AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #1 Skrevet 27. juni 2013 Jeg jobber en liten stilling samtidig som jeg er student. Etter loven kan jeg visst "slippe" og ta ut ferie når jeg har vært student året før eller noe, og det var greit for arbeidsgiver også. MEN jeg har blitt trukket for 5 uker ferie, så har blitt trukket i lønn! Er dette riktig??? Eller er det sånn at jeg får tilbake disse pengene neste måned? :s Anonymous poster hash: d2b68...dad
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #2 Skrevet 27. juni 2013 Du er nødt til å ta ut ferie. Men får ikke feriepenger, siden du ikke har tjent opp feriepenger. Om du ikke tar ferie antar jeg du får etterskuddbetalt i stedet for frskudd. Anonymous poster hash: 6026b...e79
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 TS: Jeg fikk feriepenger også. Så det betyr at jeg får tilbake det de trakk meg for senere? Anonymous poster hash: 980ff...5f2
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Du er nødt til å ta ut ferie. Men får ikke feriepenger, siden du ikke har tjent opp feriepenger. Om du ikke tar ferie antar jeg du får etterskuddbetalt i stedet for frskudd. Anonymous poster hash: 6026b...e79 Det hadde tatt seg ut hvis alle deltidsarbeidende studenter skulle at ferie hele sommeren. Hvis TS har avtalt at hun ikke skal ta ferie og heller jobber får hun naturligvis betalt. Anonymous poster hash: 40d86...b50 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Det hadde tatt seg ut hvis alle deltidsarbeidende studenter skulle at ferie hele sommeren. Hvis TS har avtalt at hun ikke skal ta ferie og heller jobber får hun naturligvis betalt. Anonymous poster hash: 40d86...b50 Å ta ut ferie betyr ikke ta ut ferie om sommeren. Får hun forskuddsbetalt er det flere bedrifter som bare betaler ut feripenger i juni og heller etterskuddsbetaler senere. Anonymous poster hash: 6026b...e79
Rosalie Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Man må selv si ifra dersom man ikke skal ta ut full ferie i løpet av året.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Jeg jobber en liten stilling samtidig som jeg er student. Etter loven kan jeg visst "slippe" og ta ut ferie når jeg har vært student året før eller noe, og det var greit for arbeidsgiver også. MEN jeg har blitt trukket for 5 uker ferie, så har blitt trukket i lønn! Er dette riktig??? Eller er det sånn at jeg får tilbake disse pengene neste måned? :s Anonymous poster hash: d2b68...dad Det er vel bare å ringe arbeidsgiver og høre? De aller fleste tar ut ferie i løpet av året (unntaket altså de som ikke har opptjent feriepenger året før - de kan ikke tvinges med mindre bedriften har fellesferie og legger ned produksjon) så det kan godt hende lønnsavdelingen bare har glemt at avtalen var at du ikke tar ferie og slik ikke skal trekkes. Anonymous poster hash: 798cf...80f
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Du er nødt til å ta ut ferie. Men får ikke feriepenger, siden du ikke har tjent opp feriepenger. Om du ikke tar ferie antar jeg du får etterskuddbetalt i stedet for frskudd. Anonymous poster hash: 6026b...e79 Feil. Man er ikke nødt til å ta ut mer ferie enn man har opptjent feriepenger for fra fjoråret. Anonymous poster hash: 9ae14...703 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Feil. Man er ikke nødt til å ta ut mer ferie enn man har opptjent feriepenger for fra fjoråret. Anonymous poster hash: 9ae14...703 Dette er riktig. Har man opptjent ferie har man rett og plikt til å ta denne ut, men har man ikke tjent opp ferie fra året før har man rett men ikke plikt til å ta ut ferie. Anonymous poster hash: 203c8...968
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå