sunshiny Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Hei. For to dager siden fikk jeg min nye iphone 5 i posten, bestilt fra Netonnet. Jeg merket at når jeg ladet mobilen, og den var nesten fulladet (kanskje 10 prosent igjen til den var ferdigladet), sluttet touchskjermen nestn helt å fungere. Jeg få såvidt opp tastelåsen, og får ikke skrevet melding. Jeg prøvde å skrive en melding, og tastet inn kanskje 10-12 bokstaver, men kun en av dem ble registrert skrevet... Når telefonen har mye igjen før den er fulladet, fungerer den helt fint, samme med om jeg ikke lader den. Så jeg lurer på om det er noen andre her som har opplevd samme problemet, eller vet hvorfor det er slik? Har tenkt at det kan være produksjonsfeil, men det skal da ikke være en så stor feil på en helt ny vare?? Har IKKE lyst å sende den inn igjen, men blir vel nødt til det hvis det ikke ordner seg, da det er en KJEMPEIRRITERENDE feil.. Har jo akkurat fått den, og så må jeg sende den inn igjen??? Setter veldig pris på svar fra dere!!!
Gjest gjest17 Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Dette har jeg aldri opplevd. Har du prøvd å gjenopprette den?
Gjest Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Klag! Hverken min eller mannens oppfører seg slik, og jeg har heller ikke hørt om lignende.
TheHairyToothfairy Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Har hørt om det, men ikke iPhone. Er sannsynligvis en koblingsfeil. Returner telefonen.
sunshiny Skrevet 26. juni 2013 Forfatter #5 Skrevet 26. juni 2013 Klag! Hverken min eller mannens oppfører seg slik, og jeg har heller ikke hørt om lignende. Jeg har ikke prøvd å gjenopprette den enda. Snakket med ei venninne som også bestilte samme telefon fra samme side forrige uke, og hennes er helt lik! Men hun sier at dersom telefonen er nesten fulladet og hun bytter over og setter ledningen i dataen for å lade, så er det ingen problemer. Jeg prøvde det akkurat NÅ på min også, telefonen er 96% fulladet, og den funker helt fint når den er koblet til og lader i PC! Tror dere det kaaanskje kan være denne støpseldelen som jeg setter i stikkontakt jeg fikk med som kan være problemet?
Sugar&Spice Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Det høres ut som et "lite" problem, altså noe man kan finne en løsning på selv (som du har gjort ved å plugge den inn i pcen i stedenfor). Jeg tror neppe det har noe med stikkontakten å gjøre, men altså, det kan jo hende. Ring Eplehuset eller Humac og forklar hva som skjer. De vil anbefale deg å gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Om det ikke fungerer kan du selv bestemme: om du vil sende den inn og få en ny, eller om du klarer å "leve med det". Kjipt å ha problemer med ny telefon, men det høres jo egentlig bare ut som en liten bug.
sunshiny Skrevet 27. juni 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. juni 2013 Det høres ut som et "lite" problem, altså noe man kan finne en løsning på selv (som du har gjort ved å plugge den inn i pcen i stedenfor). Jeg tror neppe det har noe med stikkontakten å gjøre, men altså, det kan jo hende. Ring Eplehuset eller Humac og forklar hva som skjer. De vil anbefale deg å gjenopprette til fabrikkinnstillinger. Om det ikke fungerer kan du selv bestemme: om du vil sende den inn og få en ny, eller om du klarer å "leve med det". Kjipt å ha problemer med ny telefon, men det høres jo egentlig bare ut som en liten bug. Jeg tenker å prøve og gjenopprette den til fabrikkinnstillinger etter hvert, før jeg ringer netonnet eller eplehuset eller lignende, men hun andre skal prøve støpselet til laderen å den forrige iphonen hennes, så får vi se om det funker. Synes jo det er rart at det ikke er noe problem å lade i PC. Den hvite støpseldelen fikk jeg jo ikke med i selve iphoneesken, fikk den bare løst oppi esken. Er jo mulig det kan være en koblingsfeil. Hvis ikke det er produksjonsfeil i iphonen. Jeg vet ikke. Har så lite lyst å sende den inn, men det er et problem som irriterer meg kjempemye!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå