Gå til innhold

Hvordan gå ned mest mulig på tre dager?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan jeg gå ned mest mulig på tre dager?

Jeg vet det er usunt, og at det ikke varer, men jeg må inn i en kjole. Dumme meg prøvde kjolen først i dag, og den passer akkurat ikke.

Jeg er overvektig, og grunnet en skade kan jeg ikke trene/sykle/jogge, men jeg kan gå.

Jeg trenger desperat råd!

Anonymous poster hash: 9e857...b07
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men svømme kan du. ;)

Intensiv badstu-bading får deg ned mellom 2-5 kilo i løpet av noen timer. Du mister væske. Men etter noen dager har du lagt på deg den væske-balansen igjen og er tilbake til din gamle vekt. Du må tvinge deg selv til å bli mer aktiv i tillegg til å passe på at du ikke spiser sukker, mel, pasta eller annet med stivelse (poteter). Svøm! Det kan du trygt gjøre, selv med skade.

Anonymous poster hash: 82e51...263
Skrevet

Jeg vet at dette er usunt, men jeg gikk på ekstremdiett etter graviditet, gikk ned 2,5 på tre dager og vekten er ikke kommet tilbake. Denne diett kalles eplediett - spis så mye epler du vil i 3 dager. Drikk vann, ingen annen drikke er tillatt. (Jeg drakk kaffe). opptil 5 kg er faktisk mulig, har jeg lest. men vet ikke om legene hadde anbefalt dette, sikkert ikke :(

AnonymBruker
Skrevet

Gå inn i ketose. Tror du rekker det på noen dager. Kroppen mister da mye vann pga cellene ikke klarer å holde på vannet. Dette legger du på deg igjen når du begynner å spise karbohydrater.

Anonymous poster hash: c89c2...a89

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men svømme kan du. ;)

Intensiv badstu-bading får deg ned mellom 2-5 kilo i løpet av noen timer. Du mister væske. Men etter noen dager har du lagt på deg den væske-balansen igjen og er tilbake til din gamle vekt. Du må tvinge deg selv til å bli mer aktiv i tillegg til å passe på at du ikke spiser sukker, mel, pasta eller annet med stivelse (poteter). Svøm! Det kan du trygt gjøre, selv med skade.

Svømmehallen i kommunen er stengt grunnet oppussing, og nærmeste svømmehall blir da veldig langt unna. Jeg kan dog gå i badstua på treningsenteret i nærhet. Hva mener du med "intenstiv badstue-bading"? Sitte i badstua? Hvor lenge for at det skal ha en effekt?

Skrevet

Men svømme kan du. ;)

Ikke smart å sitte i badstu og bli dehydrert nei.

Raske løsninger er som oftest luft og ikkeno. Men kutt ut karbohydrater.De gjør at du legger på deg.Reduser mengden og spis mye grønnsaker.De inneholder karbohydrater som kroppen da bruker til forbrenning

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Støtter forslaget om å kutte ut alt av karbohydrater. Går havnet du muligens i ketose ("fettforbrenningsmodus"), og kroppen din kommer til å gi slipp på overflødig vann som er lagret i cellene.

Anonymous poster hash: 8f46b...bc6
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Spis suppe, tygg tyggis og drikk vann.

Anonymous poster hash: 7fdec...9b1
AnonymBruker
Skrevet

Avføringsmiddel på morgenen før du skal inn i kjolen? :fnise: Blir du ikke oppblåst rundt magen hvertfall..

Anonymous poster hash: 9bcfb...4da
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye trenger du å gå ned?

1 størrelse tilsvarer ca. 5 kg etter det jeg har hørt.

For å gå ned 1 kg må man forbrenne 7000 kcal.

Inne på https://www.greteroede.no/ kan man registrere ulike aktiviteter, og se hvor mye man forbrenner.

Når jeg sjekker der, forbrenner jeg ca. 7000 kcal hvis jeg går i ca. 5 km/t i 16 timer.

Mitt beste råd er å finne en ny kjole, enten låne eller kjøpe om mulig. :)

Anonymous poster hash: 42f68...2bf
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da blir det mye gåing og ikke karbohydrater. Tror jeg skal leve på salatblader, brokkoli, litt kylligfilet og vann. Høres det greit ut?

Jeg vet ikke noe særlig om ketose, men har jeg forstått det rett hvis jeg tror det er en "fettforbrenningstilstand" man kommer i når man kutter ut karbohydrater?

AnonymBruker
Skrevet

jeg vil ikke anbefale deg å gå på noen vill diett uansett hvor få dager det er snakk om det gjør mer skade enn godt. kjøp deg heller en ny kjole.

Anonymous poster hash: c9e54...442
Skrevet

- Støtter ikke forslag om avføringsmiddel, du tømmer tarmen og går gjerne ned litt i vekt, men du risikerer både magesmerter og å bli oppblåst med luft, slik at vekttapet ikke synes.

- Selv om du får plass i kjolen, risikerer du å se trøtt og sliten ut hvis du vil ha en så effektiv slankekur. Tror heller det kan være lurt å satse på å gjøre noe for å føle deg fresh (og dermed se fresh ut)!

1) ny kjole.

2) spis sunt, gå litt turer og tren litt styrke.

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Å kjøpe ny kjole er ikke aktuelt. Det er heller ikke snakk om å gå ned mange kilo. Jeg mangler bare bittelitt. I tillegg er det tilnærmet umulig å finne en fin kjole som passer meg på så kort tid der jeg bor.

Takk til alle som har gikk svar på det jeg lurer på :)

Skrevet

Lykke til da, trådstarter:) La oss få vite hvordan det går. Badstue, som nevnt ovenfor, og purresuppe (!) er mitt beste tips, den er veldig vanndrivende. Kok en grønnsakssuppe på bare purre, og drikk masse av den:)

AnonymBruker
Skrevet

Oppdatering fra TS her.

Det gikk bra - kjolen passet!

Takk for alle råd.

AnonymBruker
Skrevet

TS igjen. For de som lurte, kan jeg si hva jeg gjorde.

Da jeg skrev innlegget rotet jeg også med dagene, og jeg hadde to, og ikke tre dager.

Generelt spiste jeg noe mindre enn jeg pleier. Jeg spiste mye salat og mest grønnsaker + rent kjøtt, men også litt ris + litt is (jeg var i middagsselskap kvelden før jeg skulle bruke kjolen). Ingen alkohol, og kun vann og kaffe som drikke.

Aktivitet: Jeg gikk et par lengre turer på til sammen fem timer, og vasket huset. Det ble ikke tid til badstue.

Jeg har ikke veid meg, og vet ikke hvor mye jeg faktisk gikk ned. Det gikk nok også kun fordi det var veldig lite som skulle til for at kjolen skulle passe.

Igjen, takk for alle råd.

AnonymBruker
Skrevet

Du har jo ikke gått ned særlig mange gram i fettvekt, men muligens mistet en del vann og så føler du deg mindre oppblåst. Mer en følelse enn noe andre kan se mår du har på deg kjolen, men den følelsen har selvfølgelig mye å si.

Anonymous poster hash: e8d78...6bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...