Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

har tenkt veldig lenge på å farge håret rosa, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram eller om det i det hele tatt blir noe bra. jeg hadde brunt hår, men stripet det 3 ganger, så det begynner å bli lysere, men det underste håret er fortsatt brunt. har lyst på pastellrosa.

så lurte egentlig på om det er noen som vet om jeg burde prøve, selvom håret mitt ikke er blondt. håper på svar fra noen som har prøvd eller vet:D

Anonymous poster hash: f535b...440
Videoannonse
Annonse
Gjest grenlandstuppa
Skrevet

Jeg har hatt rosa, og om du skal ha pastellrosa MÅ du bleke det. Det må være så platina som mulig, og uten gulskjær, for da ender du opp med ferskenfarget.

Skrevet

har tenkt veldig lenge på å farge håret rosa, men vet ikke helt hvordan jeg skal gå fram eller om det i det hele tatt blir noe bra

Nei. Rosa hår er ikke pent

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt rosa, og om du skal ha pastellrosa MÅ du bleke det. Det må være så platina som mulig, og uten gulskjær, for da ender du opp med ferskenfarget.

vet du hvordan det vil bi dersom jeg har brunt hår?

AnonymBruker
Skrevet

vet du hvordan det vil bi dersom jeg har brunt hår?

Jeg har nesten svart hår, og har gode erfaringer med knallfarger. Det eneste er at du må bleke håret ganske hardt, så dersom du har skjørt hår kan det sikkert dette av, men jeg har ikke hatt noe problemer med det. Mitt hår har jeg bleket først to ganger, og da har det fortsatt svakt gulskjær, men kjøper du gode farger dekker de over dette.

Knallfarger kommer bare i semi-permanent, så håret må farges opp hver 4-8. uke for å holde fargen, men fargene er veldig milde, så de er greie å ha i. Jeg har brukt ManicPanic sine, som selges på dragenshule.no, og Directions, som selges på manillusion.no som også har butikk i Oslo. Disse er gode og holder lenge. (Har også prøvd den de selger på Bodymap i Oslo, men de gav ikke like god farge, og holdt kortere.)

Når du farger håret er det viktig at du har bleket det først, helst ikke bruk den balsamen som følger med blekemiddelet, da den lukker porene i håret. Putt fargen i nyvasket tørt hår, håret vil da være ganske porøst og suge til seg farge som en svamp, ha i farge til håret er "mettet" og ikke suger til seg mer. Hvis du vil ha sterk farge på håret bør du ha den i minst 6-8 timer, gjerne over natta. (Legg på et gammelt putetrekk det ikke er så nøye med.) Jeg har prøvd litt forskjellig, og så langt funnet ut at håret tar fargen best hvis det får være i friluft, så ikke pakk det inn i noe.

Så skyller du ut fargen, og bruker en balsam som er laget for å ta vare på farget hår. Også viktig at du bruker en sjampo som er for farget hår, så du ikke skyller ut fargen for fort. La sjampoen være i så kort som mulig, og ikke vask håret oftere enn du må. (Jeg vasker det vanligvis annenhver dag, og refarger hver 6-8. uke.) Fordelen med å være ganske mørk er at etterveksten passer til knallfarger, så jeg bleker bare på nytt når jeg har 2-3 cm skille, og farger bare over ellers.

Hvorvidt det er fint med rosa hår kommer jo an på hva slags smak man har, og om stilen eller passer til det. Jeg har fått mange positive kommentarer på mitt hår, og de som ikke liker det er vanligvis høflige nok til å ikke si noe.

Anonymous poster hash: 6d914...1ad

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...