Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar! Jeg har fått noen sånne babypakker, men jeg tror jeg kun har fått 3 + 3 libero bleier der. Jeg har hørt mye positivt om pampers, men her ser det jo ut som nesten alle som har svart har dårlige erfaringer. Jeg ønsker å ha klart litt bleier når jeg kommer hjem fra sykehuset slik at jeg som nevnt slipper å dra på butikken når jeg sikkert bare har lyst å være hjemme å susse på babyen min;-) hehe. NAAF anbefaler jo pampers og ikke libero også... hmm.. Jeg tror jeg kjøper 1 pakke med str. 1 pampers, også har jeg jo noen libero jeg kan prøve, så ser jeg hva som fungerer best på min baby.

Over til noe litt off-topic-- dere som sier at babyene tisser igjennom bleiene om natten, hva gjør dere med sengen? Jeg har jo tenkt til å ha tisselaken på sengen, men har også kjøpt lammeskinn som jeg tenkte å ha øverst (mellom baby og seng/laken). Da blir jo dette tisset i stykker hver natt da? Og da rekker jeg jo ikke å vaske/tørke det mellom hver gang. Har ikke råd til å kjøpe nytt skinn hver eneste dag heller, hehe. Hvordan løser dere denne situasjonen med skinn + gjennomtissede bleier flere ganger om natten.... ?

Anonymous poster hash: e7886...c9f

Er ikke sikkert din baby kommer til å gjøre det :) Min baby bruker pampers, har aldri tisset igjennom eller skiftet bleie på natten :)

Anonymous poster hash: e4f6a...ed2

AnonymBruker
Skrevet

TS her, takk for svar! Jeg har fått noen sånne babypakker, men jeg tror jeg kun har fått 3 + 3 libero bleier der. Jeg har hørt mye positivt om pampers, men her ser det jo ut som nesten alle som har svart har dårlige erfaringer. Jeg ønsker å ha klart litt bleier når jeg kommer hjem fra sykehuset slik at jeg som nevnt slipper å dra på butikken når jeg sikkert bare har lyst å være hjemme å susse på babyen min;-) hehe. NAAF anbefaler jo pampers og ikke libero også... hmm.. Jeg tror jeg kjøper 1 pakke med str. 1 pampers, også har jeg jo noen libero jeg kan prøve, så ser jeg hva som fungerer best på min baby.

Over til noe litt off-topic-- dere som sier at babyene tisser igjennom bleiene om natten, hva gjør dere med sengen? Jeg har jo tenkt til å ha tisselaken på sengen, men har også kjøpt lammeskinn som jeg tenkte å ha øverst (mellom baby og seng/laken). Da blir jo dette tisset i stykker hver natt da? Og da rekker jeg jo ikke å vaske/tørke det mellom hver gang. Har ikke råd til å kjøpe nytt skinn hver eneste dag heller, hehe. Hvordan løser dere denne situasjonen med skinn + gjennomtissede bleier flere ganger om natten.... ?

Anonymous poster hash: e7886...c9f

La være å ha skinn i sengen. Ha det heller i vuggen/vognen på dagtid. Det er selvfølgelig en sjanse for at det går gjennom der også, men man har litt bedre oversikt på dagtid.

Anonymous poster hash: 7773d...424

Skrevet

Der har vi nok samme erfaring. Å så kan det også nevnes at Libero sin teipbleie i str 6 er like stor som Pampers Baby Dry str 5.

Jeg hadde en tynn baby, men det var likevel Libero som passet best. Pampers fikk han merker rundt lårene av.

Syns disse er veldig stive. Dattera mi lærte seg å gå med disse bleiene, og når vi bytta til up&go ble hun veldig vinglete i noen dager pga de var ikke så stive og støtta ikke så godt rundt bena.

Coop sine bleier har blitt betydelig tynnere. Ca. ett år siden de nye, tynnere bleiene kom ut. Merket veldig stor forskjell. :) Men de er riktig nok fortsatt tjukkere enn Libero og Pampers.

Vi bruker forresten også trusebleiene fra First price. De er kjempegode! Ikke at det er så relevant for trådens tema, men når vi først snakket bleier.. ;) Synes også de slår Libero. Har ikke prøvd Pampers sine trusebleier.

AnonymBruker
Skrevet

For oss spilte det ingen rolle hva vi brukte, alle bleiene passet. Brukte oftest billigbleier fra Rema, tror jeg.

pampers unngikk jeg helst, fordi det luktet så kjemisk av dem. Sterk lukt som jeg kjente gjennom klærne til babyen. Mulig jeg har litt overfølsom luktesans, da...

Anonymous poster hash: ce0d8...b7e
Gjest RockOn
Skrevet

Her brukte vi kun pampers de første månedene pga passformen, men etterhvert måtte vi gå over til libero, for de holder seg tørre lenger. Med pampers var han bløt igjennom før bleia var halvfull.

AnonymBruker
Skrevet

Vi brukte aldri str 1, jenta veide rett under 4 kg da hun ble født. De på barsel sa at str 1 brukte de kun på premature eller veldig små/lette babyer.

Det går i Libero her også.

Vi brukte pampers nr 1 i alle fall 1 mnd vi. Jenta ble født 3.7 kg. :)

Vi har best erfaring med pampers. De er mykere og har bedre passform for vår baby. Men rema1000 sine er enda bedre, så vi er glade for at hun passer i nr 3 der nå. :) Pampers sine har en sånn netting som kan sette seg fast på rumpa og er upraktisk om man har gutt. Libero sine synes jeg er fryktelig stive. Her gråtes det alltid når vi bruker libero, aner ikke hvorfor..

Anonymous poster hash: 2e61b...844

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...