AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Har to kattunger (brødre) på 13 uker som jeg hentet på søndag. Den ene er verdens snilleste og roligste katt, men den andre jeg snakker om er rett og slett voldelig Å kose med han kan jeg bare glemme. Han er i 100 absolutt hele døgnet rundt, med mindre han sover eller spiser. Om jeg prøver å kose med han, bare biter han. Biter og biter. Og det HARDT! Jeg har hatt katter og kattunger før, men har aldri vært borti en kattunge som er så ekstrem. Jeg håper dette er noe han vokser fra, men er det noen som har noen som helst peiling på når? Han er heller ikke snill med broren sin. Biter så hardt at han skriker høyt og blir redd og løper vekk. Har prøvd å blåse han i ansiktet når han holder på sånn, men det hjelper ikke. Anonymous poster hash: 1fe51...f6d
Tomaten Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Ta han i nakkeskinnet. Det er det moren ville gjort. De fleste kattunger biter fordi de klør i tennene, så det vil nok roe seg etterhvert.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Prøvd det også. Hjelper ikke det heller. Han bare spreller som en gal og klorer og prøver å bite... Anonymous poster hash: 1fe51...f6d
Gjest Twelve12 Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Bit tilbake!! Neida:p hehe Noen bruker vann i spruteflaske. Det brukte jeg på katten min når hun klorte på alt. Trengte ikke å bruke den mange ganger før hun stakk bare hun hørte vannet som skvulpet når hun satte igang. Nå har hun sluttet helt og klorer kun på klorestativet sitt. 1
markj Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Ta han i nakkeskinnet. Det er det moren ville gjort. De fleste kattunger biter fordi de klør i tennene, så det vil nok roe seg etterhvert. Du må aldri prøve å kopiere dyreatferd, det vil du aldri få til 100 %. Alt som innebærer fysisk ubehag må man også unngå. Mitt beste forslag er å ta fra katten et gode, som i dette tilfellet antagelig er eieren. Ikke gi katten mer oppmerksomhet. Katten min var litt rabiat som liten, men det har blitt veldig mye bedre nå. Må nok bare gi det litt tid.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Han klør i tenna pga tannfelling, og det behovet forsvinner med en gang dette er ferdig. Beste er å bare overse katten når den biter, legg ned all kos og lek med en gang tenna skraper huden, evt sett katten ned på gulvet, og gjenoppta rolig kontakt når den har gitt seg. Ikke blås i ansiktet, dette gjør at den vil kunne vegre seg mot ansiktet ditt resten av livet, noe som gjør det veldig vanskelig hvis du må undersøke øyne, tenner osv ved sykdom. Ikke er det spesielt koselig med en katt som livredd ansiktet ens heller. Anonymous poster hash: d38f8...dd2
Tomaten Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Du må aldri prøve å kopiere dyreatferd, det vil du aldri få til 100 %. Alt som innebærer fysisk ubehag må man også unngå. Mitt beste forslag er å ta fra katten et gode, som i dette tilfellet antagelig er eieren. Ikke gi katten mer oppmerksomhet. Katten min var litt rabiat som liten, men det har blitt veldig mye bedre nå. Må nok bare gi det litt tid. Det gjør ikke noe skade å ta katten litt i nakkeskinnet. Ikke løfte eller rive, men bare litt sånn at han slipper taket og lærer at biting er fy fy. MIne katter har aldri tatt skade av det. Er forskjell å ta forsiktig i nakkeskinnet, og løfte de etter det. Det skal man ikke gjøre.
Minya Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Kattungen vår er også fæl til å bite fordi han klør i tennene. Vi klyper ham litt i haken eller nakkeskinnet hvis han begynner å gnafse noe voldsomt. Han har skjønt at om han biter, så "biter" vi tilbake Endret 27. juni 2013 av Minya
pipegakk Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Jeg også tar pusen min lett i nakkeskinnet hvis hun biter og blir litt rabiat innimellom. Drar ikke hardt, men nok til at hun blir litt "bedøvet". Da hun var veldig liten og bet meg mye, hveste jeg til henne hver gang. Da slapp hun taket med en gang, og sluttet fort med den plagsomme bitinga. Nå gjør hun det bare innimellom hvis hun er veldig rastløs og leken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå