Gå til innhold

Er det noen som kan gi meg et klart svar på om spotting er første dag mens eller om det er når blødningen faktisk starter for fullt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser rundt på nett og får forskjellige svar overalt. Noen sier at man skal regne første dag av menssyklus den dagen man får litt blod og utflod, og andre sier at det er den dagen da man begynner blø "kraftig".

Er ikke rart man blir forvirret og tipper jeg rett så vil det bli uenigheter her i tråden også om når første dagen er. Vanskelig å vite og regne ut når det ikke er enstemming!

Så hva mener du er første dag av syklus??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg personlig kan få spotting,altså litt blod og utflod noen dager med murringer før jeg får menstruasjonssmerter og blør på ordentlig,

AnonymBruker
Skrevet

et google-søk for meg oppgir at det er første dag med ordentlig friskt blod i strøm som teller.

Altså ikke spotting.

Men du Turid..jeg forstår at du gjerne vil bli gravid.. Men tror du ikke at du gjør det værre for deg selv at du er så ekstremt stresset over dette?

Ta det med ro...for din egen del...du er i første prøveperiode..de færreste får ikke treff første gang. Og vent noen dager med testen, ellers blir du skuffet.

Jeg antar du er hjemmeværende siden du skriver på KG på dagtid... Det gjør det enda verre. Da sitter du bare og tenker på å bli gravid, leiter etter symptomer og blir deprimert og håpefull samtidig.

Synes du at du koser deg i prøvingen nå? Føler du deg ikke stresset?

Gå en tur, kjøp deg en is... :) Og slapp av....=)

Anonymous poster hash: b378a...612
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er første dag med ordentlig blødning som regnes som første dag.

Anonymous poster hash: 622a2...d74
Skrevet

Første dag med friskt blod i en viss mengde er syklusens første dag. Det er ganske vanlig å spotte noen dager/timer før dette skjer.

Skrevet

Jeg spotter ca 5 dager før jeg går skikkelig menssmerter og blør i en ukes tid, veldig slitsomt å ha slik spotting heletiden. Spottinga kommer som regel 2 uker etter avsluttet mens og så er det noen dager slik før jeg får mensen. Men denne ganga har jeg spottet på 3 uka etter mens, og den "skikkelige" mensen skulle startet igår eller idag, men fortsatt spotting.

Men vil ikke tenke at det er ett tegn på noe, jeg vet hvis skuffa jeg da blir når mensen plutselig setter inn for fullt så da sitter jeg heller her å venter på at den kommer enn å håpe på at den ikke kommer.

• 6 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Men når man spotter 3 dager etter mansbløding. Trekkes disse dagene som mens?

Anonymkode: aa0e6...40e

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Men når man spotter 3 dager etter mansbløding. Trekkes disse dagene som mens?

Anonymkode: aa0e6...40e

Du har mens så lenge du har friskt blod. 

Anonymkode: 19a44...b2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...