minniepus Skrevet 16. april 2004 #21 Skrevet 16. april 2004 Vi inviterer heller ikke med følge. De som er single inviteres alene, og par inviteres som par. Blant mine venner er det vanlig, og blir sett på som "riktig" (i alle fall ikke feil). Syns dere gjør det rette Zmurfette.
April Skrevet 16. april 2004 #22 Skrevet 16. april 2004 MEN har en først invitert noen uten følge så tror jeg ikke jeg ville ha godtatt nye ikke inviterte hvis jeg ble spurt over SMS. Hadde personen ringt så kanskje' date=' men over SMS blir det litt useriøst... Det er tross alt ganske mye styr og veldig dyrt med bryllup...[/quote'] Enig med deg! Vi har ikke skrevet med følge, men om de som ikke har kjæreste når de fikk invitasjonen, skulle fått seg kjæreste før bryllupet, så kan de gjerne ta med vedkommende. Fant ut etterpå at søskenbarnet mitt hadde samboer(har ikke så mye kontakt) og jeg har gitt beskjed om at hun også er hjertelig velkommen! Jeg liker ikke å bli invitert uten min kjære, men jeg er litt sær når det kommer til sånt da :oops:
Peluche Skrevet 16. april 2004 #23 Skrevet 16. april 2004 Jøssenavn; du kan ikke være venner med folk som eks ikke kan avse (som i vårt tilfelle) 1500 kr per pers i tilfelle noen av vennene våre skulle få seg kjæreste innen vi gifter oss? Ja' date=' ja. Man lager ikke flere problemer her i livet enn man selv vil.[/quote'] Ville heller betalt 750 kroner per kuvert og invitert alle med følge jeg da. Helt uproblematisk
Peluche Skrevet 16. april 2004 #24 Skrevet 16. april 2004 Her var det vel snakk om kjæreste og ikke samboer var det ikke? Vi har en "regel" om at vi inviterer begge 2 om de er samboere og om de har vært kjærester lenge. Det er ikke min sak om de er samboere, elskere, venner eller ektefeller, eller en de møtte på byen dagen før. De får selv vurdere om de ønsker å "representere" sammen med vedkommende, står det "med følge" kan man for alt jeg bryr meg ta med elskeren istedet for ektemannen. The more, the merrier! Og dessuten er det bare kjempekoselig å møte nye mennesker, et friskt pust er alltid velkomment :-)
minniepus Skrevet 16. april 2004 #25 Skrevet 16. april 2004 Det er ikke min sak om de er samboere, elskere, venner eller ektefeller, eller en de møtte på byen dagen før. De får selv vurdere om de ønsker å "representere" sammen med vedkommende, står det "med følge" kan man for alt jeg bryr meg ta med elskeren istedet for ektemannen. The more, the merrier! Og dessuten er det bare kjempekoselig å møte nye mennesker, et friskt pust er alltid velkomment :-) Du om det. Jeg vil i hvert fall ikke at en av våre single venner skal troppe opp med et tilfeldig bekjentskap fra kvelden før på byen. (Ikke at noen av dem ville gjort det.) Vi bestemmer selv hvem vi inviterer, ikke gjestene våre.
blåveis Skrevet 16. april 2004 #26 Skrevet 16. april 2004 The more' date=' the merrier![/quote'] ??? og dette sier du om et selskap med forhåndsbestilt måltid med høye kuvær-priser? da tror jeg ikke du er heelt gjennomsnittlig.. :-?
Peluche Skrevet 16. april 2004 #27 Skrevet 16. april 2004 Ikke? Jeg vet ikke om det er en bra eller dårlig ting, men velger å tro det er bra :-) Men litt alvorlig: Hvis vi inviterer alle med følge så legger vi jo selvsagt opp til en kuvertpris og et antall gjester deretter. Og man har jo en svarfrist som gjør at man uansett vet hvor mange som kommer.
Isiselin Skrevet 16. april 2004 #28 Skrevet 16. april 2004 Og man har jo en svarfrist som gjør at man uansett vet hvor mange som kommer. Ja, og da blir det jo slik at ingen har mulighet til å ta med seg en eller ei de har møtt på byen dagen før fordi svarfristen nødvendigvis er noen uker før bryllupet...
Peluche Skrevet 16. april 2004 #29 Skrevet 16. april 2004 Ja, og da blir det jo slik at ingen har mulighet til å ta med seg en eller ei de har møtt på byen dagen før fordi svarfristen nødvendigvis er noen uker før bryllupet... Ser man det. (Om noen hadde dukket opp med en de hadde møtt på byen dagen før hadde jeg forøvrig sett dels humoristisk og dels medlidende på det).
Brumm Skrevet 16. april 2004 #30 Skrevet 16. april 2004 Bare lurer litt.... Hadde ikke synes det var så veldig stas å bli med i et bryllup til noen jeg ikke kjente jeg, og aldri hadde møtt før... er jeg merkelig da? Hos oss er det vanlig å invitere med følge, så er det opp til den enkelte å komme sammen med noen, eller alene. Men på den annen side, er de single når svarfristen går ut, og svarer at de kommer alene, og ringer etterpå og spør om de kan ta med kjæresten, som de har møtt i ettertid, da hadde de fått nei av meg, hvis jeg ikke hadde fått avbud av noen andre i mellomtiden da, og evt. hadde en plass å fylle opp.... Vi prater jo tross alt bryllup her, og ikke fest på lokalet! :-? Men har og opplevd å bli invitert i et bryllup, hvor jeg ble bedt med følge, da hadde jeg vært samboer i tre år.... Dro alene jeg, for hvis brudeparet ikke hadde fått med seg hva samboeren min het, så var det vel ikke så nøye om han møtte opp heller. Da var jeg nok sær :-)
Peluche Skrevet 16. april 2004 #31 Skrevet 16. april 2004 Når det gjelder å dukke opp med noen etter at svarfristen er gått ut så er det veldig situasjonsbetinget. Om jeg hadde hatt en lillebror som hadde kommet med stormforelskede hundeøyne og spurt om å få ha med seg en han akkurat hadde møtt hadde jeg sikkert sagt ja. Om en teit storebror hadde spurt om å få ta med seg ei jeg visste var ei skikkelig overfladisk megge (for eksempel) hadde jeg sikkert brukt svarfristen som unnskyldning. Men til kaffen, da hadde jeg nok tillatt det meste!
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #32 Skrevet 19. april 2004 Jeg synes ikke det er greit å spørre om å få ha med seg noen som ikke er invitert i bryllup. Et sted må grensen gå, de færreste har plass til å ha absolutt alle de kjenner til stede på festen. Vi har droppet venners kjærester som vi ikke kjenner for å kunne ha flest mulig venner som vi kjenner godt tilstede. Det eneste unntaket for oss, måtte være hvis forloveren min finner en kjæreste i god tid før bryllupet som hun ønsker å ha med seg. Det skal hun få lov til. Jeg synes det er noe annet enn om en litt mer perifer venn kommer drassende med en ny dame.
Lissemor Skrevet 19. april 2004 #33 Skrevet 19. april 2004 Min kusine sendte sms og lurte på om hun kunne ta med sin nye kjæreste.Jeg sa selvfølgelig ja.Mine andre kusiner og fettere og til og med kollegaer er bedt MED sine kjære.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå