Gå til innhold

kan jeg gå opp i lønn for å ha studiekompetanse?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg får 136kr i timen i lønn men ble ferdig med påbygg og har bestått i alle fagene og eksamener så jeg lurer på om jeg går opp i lønn for det?

eller har det ikke noe å si ?

synes jeg har ganske lavt timelønn ..

takk

Anonymous poster hash: a3c2b...fba
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du som arbeidstaker enten er 25 år eller har bestått eksamen som gir studiekompetanse. Så har du krav på lønnstrinn 3 i følge en del forskjellige tariffavtaler.

Så du vil nok gå opp 3-6 kroner per time da ja.

Det sagt, så er ikke studiekompetanse noe jeg ville ha verdsatt veldig høyt som en eventuell arbeidsgiver. Så om du vil ha skikkelig lønn bør du heller fokusere på det at du gjør en god jobb, for så og forhandle deg frem til kansje 150-160 kr timen.

Anonymous poster hash: ff2cb...a34
AnonymBruker
Skrevet

jeg er snart 30 år og jobber i helsevesenet tok utdanningen(yrkesfag) i 2007 og har heel tiden jobbet som vikar og ekstra vakter, da har jeg fått 136kr i timen og synes det er alt for lite..

skal prøve å ta høyere utdanning, men jeg tenkte de burde gitt meg litt mer i og med jeg har studiekompetanse..og 136kr i timen er alt for lite når man er 30 år og har barn osv..

AnonymBruker
Skrevet

jeg er snart 30 år og jobber i helsevesenet tok utdanningen(yrkesfag) i 2007 og har heel tiden jobbet som vikar og ekstra vakter, da har jeg fått 136kr i timen og synes det er alt for lite..

skal prøve å ta høyere utdanning, men jeg tenkte de burde gitt meg litt mer i og med jeg har studiekompetanse..og 136kr i timen er alt for lite når man er 30 år og har barn osv..

Nå får man vel gjerne lønn etter kvalifikasjoner, utdannelse, erfaring, innsats og grad av ansvar, ikke ut i fra sivilstad eller fase i livet. Hvor mange barn man har er ikke grunnlag for fastsettelse av lønn. Er det for lite for deg må du gjøre noe med de andre punktene som faktisk er grunnlag for lønna di.

Studiekompetanse er forsåvidt fint, men det sier vel bare at du har mulighet for høyere utdannelse, at du har fullført VGS? (er ikke ekspert på dette). Kan sikkert gi litt ekstra, men ikke det helt store antagelig. Men du bør jo sjekke med din arbeidsgiver hva du kan gjøre for å få høyere lønn? Hvilke utdannelse du kan ta osv? Hva de trenger på din arbeidsplass og som de belønner i form av høyere lønn. Lurt å sjekke opp. Evt bytte jobb.

Anonymous poster hash: 1326c...2a7

Skrevet

Kommer an på om dere følger tariff/hvilken tariff dere følger?

Skrevet

Studiespesialisering er faktisk ikke veldig relevant for arbeidsplassen din i helsenorge, helsefagarbeider derimot ville jo vært det. Hvilken yrkesfaglig utdanning har du om jeg kan spørre?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...