Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har bestemt meg for å bruke pampers bleier på babyen min som er ventet i sommer. Hvilken butikk er billigst? Stemmer det at man får hver 4. Pakke gratis hos Rimi? Må man kjøpe 4 pakker make bleier hver gang da? Hvor mange pakker bleier trenger jeg i str. 1 og 2? Eller får man noe form for kort hvor man krysser av?

Skjønner det sånn at de minste bleiene er billigst, er det da sånn at hvis jeg kjøper 3 pakker bleier str 1 (billigst) så får jeg pakke Nr 4 gratis uansett om den er str 1 eller str 8 liksom?

Passer str. 1 til "alle" nyfødte eller er det som med klesstørrelser at hvis man får en baby på 4-4,5 kg så må man rett på str 2 eller 3?

Tenker å kjøpe 1 pakke pampers str 1 og 1 pakke pampers str 2, høres det fornuftig ut?

Anonymous poster hash: e7886...c9f

Skrevet

Størrelsen på bleiene matcher størrelsen på babyene.

Du vil nok trenge flere enn en pakke av valgte størrelse før du går opp i størrelse.

Skrevet

Forstår ikke hvorfor du har bestemt deg for dette lenge før babyen er komt. Vi bytta fra pampers til libro med nr 2, for han passer libro best. Vi bytta frem og tilbake med storesøster, hun bruker nå Pampers. Kjøper Pampers på Rimi. Får bleiekort. Hver 4 gratis.

Skrevet

Anbefaller å kjøpe en pakke libero og en pampers, så kan du se hvem som passer best. Nr 1 fra libero brukte vi kanskje bare i 2-3 uker, før vi gikk over på nr 2. Jenta vår bruker libero, pampers blir søkkvåte etter kort tid på henne mens libero holder på fuktigheten

Gjest Lypcha
Skrevet

Anbefaller å kjøpe en pakke libero og en pampers, så kan du se hvem som passer best. Nr 1 fra libero brukte vi kanskje bare i 2-3 uker, før vi gikk over på nr 2. Jenta vår bruker libero, pampers blir søkkvåte etter kort tid på henne mens libero holder på fuktigheten

Jeg syns også du burde kjøpe en pakke av hver for å prøve deg frem. Jeg har nemlig motsatt erfaring. Pampers holdt på all fuktighet mens libero gikk rett gjennom.

AnonymBruker
Skrevet

Ville heller ha kjøpt de eskene med 2 pakker i på rema 1000. Men husker ikke ifra hvilken str de begynner på.

Anonymous poster hash: 058a2...13a
Skrevet (endret)

Vent med å bestemme deg. Her passet pampers best i starten, men da hun ble litt større var libero best. Opplevde ofte at pampers bleiene "svettet", ble veldig våt tvers igjennom bleia, selv om den ikke var full.

Ville kjøpt inn størrelse 1 og 2.

Her bruker vi nå kun billigmerkene, og er veldig fornøyde! Om vi skal kjøpe "merke" blir det libero.

Endret av Orchideae
AnonymBruker
Skrevet

Skjønner heller ikke hvordan man bestemmer seg for et merke, man må jo prøve ut og se hvilke som passer best til formen på barnet, noen bleier passer bedre til de slanke feks. Jeg foretrakk Libero, i passform men disse gav desverre lett bleieutslett til min lille så vi måtte gå over til Pampers. Noen opplever mer lekasjone i det ene merket enn det andre også, så man må nok bare prøve seg frem.

Så ble det Libero igjen i en periode siden de har up and go bleier i en mindre størrelse enn Pampers. Men kommer til å gå over til pampers igjen så snart disse passer, igjen pga at jeg håper de skal være bedre i forhold til bleieutslett som vi i perioder er mye plaget med.

Hvor mange trenger man? Butikkene har vel åpent etter fødsel og, så det er vel best å ha kort med avkryssning og så kjøpe etter behov. Jeg kjøper de jumbo pakkene når jeg gikk over til størrelse 3, fordi det visstnok skal være et av de billigste alternativene, også i forhold til hver 4. gratis.

Anonymous poster hash: 9be7e...984
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Har "bestemt" meg ut i fra råd jeg har fått. Har jo ikke bestemt meg mer enn at jeg bare kan bytte merke. Rådet deres om 1 pakke Libero str 1 og 1 pakke pampers str 1 var jo ikke så dumt. Og jeg vet butikkene er åpne etter fødsel, men jeg liker å ha ting på plass og kjøper derfor inn et par pakker så jeg slipper å gå på butikken på vei hjem fra sykehuset. Det er jo så flott med alt som er gjort. Skulle verken libero eller pampers passe har jeg få meter til butikken så jeg KAN ordne det etterpå også:)

Anonymous poster hash: e7886...c9f

• Liker 2
Skrevet

Jeg syns også du burde kjøpe en pakke av hver for å prøve deg frem. Jeg har nemlig motsatt erfaring. Pampers holdt på all fuktighet mens libero gikk rett gjennom.

Jøss.. Det var merkelig. Jeg trodde "tiss var tiss"

Gjest Lypcha
Skrevet

En skulle jo tro det ja.

Gjest Marmot
Skrevet

Vi hadde også veldig mye lekkasje med Libero, hadde kjøpt inn strore mengder før fødsel pga. bleiekrigen som pågikk da. Måtte bare gi dem vekk til noen vi kjente og gå over til Pampers.

Skrevet

Er det ikke lotion i bleiene fra pampers? Eller var det kanskje bare før?

AnonymBruker
Skrevet

Her ble det også lekkasje med libero ca hver natt i starten. Gutten vår var slank. Med pampers ble det ikke lekkasje. Når han ble litt større byttet vi over til libero ;)

Anonymous poster hash: 8ace2...b3d
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde også bestemt med for pampers :) de koster hvertfall 20 kr for 25 bleier (str1) på rema1000.. Er kjempefornøyd med de bleiene til vår lille jente :)

Fikk prøve libero på sykehuset, de er mye stivere synes jeg..

Anonymous poster hash: e4f6a...ed2

• Liker 1
Annonse
Skrevet

Libero virker litt stivere ja, men når bleia er søkkvåt etter en time og libero er tørr etter tre, så er valget enkelt :) rart det er sånn forskjell. Jenta mi er også slank..

Skrevet

Tiss er tiss, men det er forskjell på bleiene. Syns også Pampers blir veldig fort våte. Bytta bleie 3 ganger om natta med Pampers, Libro bytter vi ikke om natta.
Skrevet

Hei,

hvis du bestiller sånne gratisbokser (Rimi, kiwi, forskjellige apotek, Libero) så får du massevis av prøver på både Libero og Pampers.

Jeg liker best Pampers, men innimellom er det Libero som passer best. Dette fordi de har ulike vektgrenser, slik at når en Pampersbleie begynner å bli for liten, så har kanskje Libero en som er helt perfekt en stund.

Min erfaring er at Pampers passer bra på tynn baby, Libero holder bedre på tykk baby. De har ulik passform.

Bleiekort (pampers på rimi, libero på kiwi) har plass til 4 stempel, du får et stempel for hver bleiepakke du kjøper, slik at du ikke trenger å handle fire pakker på en gang. Det er ikke noen grunn til å ha veldig mange 1-er bleier i hus, altså. De er uansett usannsynlig billige. (1 kr betalte vi for 4 1-er pamperspakker, pga hver 4 er gratis. 1 stor pakke koster 79 kr, en nyfødt 20 kroner, 20 kr* 4 pakker minus 79 kr rabatt = 1 krone for 4 pakker!)

Skrevet

Vi brukte aldri str 1, jenta veide rett under 4 kg da hun ble født. De på barsel sa at str 1 brukte de kun på premature eller veldig små/lette babyer.

Det går i Libero her også.

Skrevet

Her måtte vi bruke Libero den første tiden. Pampers holder ikke på tisset, det gjør den for øvrig ikke nå heller. Så fort han ble stor nok prøvde vi Coop-bleiene. Det er disse vi bruker den dag i dag, da det er eneste bleiemerke som han ikke får noe som helst merker rundt lårene, bleieutslett fra osv. Jeg liker passformen til Pampers, men de lukter, er lotion i, lekker og holder bare ikke til vår gutt. Ble litt sjokka her om dagen (hadde kjøpt en pakka pampers i utlandet) da jeg bar sønnen min og det rant tiss nedover armen min. Såpass dårlig holder bleien på tiss her i hus.

Billige og kjempegode bleier = vinn-vinn!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...