Gå til innhold

Jobbe i Oslo, men bo utenfor

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn som jobber i Oslo, men som bor utenfor, hvor langt unna bor dere? Og hvordan synes dere at det går med reisevei, og det å rekke barnehage o.l.?

Bor i Oslo, men vurderer å flytte ut.

Anonymous poster hash: 6804b...0bc
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har pendlet til Oslo i alle år tidligere (ikke de 2 siste), og jeg syns det gikk greit. Men jeg bodde ett godt stykke utenfor Oslo. Pga fleksible arbeidstid og mulighet til hjemmekontor en dag i uka, gikk det greit for min del. Men det endte med at det var far som leverte/hentet i b.hage osv. Førte til at vi spiste senere middag, og litt mer planlegging hvis jeg skulle rekke andre aktiviteter som barna innimellom hadde, avslutninger osv. Men hendte en gang i blandt at jeg ikke rakk d pga lange bilkøer, bilulykker som skapte mer kø osv. Tror det har veldig mye å si nøyaktiv hvor langt unna Oslo du vurderer å bo, hvor fleksibel jobb (og ikke minst arb.giver) du har, event hvordan d jobbmessig er for barnefaren. Om man kan dele ansvaret osv. Men alt i alt, gikk det veldig greit for meg. Brukte ca litt over en time til jobb, og fra jobb hver dag.

Anonymous poster hash: d14aa...4d8
AnonymBruker
Skrevet

Vi bor 40 min unna Oslo med tog, og jeg pendler. Synes det går greit, bortsett fra at rushtid-togene er ubehagelig stappfulle. Det hadde aldri i livet vært aktuelt for oss begge å pendle, for å være avhengig av tog er uforutsigbart, mtp å rekke henting av barn, osv.

Anonymous poster hash: e2fb7...84d
Gjest Petronella
Skrevet

Spørs hvor du skal flytte da. Jeg bor i Ski og jobber sentralt i Oslo. Bruker ca 22 min med tog. Jeg bor ikke langt unna togstasjonen. Jeg bodde også i Oslo før, men ønsket å flytte ut av byen når vi fikk barn. Vi trives veldig godt og pendlingen går veldig greit.

Skrevet

Spørs hvor du skal flytte da. Jeg bor i Ski og jobber sentralt i Oslo. Bruker ca 22 min med tog. Jeg bor ikke langt unna togstasjonen. Jeg bodde også i Oslo før, men ønsket å flytte ut av byen når vi fikk barn. Vi trives veldig godt og pendlingen går veldig greit.

Jeg bodde i ski før og jeg synest det bestanding var forsinkede tog, tog som ikke gikk pga feil, innstillinger osv.

Jeg bor nå i oslo og savner ikke tog livet fra ski.

Har fått barn men kan ikke tenke meg å flytte til ski og være avhengig av tog.

AnonymBruker
Skrevet

Bor på Jessheim. Har barn på 3 og 5. Det tar ca 1 time en vei med levering og inn i døra på jobb. Flytter ikke narmere da vi er usikre på om vi får barnehageplass.

Anonymous poster hash: b417b...b3e
AnonymBruker
Skrevet

Bor på Greverud. 20 min med toget til Oslo. sjelden tull med toget lenger. veldig fornøyde! vi pendler begge to. full barnehagedekning i Oppegård.

Anonymous poster hash: 16961...0ad

Gjest Maman
Skrevet

Flyttet til hus utenfor byen, hatet livet med pendling og kø, og fant heller et mer barnevennlig og hyggelig sted i Oslo og kjøpte en fireroms med balkong, garasje og parsellhage. 20 minutter til jobb dør til dør. Skal aldri flytte ut igjen..

AnonymBruker
Skrevet

Dere med barn som jobber i Oslo, men som bor utenfor, hvor langt unna bor dere? Og hvordan synes dere at det går med reisevei, og det å rekke barnehage o.l.?

Bor i Oslo, men vurderer å flytte ut.

Anonymous poster hash: 6804b...0bc

Vi vurderte det samme lenge og var mye på visninger, men vi endte opp med å bo på noe litt mindre i Oslo og angrer ikke ett sekund.

Har så mange venner som har flyttet ut og angrer bittert, og flytter fortest mulig tilbake igjen.

Vi konkluderte hvertfall at å bo på litt mindre plass og ha kjempekort vei til jobb og dermed få mye mer tid sammen som familie var å foretrekke, enn å sitte timesvis i kø hver uke.

Og det med barnehagedekningen er sterkt overdrevet. Jeg kjenner absolutt ingen som ikke har fått barnehageplass når de har rett på det. Vi fikk til og med plass fra mars, og trengte ikke gå og vente til august som jeg vet mange gjør andre steder.

Anonymous poster hash: f16fd...42d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...