Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hms ingeniør og har fått konsulentjobb som hms rådgiver. Firma spurte om lønn . Noen som vet hva som er vanlig/har en link til oversikt?

Anonymous poster hash: 897da...3b6

AnonymBruker
Skrevet

Nito eller Tekna kan sikkert hjelpe deg med ca lønnsnivå. Er avhengig av hvor mye erfaring du har og eksamensår.

Anonymous poster hash: ae31b...1fb
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er hms ingeniør og har fått konsulentjobb som hms rådgiver. Firma spurte om lønn . Noen som vet hva som er vanlig/har en link til oversikt?

Anonymous poster hash: 897da...3b6

Jeg jobber som HMS-rådgiver, har 406.000

Anonymous poster hash: 755eb...546

Skrevet

Hei

Hva en tittel innebærer varierer veldig fra firma til firma ( feks er det stor forskjell på å være adm.dir i Hansen AS på hjørnet og i Statoil). Du kan derfor ikke se på tittel når du skal sammenligne lønn. Sjekk m Nito eller Tekna.

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg jobber som HMS-rådgiver, har 406.000Anonymous poster hash: [aacronym=Full hash: 755eb1d6157916a30881c9ef27d66546] 755eb...546

Hva er du utdannet som, og hvor lang Ans har du?

Skrevet

Heisann!

Jeg vil bare skyte inn et lite tips.

Få dere relevant erfaring innenfor fagfeltene dere uttaler dere om.

Å si at sånn skal det være fordi jeg sier det, det holder ikke.

Hilsen et av deres ofre.

AnonymBruker
Skrevet

Hva er du utdannet som, og hvor lang Ans har du?

Sykepleier, 6 års erfaring som HMS-rådgiver

AnonymBruker
Skrevet

Heisann!

Jeg vil bare skyte inn et lite tips.

Få dere relevant erfaring innenfor fagfeltene dere uttaler dere om.

Å si at sånn skal det være fordi jeg sier det, det holder ikke.

Hilsen et av deres ofre.

Hva er du et offer for helt nøyaktig?

Skrevet

Jeg antar en HMS rådgiver som følger boken uten å sjekke hva det faktisk betyr i praksis.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg antar en HMS rådgiver som følger boken uten å sjekke hva det faktisk betyr i praksis.

Hihi. Det gjelder jo lovverket som skal følges, og evt interne rutiner. Ingen som dikter opp sin egen teori innen hms.

Skrevet

Dere følger loven, det er bra, men dere også med på utarbeide interne rutiner.

Når ei lita søt jente fersk fra akademiet skal bestemme over voksne erfarne arbeidere, ja da kan du tenke deg hva vi føler.

Det samme gjelder sykepleiere som kun har sett sprøyter og skrubbsår som tar seg et kveldskurs i HMS for så å begi seg inn på samme spor som nevnte jente.

For å konkretisere; den viktigste egenskapen vi "fotfolk" eier er egenskapen til å bruke hodet, dere HMS-rådgivere frarøver oss sakte, men sikkert, denne egenskapen med deres null skader-politikk.

Har du levende normale mennesker i jobb så kan du ikke unngå skader, jo før dere aksepterer det jo bedre.

Og nei, jeg sier ikke at dere er noen ubrukelige hovmodne hengeromper, jeg sier at dere trenger erfaring i faget før dere skal utarbeide rutiner og vifte med pekefingeren.

Erfaring i faget får dere ikke ved å observere i to uker, erfarenheten ligger hos han som stått i arbeidsklær i 30 år, han ville blitt en god HMS-rådgiver han!

Beklager om dere føler at jeg tråkker på yrket deres, men med bakgrunn i en bred arbeidserfaring samt HMS-verv og ivrig skadebekjemping så snakker jeg fra hjertet.

Skrevet (endret)

Hihi. Det gjelder jo lovverket som skal følges, og evt interne rutiner. Ingen som dikter opp sin egen teori innen hms.

HMS er ikke teori.

HMS handler om trygg tenking, sunne holdninger og tilstrekkelig tilretteleggelse.

Legg merke til at to av punktene ligger hos arbeidstaker, er det nødvendig å si at jeg mener at internkontroll er oppskrytt?

Vil du ha "null skader" så må bedriften amerikaniseres - utviser du dårlig holdning så må du finne deg en ny jobb.

Endret av Bud
AnonymBruker
Skrevet

Sykepleier, 6 års erfaring som HMS-rådgiver Anonymous poster hash: 755eb...546

Det var en veldig lav lønn. Mer enn 30 000 lavere enn jeg har i grunnlønn som sykepleier. Det er med max. ans. da. Kunne tenke meg en hms jobb, men hadde ikke hatt råd å gå så mye ned i lønn.

Anonymous poster hash: 144ba...f26

AnonymBruker
Skrevet

Dere følger loven, det er bra, men dere også med på utarbeide interne rutiner.

Når ei lita søt jente fersk fra akademiet skal bestemme over voksne erfarne arbeidere, ja da kan du tenke deg hva vi føler.

Det samme gjelder sykepleiere som kun har sett sprøyter og skrubbsår som tar seg et kveldskurs i HMS for så å begi seg inn på samme spor som nevnte jente.

For å konkretisere; den viktigste egenskapen vi "fotfolk" eier er egenskapen til å bruke hodet, dere HMS-rådgivere frarøver oss sakte, men sikkert, denne egenskapen med deres null skader-politikk.

Har du levende normale mennesker i jobb så kan du ikke unngå skader, jo før dere aksepterer det jo bedre.

Og nei, jeg sier ikke at dere er noen ubrukelige hovmodne hengeromper, jeg sier at dere trenger erfaring i faget før dere skal utarbeide rutiner og vifte med pekefingeren.

Erfaring i faget får dere ikke ved å observere i to uker, erfarenheten ligger hos han som stått i arbeidsklær i 30 år, han ville blitt en god HMS-rådgiver han!

Beklager om dere føler at jeg tråkker på yrket deres, men med bakgrunn i en bred arbeidserfaring samt HMS-verv og ivrig skadebekjemping så snakker jeg fra hjertet.

Nå vil jeg vel si at det er noe galt med en bedrift som ansetter en uerfaren person, mann eller kvinne, til en såpass alvorlig jobb....

Skrevet

Nå vil jeg vel si at det er noe galt med en bedrift som ansetter en uerfaren person, mann eller kvinne, til en såpass alvorlig jobb....

Javel, jeg har jobbet for flere av "de store" og ser stadig vekk sånne plaster-eksperter.

Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Javel, jeg har jobbet for flere av "de store" og ser stadig vekk sånne plaster-eksperter.

Regner med at du tar dette

opp slik at det kan endres?

AnonymBruker
Skrevet

Det var en veldig lav lønn. Mer enn 30 000 lavere enn jeg har i grunnlønn som sykepleier. Det er med max. ans. da. Kunne tenke meg en hms jobb, men hadde ikke hatt råd å gå så mye ned i lønn.

off topic, men hallo i luken: hvis du har 30 000 mer enn henne og full ans. (10 år?) så ligger dere nok på samme lønnsnivå (vedkommende skriver at hun har 6 års ans.).

Anonymous poster hash: edae5...7a0

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

off topic, men hallo i luken: hvis du har 30 000 mer enn henne og full ans. (10 år?) så ligger dere nok på samme lønnsnivå (vedkommende skriver at hun har 6 års ans.). Anonymous poster hash: edae5...7a0

Stiger mann mer enn 30000 da på de neste 4 årene? Det er jeg usikker på....

Til deg sykepleier som er hms rådgiver. Hvordan fikk du jobben? Har du noe kurs, skole?

AnonymBruker
Skrevet

Til deg sykepleier som er hms rådgiver. Hvordan fikk du jobben? Har du noe kurs, skole?

på min stige (har master da, men det er innenfor helse og sosialsektoren i det offentlige), stiger man først ca 12 000 , så ca. 35 000, så ca. 25 000 ( 4 år, 8 år og 10 år). Ganske sikker på at de med kun BA har nesten tilsvarende stigning.

La oss si at spl. med hms stilling bli betalt etter 4. års ans. (hun har 6, men stiger ikke før 8) og hun med 10 års ans. har 30 000 mer i året, så har nok ikke førstnevnte noe dårligere grunnlønn enn sistnevnte - fordi vedkommende ligger 2 hakk over henne på ans. stigen. Vil egentlig tippe at førstnevnte har høyere grunnlønn.

Anonymous poster hash: edae5...7a0

AnonymBruker
Skrevet

Utover 40-timerskurs som verneombud, har jeg nettkurs fra NKI som HMS-ansvarlig, og 2 års 50% studier fra HiB i HMS-kultur.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...