni 2013 #14 Skrevet 28. juni 2013 Man skal ikke egenmedisinere seg selv eller andre. Ihvertfall ikke gi andre sin egen reseptbelagte medising. Dette gjelder selvfølgelig dyr også. Oppsøk veterinær...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå