Gå til innhold

bolero vs. cape

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har et lite dilemma som jeg må finne ut av fort. Skal gifte meg 5.juni, og siden jeg plutselig kom til å tenke på at det kanskje er litt kaldt da :-) , skal mamma sy meg et cape eller en bolero.

Kjolen er i hus allerede, og den er i ivory thai silke og veldig enkel uten noe som helst pynt, men med lite slep. Skal også ha ivory langt slør som går litt lenger enn slepet.

Siden jeg allerede har kjolen, er jeg redd ivory thai silke i boleroen ikke vil stemme 100% med fargen på kjolen... hvor farlig er det?

Ville dere heller gått for lang dyp rød cape i fløyel eller noe?

Please hjelp meg, er ikke så flink til sånt :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes cape er finest da, men hvordan du skal gjøre det med hensyn til stoffet i brudekjolen har jeg ike peiling på.

Skrevet
Ville dere heller gått for lang dyp rød cape i fløyel eller noe?

Please hjelp meg, er ikke så flink til sånt :)

Hørtes ut som du har god peil på hva du vil ha/ikke ha :) Jeg ville så definitvt gått for et cape i ryprød fløyel. Åhh...skikkelig sånn "Ringenes Herre" look blir det :)

Men, dette må du jo få sydd fortere enn svint nå da. Forhøre deg der du bor om du får tak i en syerske som kan lage denne for deg. Kjøp også stoff og fòr og hemper.

Lykke til :)

Skrevet

Ta med kjolen når du skal kjøpe stoff..........

Jeg syntes det er lekkert med cape, men ikke dyp rød på sommeren. Syntes heller du skal sy en lang cape i et tynnere stoff, i samme farge som kjolen, eller en tanke mørkere.

Fløyel i juni er vel litt overdrevet :wink:

Skrevet

Miss G: Skulle til å legge inn denne jeg også! :ler:

Syntes den nederste capen er fin på sommeren.

Skrevet

Synes jeg også............. skulle gjerne hatt cape selv...........

Skrevet
:Nikke: Har siklet litt på den nederste jeg også..., men bryllupet er allerede så dyrt blitt at sånt noe tar vi oss ikke råd til...dessverre...
Skrevet

Åhhh, den nederste der var skikkelig fin, altså!! Men jeg har ikke råd til å kjøpe ny for den er sikkert svindyr. Tror jeg må vise mamma bilde, og håpe hun har pågangsmot :) Rød cape kan kanskje bli litt voldsomt i Juni, men så bor vi det høye nord, så det kan liksom være enten sommer eller vinter på den tiden :wink:

Tusen takk for tips!

Skrevet
Ta med kjolen når du skal kjøpe stoff..........

Hadde det vært så enkelt. Problemet er at jeg må kjøpe på nett mest sannsynlig, for det er ikke stoffbutikker som har kjolestoff på jeg vet ikke hvor mange mils ommkrets :)

Skrevet

Få hvertfall tilsendt stoffprøver. Det gjør det jo litt enklere :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...