Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå streiker min LG P500 og jeg vurderer på det sterkeste å investere i en iPhone, men hvilken!?!

Jeg har litt begrenset med penger, bruker mobilen mye (masse meldinger, ringing og mail) i tillegg til et forholdsvis stort musikkbibliotek. Lurer også på hvis jeg kjøper en med 16GB om jeg kan oppdatere til 32GB eller kjøpe et ekstra kort eller noe senere hvis jeg ser det er for lite?

Er også veldig fornøyt med talkmoreabonnementet mitt så jeg leter etter noe som er ulåst.

Hvilken skal jeg kjøpe? Får jeg evt. oppgradert og hvor skal jeg kjøpe den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo kjøpe både 4s og 5. De tidligere har en del rare bugs synes jeg, men det er jo klart en smakssak. Har forresten hatt 4s og skriver akkurat nå fra femmeren.

Du kan ikke oppgradere minnet. Det du kjøper er hva du får og det du blir å ha resten av tiden. Derfor har jeg også valgt 64 gb selv.

Skal du kjøpe ulåst er eneste mulighet Apple.com, man får ikke kjøpt ulåst iphone hos noen forhandlere i Norge. Du kan jo se om det ligger noen ulåste billig på finn også.

Men jeg må si til deg som jeg sier til sambo. Ikke all disse abonnement avtalene er ille altså, noen av disse er veldig kurant.

Skrevet

Kjøpte iPhone5 32 gb via Telenor, og totalprisen ble lavere enn å kjøpe hos Apple og fortsette med One Call som jeg hadde. Da var den på kampanje. Djuice og Telenor har stadig kampanjer, lønner seg å følge litt med!

Skrevet

Du kan jo kjøpe både 4s og 5. De tidligere har en del rare bugs synes jeg, men det er jo klart en smakssak. Har forresten hatt 4s og skriver akkurat nå fra femmeren.

Du kan ikke oppgradere minnet. Det du kjøper er hva du får og det du blir å ha resten av tiden. Derfor har jeg også valgt 64 gb selv.

Skal du kjøpe ulåst er eneste mulighet Apple.com, man får ikke kjøpt ulåst iphone hos noen forhandlere i Norge. Du kan jo se om det ligger noen ulåste billig på finn også.

Men jeg må si til deg som jeg sier til sambo. Ikke all disse abonnement avtalene er ille altså, noen av disse er veldig kurant.

Men kan jeg få iPhone 4(S) med 32 GB? Må jeg ikke da gå over til 5?

Skrevet

Og virker egentlig alle abonnementer til iPhone uansett, eller kan det hende at talkmoreabonnementet mitt ikke går til iPhone eller noe?

Skrevet

Oooog... Har da funnet ulåste telefoner på netonnet ol.

Skrevet

Så lenge Talkmore kan skaffe micro eller nanosim, funker det.

Netonnet kjører samme prisene som apples butikk. Apple sender fraktfritt, vet ikke hva netonnet gjør? Har sett andre har solgt ulåste, men da til en mye høyere pris enn apple.

Du kan få brukte 4 og 4S med mer enn 16GB, men ikke nye.

Skrevet

Tråden er ryddet for spam.

ninuska_, mod

Skrevet

Jeg har en iPhone 4. Syns den er helt fin den. Trenger ikke noe mer. Har også Talkmore.

• 3 uker senere...
Skrevet

Men hvor lang levetid har en iPhone? Hvis man er forsiktig mener jeg. Har lest at den gjennomsnittelig norsk mobiltelefon varer i 2 år. Det er ganske lite for noe som koster 5-6000 kr.
Burde jeg forresten kjøpe via apple store fordi da vil jeg få lettere hjelp ved ødeleggelser/problemer? Elkjop f. eks er jo håpløse..

Skrevet

Apple har fantastisk kundeservice. Har Mac og har alltid fått hjelp når jeg har hatt problemer med den. Kjøpte forøvrig nettopp en iPhone 5 og elsker den. Har 16 GB, trenger strengt tatt ikke mer. Bilder ol. kan jeg jo bare laste over på datamaskinen innimellom. Har også Talkmore så det funker helt fint :)

AnonymBruker
Skrevet

Men hvor lang levetid har en iPhone? Hvis man er forsiktig mener jeg. Har lest at den gjennomsnittelig norsk mobiltelefon varer i 2 år. Det er ganske lite for noe som koster 5-6000 kr.

Burde jeg forresten kjøpe via apple store fordi da vil jeg få lettere hjelp ved ødeleggelser/problemer? Elkjop f. eks er jo håpløse..

Anbefaler på det sterkeste å ha en såkalt bumper på iphonen. Jeg har mistet min iphone i både grus og fliser, den har ikke en skramme. Den er 2 år snart og like god.

Anonymous poster hash: 9cf0f...a28

Skrevet

Jeg kjøpte meg iPhone 4S i november 2011. Brukte den frem til februar i år, da leverte jeg den inn pga en produksjonsfeil på ene høytaleren som jeg aldri hadde somlet meg til å gjøre noe med. Fikk splitter ny tlf i løpet av 3 dager, uten trøbbel.

Bortsett fra produksjonsfeilen (lav lyd) har jeg ikke hatt trøbbel med hverken den gamle eller nye. Er kjempefornøyd, og går nok ikke vekk fra iPhone. Har ingen planer om å oppdatere til 5, da jeg ikke ser nødvendigheten.

Mistet mine i bakken 100 ganger, men har deksel, så har alltid gått bra.

Skrevet

DU FÅR IKKE LETTERE HJELP VED ØDELEGGELSER/PROBLEMER VIA APPLE!

Jeg har vært tilhenger av appleprodukter lenge, og er veldig fornøyd med produktene de selger, men ikke kundeservicen. Disse er kjeltringer, og kjøper du fra nettsiden dems må du styre med å sende inn telefonen +. Og de finner alltid en unnskyldning for å slippe å erstatte noe hvis det er ødelagt. Sendte inn en ipod en gang som aldri hadde fungert siden jeg kjøpte den, som da hadde fått noen riper på siden. Den ville de ikke erstatte da det var "tydelige merker på at jeg hadde prøvd å åpne den"(?).

Så anbefaler deg å kjøpe sånne produkter i en butikk hvor du kan snakke med en person face2face, hvor det ikke er så lett å lure deg hvis du skulle ha noen problemer.

Min iphone ble nettopp stjålet så jeg satt med samme dilemma som deg. Iphone 4 eller 5? Selv har jeg mange dupeditter som passer til dockingen på iphone 4, så derfor valgte jeg 4 i stedet for 5. Det er ikke store forskjellen på dem egentlig.

Må også nevne at min iphone har overlevd 2 turer i toalettet da den er lett å glippe med litt alkohol i kroppen. Fikk ikke en ripe engang. :danse:

Skrevet

Men hvor lang levetid har en iPhone? Hvis man er forsiktig mener jeg. Har lest at den gjennomsnittelig norsk mobiltelefon varer i 2 år.

Da trekker min iPhone 4 opp snittet. Den nærmer seg 3 år og lever i beste velgående. Har til og med ok batterikapasitet enda.

• 1 måned senere...
Skrevet

Apple har fantastisk kundeservice. Har Mac og har alltid fått hjelp når jeg har hatt problemer med den. Kjøpte forøvrig nettopp en iPhone 5 og elsker den. Har 16 GB, trenger strengt tatt ikke mer. Bilder ol. kan jeg jo bare laste over på datamaskinen innimellom. Har også Talkmore så det funker helt fint :)

Jeg fikk aldri somlet meg til dette når skolen begynte igjen, og nå har de jo trukket alle telefoner bortsett fra 4s 8GB, og det er ALTFOR lite for meg! Går det an å bestille fra amerikansk apple.com? Altså det som da blir 5s 32GB unlocked til $749? Eller funker ikke det i Norge, med talkmore altså?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...