AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Har skjønt det sånn at barn under 10 år kun bør kjøpes helt nye sko til, ikke brukte, da alle har forskjellig form på føttene og man kan få skader hvis man går lenge med sko som er formet etter bena til noen andre. Ikke alltid blir disse skadene oppdaget før man er voksen og da skjønner man ikke alltid at det har med brukte barnesko å gjøre. Jeg trudde at dette er noe "alle" har fått med seg, kanskje ikke det med under 10 år men at barn ikke skal bruke sko brukt av andre. Men jeg ser ofte på div salgsider på Facebook at folk selger brukte barnesko og det er alltid noen som kjøper de. Ville dere kjøpt brukte sko til deres barn? Er det mange her inne som ikke vet at man ikke bør kjøpe brukte sko til barn? Anonymous poster hash: 0809d...188
Gjest Gaby Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Jeg kommer ikke til å kjøpe brukte sko, kunne ikke falle meg inn. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 Jeg kommer ikke til å kjøpe brukte sko, kunne ikke falle meg inn. Samme her. TS Anonymous poster hash: 0809d...188
Gjest Ravgull Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Spørs på alder, skoen og hvor mye brukt/arvet. Feks gummistøvler til hjemmebruk som brukes i kort tid om gangen og sjeldent på ettermiddager etter bhg/skole - kunne ha kjøpt brukt. Sko til barn som krabber, kunne jeg ha kjøpt brukt eller arvet. Pene lakksko til en liten jente også. De bruker kanskje én gang før de blir for små, og er trolig brukt én gang av tidligere eier... Sko de skal gå lenge i (joggesko, sherrox osv) eller løpe/klatre i ville jeg alltid kjøpt nytt... Ville trolig også kjøpt nytt par gummistøvler til barnehagen. Men, jeg hadde foretrukket å arve / kjøpe av noen jeg kjenner. Vet ikke helt hvorfor. 2
Gjest pysepusen Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Nei, jeg hadde aldri kjøpt brukte sko til mine barn. Eller arvet. Jeg kan kjøpe det meste annet brukt til dem, men sko kjøpes nytt til hvert barn når de trenger det. 1
Gjest celine Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Det kommer an på bruken av skoene og barnets alder. Hos oss har lillebror brukt de samme skoene som storebror - dvs de aller første skoene som aldri ble gått i, men kun tatt på for syns skyld den gang de satt i vogn. Støvler har også gått i arv. Jeg ser ikke poenget i å kjøpe nytt hvis de gamle er brukt en halvtime for så å være for små etter neste godværsperiode. Ellers har det hendt at jeg har kledd på minstemann storebrors avlagte en dag eller to, hvis hans egne sko ikke har passet når våren har kommet. Jeg kler nemlig ikke på ungene cherrox hvis det helt klart er joggeskovær. Men: Det må jo sies at jeg har vært rask til å kjøpe nye sko hvis de forrige viser seg å være for små. Så ja, min minste går visst for lut og kaldt vann, uten at jeg mister nattesøvnen Jeg syns ærlig talt ikke det er verre å bruke sko som andre har brukt før i en kort periode, enn det er å kjøpe billigsko som såvisst ikke er anatomisk korrekt, og som er laget av materialer som ikke puster.. 2
Gjest Magdalene Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Jeg syns ærlig talt ikke det er verre å bruke sko som andre har brukt før i en kort periode, enn det er å kjøpe billigsko som såvisst ikke er anatomisk korrekt, og som er laget av materialer som ikke puster.. Der er jeg enig, men jeg kjøpet heller ikke billigsko til ungene mine. 1
Gjest celine Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 Der er jeg enig, men jeg kjøpet heller ikke billigsko til ungene mine. Godt at vi er enige Jeg må forøvrig presisere at det ikke var deg jeg refererte til da jeg sa som jeg sa Har nemlig akkurat hatt en diskusjon på jobben, så mitt innlegg kom vel i kjølvannet av den.. (Fortsatt litt småfrustrert over at enkelte syns at billigcrocs til under femtilappen er et greit alternativ for alle barn hele sommeren, og at mine barn er bortskjemte småjævler som går rundt med ecco og geox) Puh, godt å få blåst ut litt damp 2
Gjest Keikolina Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har kjøpt brukte sko, de kan vel max ha vært brukt et par 3 dager, noen er faktisk ikke brukt i det hele tatt.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Jeg har kjøpt brukte sko, de kan vel max ha vært brukt et par 3 dager, noen er faktisk ikke brukt i det hele tatt. Da er det jo ikke brukte sko Anonymous poster hash: 68adb...7f7
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Hvis man vet at den forrige eieren ikke lyver om bruken (kan jo si 1-3 dager mensdet egentlig er noen uker, ikke alle sko blir like mye slitt under) og de ble brukt noen få dager så greit, men det er ikke alle man kan stole på som fremmede på facebook som er veldig giret etter å få skoene solgt. Skiller støvler seg ut ved lite bruk? Siden flere har nevnt detAnonymous poster hash: 0809d...188 1
Gjest celine Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Man ser fint om et par sko er brukt i flere uker, istedenfor en dag - er ikke bare under de blir slitt Kjøper man sko av fremmede, vil jeg anta at de fleste sjekker sånne ting. Støvler skiller seg ut ved at de blir mye mindre brukt enn f.eks joggesko. Ikke alle barn liker å være ute og hoppe i søla, og noen av oss foreldre syns det er greit å la ungene være inne i ruskevær. For min del har jeg bevisst ikke kjøpt støvlene fire nummer for store, med tanke på at ungene skal kunne bevege seg lett. Ingenting er så demotiverende som å gå rundt å slepe på etpar digre gummistøvler som ikke henger på. Derfor har det innimellom ført til at jeg har pakket bort støvler som knapt nok har vært brukt. Da har de gått i arv til "restebarnet"
Gjest Keikolina Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Da er det jo ikke brukte sko Anonymous poster hash: 68adb...7f7 Jeg kjøper ikke ihjælbrukte sko, men de har vært noe brukt ifra før.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Man ser fint om et par sko er brukt i flere uker, istedenfor en dag - er ikke bare under de blir slitt Kjøper man sko av fremmede, vil jeg anta at de fleste sjekker sånne ting. Ser på Facebook at folk inngår avtaler om kjøp og henting under bildene og ikke noe "jeg vil se på de først" eller "hvor mye brukt er de" (selvsagt kan det hende at de diskuterer det privat). Selger nevner heller aldri hvor mye brukt de er i teksten under bildet, bare pris. Jeg ville absolutt bedt om å få se de først, men hadde aller først spurt om de er brukt. Flere av skoene ser man på bildene at er godt brukte (skitne og slitt). Skal jeg gi mitt barn brukte sko skal det være fra noen jeg kjenner godt og kan stole på, så jeg vet at de faktisk er ærlig når de sier at skoene er knapt brukt. Men tviler egentlig for at jeg kommer til å gi mitt barn brukte sko. Anonymous poster hash: 0809d...188
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 Jeg kjøper ikke sko om jeg ikke kan se på de først. Men er de lite brukt så kan jeg helt fint kjøpe pensko, gummistøvler, småsko eller støvler jeg kan bytte innersålen på. Altså sko som ikke blir så "ihjelgått" som joggesko. Har ei på 2,5 nå som går i barnehagen, og så aktiv som hun er så ville det ikke falt meg inn å kjøpe hverdagssko som ikke er prøvd på og som er skikkelige. Anonymous poster hash: a82c1...2cf
Gjest Riskjeks Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 Er det snakk om en baby trenger h*n vel ikke sko?
Gjest celine Skrevet 28. juni 2013 #19 Skrevet 28. juni 2013 Ser på Facebook at folk inngår avtaler om kjøp og henting under bildene og ikke noe "jeg vil se på de først" eller "hvor mye brukt er de" (selvsagt kan det hende at de diskuterer det privat). Selger nevner heller aldri hvor mye brukt de er i teksten under bildet, bare pris. Jeg ville absolutt bedt om å få se de først, men hadde aller først spurt om de er brukt. Flere av skoene ser man på bildene at er godt brukte (skitne og slitt). Anonymous poster hash: 0809d...188 Rimelig spesielt å kjøpe sko man ikke har prøvd på barnet først..
Gjest celine Skrevet 28. juni 2013 #20 Skrevet 28. juni 2013 Er det snakk om en baby trenger h*n vel ikke sko?Nei, det er sant Men tror de fleste faller litt for de søte små skoene man får kjøpt likevel. Jeg gjorde iallefall det, i et svakt øyeblikk. Skoene ble vel brukt en-to ganger på hvert barn, men sånne sko blir jo raskt skrellet av når barnet ytrer ønske om å krabbe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå