AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har vondt nederst i magen og det kjennes nesten ut som noe presser eller strekker seg skikkelig godt der. Det er for det meste på Venstre side, men kan fint spre seg til midten og høyre siden av magen. Om jeg bøyer knærne og lener ryggen halvveis fremover kjennes det nesten ut som noe som presser ordentlig gjerne midt på, nederst i magen (noen ganger på siden, men spørs litt) Ved samleie har jeg også oppdaget et veldig trykk om jeg kan kalle det for det. Hver gang han går inn kjennes det ut som noe blir dyttet oppover(flytter seg nesten) helt nederst i underlivet/magen.. Jeg er i Uke 14 nå.. Setter pris på alle råd om dette er normalt eller noe som bør sjekkes opp. . Som dere sikkert har forstått nå er det min første graviditet. Har hatt ul og den lille ligger pent i magen, og ikke utenfor livmoren, Anonymous poster hash: 36788...305
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #3 Skrevet 27. juni 2013 trenger ikke dytte, du skrev tross alt innlegget sent igår kveld og det er jo tidlig enda. Det er sikkert bare ligamentene dine. Google ligamentsmerter. Helt vanlig. Anonymous poster hash: 6be12...639
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #4 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde det sånn i noen dager når jeg var ca like langt på vei, glemte å ta det opp med jordmor eller lege da det gikk over. Men kanskje du skal ta det opp på neste kontroll? Trenger ikke være ligamentsmerter selv om det kanskje er det. Kan hende at det bare er noe så enkelt som at det er måten ungen ligger på, og at han/hun skifter stilling. Så tidlig skifter babyene ofte stilling, som jordmora mi sa i uke 16 så har de så god plass da at de "svømmer rundt i et basseng". Har skjønt det sånn at alle smerter som ikke går bort skal man ta opp med jordmor eller lege når man er gravid. Blir det veldig vondt så ring legen din. Anonymous poster hash: b830f...0ee
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde det sånn i noen dager når jeg var ca like langt på vei, glemte å ta det opp med jordmor eller lege da det gikk over. Men kanskje du skal ta det opp på neste kontroll? Trenger ikke være ligamentsmerter selv om det kanskje er det. Kan hende at det bare er noe så enkelt som at det er måten ungen ligger på, og at han/hun skifter stilling. Så tidlig skifter babyene ofte stilling, som jordmora mi sa i uke 16 så har de så god plass da at de "svømmer rundt i et basseng". Har skjønt det sånn at alle smerter som ikke går bort skal man ta opp med jordmor eller lege når man er gravid. Blir det veldig vondt så ring legen din. Anonymous poster hash: b830f...0ee Joda, men i uke 14 veier fosteret hva... 45-50 gram.. Det har ingen vekt å skape press med. Som oftest er det muskel eller ligamentstrekninger, livmor som vokser osv. Anonymous poster hash: 6be12...639
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #6 Skrevet 27. juni 2013 Joda, men i uke 14 veier fosteret hva... 45-50 gram.. Det har ingen vekt å skape press med. Som oftest er det muskel eller ligamentstrekninger, livmor som vokser osv. Anonymous poster hash: 6be12...639 Hehe jo, jeg svarte bare fort så tenkte ikke på det Anonymous poster hash: b830f...0ee
Fim Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Jordmor sa til meg at jeg kunne forvente å føle tyngde eller press i bekkenet/nederst i magen etterhvert, men før magen begynner å gjøre noe ut av seg for alvor. Selv om fosteret fortsatt er lite er kanskje livmora, med fostervann og det hele, stor og tung nok til å gjøre seg merkbar på denne måten? Leste et sted at livmora skulle være på størrelse med en grapefrukt i uke 11 eller 12. Så synes det TS beskriver høres ganske logisk ut - uten at jeg har noe erfaring å komme med, da, er førstegangs selv, jeg Det beste er nok å ringe jordmor og forklare følelsen, hun kan helt sikkert berolige deg!
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Strekking, som TS skriver, er noe de fleste har. Ligamentsmerter. Det er ikke mye innhold i livmor (fostervann og foster, fosteret er 8 cm og 45 gram) så det er ikke nok til å SKAPE press. Jeg sier ikke at det ikke veier noe, men det kan ikke i seg selv, skape et trykk på forskjellige sider av lyskeområdet. Anonymous poster hash: 6be12...639
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå