Gå til innhold

Menn, men og annet irriterende.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

*Er det virkelig så vanskelig å forstå forskjellen på menn og men? Jeg blir like irritert hver gang jeg leser setninger som ''Menn jeg gjorde det ikke'' eller ''Men er noen rare mennesker'' Virkelig?

*Eller intirisert/intirissert..
Hva får folk til å dytte inn en 'i' der? Den har ingenting der å gjøre. Er det ikke normalt å lese ordet for seg selv før man poster det?

Anonymous poster hash: 08125...888
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tirkes
Skrevet

Jeg blir mest frustrert når folk skriver samme ordet flere ganger i samme innlegg/epost/brev/facebookoppdatering - og presterer å skrive det feil på flere måter, eller skrive det rett og feil om en annen.

Eksempel fra en "kjøp og salg"-gruppe på FB:

"Pent brugte gummi støvler til salgs kr 200 selges brukt pga feil størrelse. Gummistøvlene er i størrelse 39".

Og av en eller annen grunn så ser jeg mye av akkurat dette når skrivefeil som "menn" og "intriserte" dukker opp. Det er mange som klarer å skrive interessert riktig. Men(n) så feilstaver de det i neste vending. Jeg lurer litt på hvorfor. Er man usikre og tenker at dersom man bruker alle mulige alternativer, så er det bedre enn å ha notorisk feil...?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror det går på usikkerhet som du nevner. At de da føler de får det riktige ordet inn en gang i setninger er det greit med flere skrivefeil, men det er jo akkurat det som ikke er riktig!

AnonymBruker
Skrevet

''Men er noen rare mennesker''

*Eller intirisert/intirissert..

Du verden. Jeg har aldri sett disse feilene jeg nå siterer, før nå. Sikker på at det ikke er noe du innbiller deg?

Anonymous poster hash: 5afd4...e66

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...