AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 *Er det virkelig så vanskelig å forstå forskjellen på menn og men? Jeg blir like irritert hver gang jeg leser setninger som ''Menn jeg gjorde det ikke'' eller ''Men er noen rare mennesker'' Virkelig? *Eller intirisert/intirissert.. Hva får folk til å dytte inn en 'i' der? Den har ingenting der å gjøre. Er det ikke normalt å lese ordet for seg selv før man poster det? Anonymous poster hash: 08125...888 1
Gjest Tirkes Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg blir mest frustrert når folk skriver samme ordet flere ganger i samme innlegg/epost/brev/facebookoppdatering - og presterer å skrive det feil på flere måter, eller skrive det rett og feil om en annen. Eksempel fra en "kjøp og salg"-gruppe på FB: "Pent brugte gummi støvler til salgs kr 200 selges brukt pga feil størrelse. Gummistøvlene er i størrelse 39". Og av en eller annen grunn så ser jeg mye av akkurat dette når skrivefeil som "menn" og "intriserte" dukker opp. Det er mange som klarer å skrive interessert riktig. Men(n) så feilstaver de det i neste vending. Jeg lurer litt på hvorfor. Er man usikre og tenker at dersom man bruker alle mulige alternativer, så er det bedre enn å ha notorisk feil...? 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Jeg tror det går på usikkerhet som du nevner. At de da føler de får det riktige ordet inn en gang i setninger er det greit med flere skrivefeil, men det er jo akkurat det som ikke er riktig! Anonymous poster hash: 08125...888
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 ''Men er noen rare mennesker'' *Eller intirisert/intirissert.. Anonymous poster hash: 08125...888 Du verden. Jeg har aldri sett disse feilene jeg nå siterer, før nå. Sikker på at det ikke er noe du innbiller deg? Anonymous poster hash: 5afd4...e66 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå