Gå til innhold

Hjelp, vekta rikker seg ikke :-(

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er, og har alltid vært ganske overvektig. Jeg valgte derfor å begynne med en diett som heter PSMF bare for å få en kickstart. Den er som lavkarbo, bare at det ikke er lov å spise noe som inneholder mer fett enn 5g pr 100g. Jeg er veldig nøye med hva jeg spiser. De to første ukene gikk jeg ned nesten 6 kg. Men nå har vekttapet stoppet helt opp... Dietten er vansklig å følge, og vansklig å ha motivasjonen oppe når resultatet uteblir.

Nå trenger jeg ikke råd om å starte en livsstilsendring. Jeg har lagt planer langt fram i tid og vet nøyaktig hvordan jeg skal spise (og trene) etter PSMF. Dietten er som sagt en kickstart.

Noen som vet hva jeg kan gjøre feil?

Anonymous poster hash: aa205...0c4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Å følge en slik diett kan sette kroppen din i sparemodus. Du får ikke nok energi dersom du kutter karbo og fett. Slutt å sulte deg og velg en lavkarbovariant som passer deg. Du trenger fett.

Anonymous poster hash: fa448...611

AnonymBruker
Skrevet

Kjennes ikke ut som jeg sulter meg. Er nesten aldri sulten på dietten, men får så fryktlige cravings etter chips og brød :-p

AnonymBruker
Skrevet

Det er en myte at kroppen går i sparemodus så raskt.

Aner forøvrig ikke hvorfor du ikke fortsetter å gå ned i vekt, men synes uansett du har gått ned mye allerede. Hvor lenge har du holdt på tilsammen?

Anonymous poster hash: 5b8c3...7ab
  • Liker 2
Skrevet

Men hva spiser du i løpet av en dag da? Og hvor mange kalorier tror du at du får i deg?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 2 store måltider hver dag, hvor jeg feks spiser en halv pakke karbonadedeig og masse salat. Jeg varierer veldig mye med hva slags kjøtt jeg spiser. Kjøttet ligger på 200-300 g. Kan være alt fra biff, kylling, svin og fisk. Tilbehøret dekker alltid minst 3/4 deler av tallerken. Feks brokkoli, blomkål, agurk, tomater, sopp.. Spiser også en yoplait double 0 % i løpet av dagen. Og ofte en pakke cherrytomater utenom. Har ikke telt kcal, noe jeg kanskje burde. Men er ganske sikker på at jeg ligger i underskudd, og har veldig lite sultfølelse. Jeg er også veldig inaktiv i løpet av dagen.

Skrevet

Mitt beste kostholdsråd for å gå ned i vekt, er å leve normalt sunt, kutte litt ned på karbohydrater, og kutte helt ut det typisk usunne som f.eks brus, godis, chips, fet saus osv, spis mye frukt og grønt, rent kjøtt. Spis små måltider..ofte. Og dersom du ikke allerede gjør det, bli mer aktiv, gå turer, velg trapper fremfor heis, ta en løpetur, gå på treningsstudio. Det skal ikke mye til dersom man velger sunne matvaner og en aktiv livsstil. Jeg går som regel opp i vekt dersom jeg ikke passer på å spise små, hyppige måltider fremfor store og få måltider.

Skrevet

Tråden er ryddet for reklame

Sophie-Ann, mod

AnonymBruker
Skrevet

300 gram kylling er to store fileter, så hvis det er maks 1/4 tallerken har du veeeldig store tallerkner.

Ellers vil jeg bare prøve litt andre metoder. Jeg tror personlig ikke på altfor store eksperimentering, men det er fordi jeg spiser totalt uten filosofi og kontroll og har stabil vekt. Hvis ikke man klarer dette forstår jeg at man må begynne å tenke litt mer over hva man spiser. Men det beste rådet til alt av trening og kosthold er vel egentlig: hvis ikke det funker, prøv noe annet.

Anonymous poster hash: 54b53...d44
Gjest Coolaid
Skrevet

Kjennes ikke ut som jeg sulter meg. Er nesten aldri sulten på dietten, men får så fryktlige cravings etter chips og brød :-p

Du skal kjenne sult mellom måltidene ! Da vet du at du har forbrenningen fint i gang. Slutter man å spise kjenner man lite eller inge sultfølelse. Cravings gir utslag lettere når kroppen ikke har fått det man trenger. Å sulte seg betyr å spise mindre enn det kroppen trenger for å opprettholde en fornuftig forbrenning :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...