Gå til innhold

Hva ville du ha gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

I går fikk min kjære en tekstmelding fra en kamerat av ham som vi har invitert i bryllupet. Dette er ingen nær venn, men de har vært i samme gjeng "hele livet" og han ble invitert fordi de andre i gjengen (som er nærere venner) ble det. Han skrev at han kom og lurte på om han kunne ta med seg sin nye kjæreste som han hadde fått "siden sist" (min kjære traff ham sist i februar).

Er det bare jeg som synes det er litt frekt å spørre om dette på sms? Ville ikke vanlig høffelighet ha vært å i alle fall ringe og spørre? Eller er det jeg som er fryktelig sær her?

Min kjære mener vi absolutt bør si ja til at hun får komme, mens jeg mener at det i så fall betyr at vi må be kjærestene til alle andre som kommer også (liker ikke forskjellsbehanding og i utgangspunktet ba vi bare kjærester om de var "etablert", dvs hadde vært sammen et halvt år eller lengre evt hadde vært sammen kortere men bor sammen). Min kjære mener at det kanskje var et litt merkelig spørsmål kameraten kom med, men vil ikke si nei fordi han synes det er litt ekkelt å måtte gjøre det.

Noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Gjest Poirot
Skrevet

Jeg er enig med deg.

Hos oss blir ingen kjærester til noen av vennene invitert, for ikke å gjøre forskjell.

Skrevet

Så lenge invitasjonene er sendt ut og dere har ferdig bestemt dere ville jeg sagt nei.

Skrevet

Invitere en som kjæreste som har dukket opp etter at invitasjonene har blitt sendt ut? Nei....

Vi skal gifte oss i november.. Den eneste som er singel av de vi skal "ha med oss" er min kjæres bror.. Selv han må få seg dame minst 3 måneder før bryllupet for at vi skal invitere henne med..

Skrevet

Når invitasjonene er sendt ut, synes jeg det er veldig sent å spørre om det. Jeg har selv en venninne som spurte om hun kunne ta med seg kjæresten sin, dette var før vi sendte ut invitasjonene... Jeg sa bare at det ikke gikk, da det ikke var plass til flere, og at vi hadde satt en grense på samboere. Hun ble litt sur først, men jeg tok tak i det med en gang, og fortalte henne at det ikke er "lov" å bli sur for noe sånnt... Hun burde ha skjønnt at det var uaktuellt at vi inviterte en vi aldri har møtt, og som vi ikke vet om det kommer til å "vare" med......

Nei, stå på ditt!!!

Skrevet

Jeg skjønner deg godt. Nesten det samme skjedde med oss. Bare at det var broren til min kjære. Han er 16 år, og lurte på om han kunne ta med seg kjæresten...

Skrevet

Skjønner dilemmaet, vi har også satt en grense på etablerte forhold. Brodern har en som han tuller med. Men nekter for at de er kjærester, ja,ja da trur vi på han og inviterte han uten følge.. Så lenge det ikke er noe etablert så synes jeg ikke om å skulle invitere den andre part. det kn ajo like fort bli slutt igjen innen bryllupet..

Skrevet

Tex skrev:

Så lenge invitasjonene er sendt ut og dere har ferdig bestemt dere ville jeg sagt nei.

Jepp :wink:

Skrevet

Er det en ting jeg har vært klar på når det gjelder invitasjoner så er det at en grense er en grense. Da kan ingen komme etterpå å være sur. Jeg har bare invitert følge til de som er samboere. (Kjæresten til søsteren min ble inviterst selv om de "bare"er kjærester, men det var eneste unntak :wink:

Skrevet

Vi inviterer absolutt alle kjærester eller samboere eller hva-det-måtte-være. Personlig hadde jeg blitt litt skuffet om det var kun jeg som hadde blitt bedt i f.eks min brors bryllup dersom jeg hadde fått meg fast forhold de siste par mnd..... Vi har bedt kusiner også med kjærester. Har blitt slutt med den ene kusinen og kjæresten, men jeg regner jo allikevel at hun kanskje får seg ny innen oktober, så bordplanen beholdes :wink:

Men dette vil allikevel ikke si at jeg ikke syntes du bør si nei til din venns sambo. Om dere har lagt dere på en slik linje, gjelder jo dette for alle, og det bør han skjønne. Syntes det er helt merkelig å få en tekstmelding. Hadde han ringt og beklaget seg, og forklart saken nærmere ("jeg har møtt kvinnen i mitt liv" eller noe slikt :ler: ) hadde det jo kanskje stillt seg annerledes.

Skrevet

Jeg ville ha sagt at hun kunne komme til kaffen jeg, for da er det plass til det + at det ikke koster så mye å ha ekstra gjester. Vi hadde flere kjærester som kom til kaffen, og dette var veldig greit.

Skrevet

Vi har invitert med partnere,etablerte eller ikke.

Skrevet

Hvis invitasjonene var ute og vi etterpå fikk vite at han hadde fått seg dame, forholdet ikke hadde vart lengere enn to måneder og vi ikke engang hadde møtt henne hadde vi svart nei.....

Skrevet

Det kan jo virke som jeg er veldig sær, men det ville ikke falt meg inn å IKKE skrive "med følge" på invitasjonene. Det er da revnende likegyldig for meg om en venn av meg er sammen med Kari, Knut eller dronningen av Saba, det er ikke min sak. I mine øyne er det en selvfølge at folk får ta med seg følge, enten de er nye eller ikke.

Skrevet

Og dessuten: om en av mine venner hadde invitert meg og jeg ikke hadde fått tatt med samboeren min, da hadde ikke jeg gått heller. Så gnitne folk er ikke mine venner, rett og slett.

Gjest Poirot
Skrevet

Jøssenavn; du kan ikke være venner med folk som eks ikke kan avse (som i vårt tilfelle) 1500 kr per pers i tilfelle noen av vennene våre skulle få seg kjæreste innen vi gifter oss? Ja, ja. Man lager ikke flere problemer her i livet enn man selv vil.

Skrevet
Og dessuten: om en av mine venner hadde invitert meg og jeg ikke hadde fått tatt med samboeren min' date=' da hadde ikke jeg gått heller. Så gnitne folk er ikke mine venner, rett og slett.[/quote']

Her var det vel snakk om kjæreste og ikke samboer var det ikke?

Vi har en "regel" om at vi inviterer begge 2 om de er samboere og om de har vært kjærester lenge.

Skrevet

Vi har skrevet med følge på de vi ikke vet om har kjæreste eller som er single i tilfelle de skulle få seg kjæreste før bryllupet og har lyst til å ta dem med.

MEN har en først invitert noen uten følge så tror jeg ikke jeg ville ha godtatt nye ikke inviterte hvis jeg ble spurt over SMS. Hadde personen ringt så kanskje, men over SMS blir det litt useriøst... Det er tross alt ganske mye styr og veldig dyrt med bryllup...

Skrevet
Og dessuten: om en av mine venner hadde invitert meg og jeg ikke hadde fått tatt med samboeren min' date=' da hadde ikke jeg gått heller. Så gnitne folk er ikke mine venner, rett og slett.[/quote']

Er ikke enig med deg her, for min del var det enten å invitere 15 venner uten kjærster eller 7-8 med. Da valgte jeg det første! Jeg vil jo mye heller ha folk jeg kjenner i bryllupet enn en flyktig kjæreste jeg såvidt har møtt... Men forklarte også det til vennene mine før invitasjonene ble sendt ut slik at det ikke ble noen sure miner.

Til deg zmurfette ville jeg oppretholdt det dere har avtalt, og ikke invitert noen fler. (selv om kjærsten din synes det er kjipt å si fra.)

Skrevet

Vi har (etter lange diskusjoner) kommet frem til at hun ikke får komme. Og kanskje er vil litt kjipe som ikke inviterte med følge i utgangspunktet, men jeg har to ganger blitt bedt i bryllup "med følge" når jeg var singel og syntes ikke det var særlig stas. Hva var det meningen jeg skulle gjøre da? Ta med en kompis? Finne meg en på byen? Ta med meg han jeg datet da svarfristen gikk ut som jeg jo ikke ante om jeg hadde noe på gang med når bryllupet skulle stå seks uker senere? Ta med pappa? En venninne?

Og så er jeg faktisk så kjip at jeg synes det er greit å vite hvem som kommer i bryllupet mitt, jeg. (Om dronningen av Saba skulle dukke opp hadde det jo vært kjekt å vite om det så jeg kunne ha funnet frem den røde løperen... :wink:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...