Gjest En venn Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har i den senere tid desverre fått erfare at det finnes et kriminelt miljø i Norge som jeg trodde bare fantes på amerikanske action filmer. En venninde av meg har rotet seg borti noe greier. Hun ble bøtlagt av noen gjengkriminelle. Først trodde hun at det fort ville være ute av verden, men det har isteden eskalert. I starten var det en del trusler og "mild" vold, press til å avlegge falsk forklaring til politiet osv. Etterhvert har det eskalert med mer slag, spark, kniv, brennmerking sexuelle overgrep (oralsex). De har blitt mer og mer brutale, og bøtene er blitt et fast periodisk beløp. Hun har også blitt banket opp og gruppevoldtatt over en periode på flere timer, og fått klare signaler på at hun har mer av det i vente. Hun tør ikke anmelde forholdet ettersom hun regner med at det vil føre til at hun blir drept. Hun vet med sikkerhet at minst en av de involverte har begått drap tidligere. Finnes det noen som helst måte å anmelde slike ting på i Norge uten å risikere represalier fra gjengen? Hva gjør politiet for å beskytte anmelder? Slik ting er nå kommer hun trolig til å flykte til utlandet.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Tror nok ikke det finnes noen mafia i Norge som det gjør i USA. Gå til politiet og få henne til et såkalt safehouse hvor de kan passe på henne. Anonymous poster hash: c43e3...094
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 Ikke bland deg opp i noe du ikke kan ta deg av. Anonymous poster hash: d606e...a1e 1
Gjest meh Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 Det går an å søke etter mobil voldsalarm hos politiet som vil innvilges hvis det er rimelig grunn til å tro at noen vil utøve vold mot vedkommende, men så er det jo spørs om man kan få dette uten anmeldelse. Det å ta jegerprøve for så å investere i Ruger mini 14/30 funker også.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Jeg ville rømt landet, om det du sier stemmer. Politiet i Norge stoler jeg ikke på i en så stor grad. Kan dog bli vanskelig mtp. at det ikke er bare-bare å forsvinne fra databaser og annet som kan lokalisere en. Anonymous poster hash: e8293...20c
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Kontakt definitivt politiet øyeblikkelig. Anonymous poster hash: ac15f...98b
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Skrevet 27. juni 2013 Så du søker en mot-Mafia på Kvinneguiden samliv? Om dette har noe rot i virkelighet så er politiet rett instans. Anonymous poster hash: 978ac...36f 1
Gjest Gjest Skrevet 27. juni 2013 #8 Skrevet 27. juni 2013 Tror nok ikke det finnes noen mafia i Norge som det gjør i USA. Gå til politiet og få henne til et såkalt safehouse hvor de kan passe på henne. Anonymous poster hash: c43e3...094 Åjoda det gjør det.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #9 Skrevet 27. juni 2013 Jeg ville gjordt mitt beste for å "forsvinne". Fullt mulig hvis man ønsker det. Anonymous poster hash: b74dc...c36
myrrasarru Skrevet 27. juni 2013 #10 Skrevet 27. juni 2013 det var synd å høre. en slik gruppe har jeg aldri hørt om. huff... stakkars...
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #11 Skrevet 27. juni 2013 Politiet. Eneste grunn til at mafia kan gjøre sånt i Norge er at ofrene ofte ikke tør oppsøke politi pga egne kriminelle handlinger. Men politiet blåser i om hun har gjort noe småkriminelt i forhold til dette her. Anonymous poster hash: 3d91a...089
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #12 Skrevet 27. juni 2013 Det finnes veldig små mafia-tendenser i Norge. Hells Angels er vel kanskje det nærmeste. Men det finnes mye dårlig miljø med dop og handelsmenn rundt dette. Og det finnes håndtverkere en leier inn, hvis noen har f.eks lånt penger eller generelt skylder disse ufine menneskene noe. Da kan man bli presset og forsøkt torturert, men det er i de sjeldnere tilfeller. Og en tilbakebetalingsordning kan og som oftest løse problemene sine. De er forsåvidt lik inkasso-selskaper her, hvor de egentlig bare ønsker å få tilbake hva enn. Og noen uten hele kneskåler f.eks er jo nødvendigvis ikke like kapabel til det. Å rømme fra en situasjon er jo alltid det beste.. Å gjøre opp for seg dog, må være god nr. 2.Anonymous poster hash: 01804...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #13 Skrevet 27. juni 2013 Utpressing funker jo bare om offeret har noe som han/hun ikke vil skal komme frem i lyset. Det beste er nok å gå til politiet og legge kortene på bordet. Man får beskyttelse. Det er ikke umulig at politiet allerede har disse i søkelyset og vet hva de driver med, men mangler vitner og håndfaste bevis. Anonymous poster hash: c8ec7...f4b 2
Djungelvrål Skrevet 27. juni 2013 #14 Skrevet 27. juni 2013 Det finnes veldig små mafia-tendenser i Norge. Hells Angels er vel kanskje det nærmeste. Men det finnes mye dårlig miljø med dop og handelsmenn rundt dette. Og det finnes håndtverkere en leier inn, hvis noen har f.eks lånt penger eller generelt skylder disse ufine menneskene noe. Da kan man bli presset og forsøkt torturert, men det er i de sjeldnere tilfeller. Og en tilbakebetalingsordning kan og som oftest løse problemene sine. De er forsåvidt lik inkasso-selskaper her, hvor de egentlig bare ønsker å få tilbake hva enn. Og noen uten hele kneskåler f.eks er jo nødvendigvis ikke like kapabel til det. Å rømme fra en situasjon er jo alltid det beste.. Å gjøre opp for seg dog, må være god nr. 2.Anonymous poster hash: 01804...5e4 Hells angels er barnehagebarn sammenlignet med noen av innvandrergjengene her i landet. Hørt om A og B gjengen?
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #15 Skrevet 27. juni 2013 Hells angels er barnehagebarn sammenlignet med noen av innvandrergjengene her i landet. Hørt om A og B gjengen? Har hilst på et par av dem i b-gjengen ja, så kjenner relativt godt til dem. Mc klubber jevnt over er mye større og mer landsdekkende, så å si at omfanget er barnehagebarn i forhold høres bare uvitende og teit ut. Men disse gjengene operer og på mange forskjellige måter pga arv og kultur ofte, så hvis en sammenligner dem for mye, blir en bare sittende igjen med spekulasjoner. Anonymous poster hash: 01804...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #16 Skrevet 27. juni 2013 Har hilst på et par av dem i b-gjengen ja, så kjenner relativt godt til dem. Mc klubber jevnt over er mye større og mer landsdekkende, så å si at omfanget er barnehagebarn i forhold høres bare uvitende og teit ut. Men disse gjengene operer og på mange forskjellige måter pga arv og kultur ofte, så hvis en sammenligner dem for mye, blir en bare sittende igjen med spekulasjoner.Anonymous poster hash: 01804...5e4 jeg tror at kanskje a/b gjengene er venner med de i HA? jeg vet ikke, men dette blir spekulasjoner i fra min side. jeg tror også at de ikke grunnløst går løs på tilfeldige mennesker i det hele tatt. men det er nå det jeg TROR da. Anonymous poster hash: ad09f...712
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #17 Skrevet 27. juni 2013 jeg tror at kanskje a/b gjengene er venner med de i HA? jeg vet ikke, men dette blir spekulasjoner i fra min side. jeg tror også at de ikke grunnløst går løs på tilfeldige mennesker i det hele tatt. men det er nå det jeg TROR da. Anonymous poster hash: ad09f...712 Spekulasjoner indeed. De er slettes ikke venner og prøver å samarbeide minst mulig. De holder jo virksomheten sin i de samme områdene da, så de må nesten anerkjenne hverandre. De har nok respekt for hverandre og har delt opp mye av områdene seg i mellom. Utover det er det ikke noe samarbeid. De har hver sine godslinjer som kommer inn, sannsynligvis fra forskjellige steder i verden (selv om mye av det i vesten kommer fra afghanistan). Og ellers andre oppdrag de tar, som når de stjeler store ruller med fibelkabel f.eks til et par mill, kaster det i en lastebil og får det ut av landet i løpet av natten. Svært lite samarbeid her og. Og de går nok ikke heller grunnløst løs på tilfeldige mennesker. Du har rett i det. Men hvem er det som gjør det, generelt da? Det hender jo at uskyldige havner midt i mellom et oppgjør f.eks og blir truffet av en kule hvis noen i gjengen åpner skudd mot andre. Dette er jo slikt som kommer i mediaene, men ellers er det svært få tilfeldige og uskyldige som blir berørt. Hvilket som IKKE betyr at det ikke går fint å snakke med disse menneskene likevel, selv om en ikke skulle ha noen jobbrelatert relasjon. Men noen fellesbekjente og som oftest noen intensjonsrike ønsker om noe, så trenger de ikke å være veldig langt unna. Denne såkalte "underverdenen" er ikke så veldig godt gjemt og hvis man kjenner noen fra østkanten, gjerne fra groruddalen f.eks, trenger ikke veien å være lang til en står å snakker lystig og lett med noen av disse. Hvis det ikke er noen åpenbare årsaker for noen form for trøbbel, er de er som de fleste mennesker, hyggelige hvis en selv er hyggelig. Åja, og det er forøvrig også noe jeg bare TROR da. Anonymous poster hash: 01804...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #18 Skrevet 27. juni 2013 Jeg er veldig enig med deg i at flere kan være veldig hyggelige altså (i fra begge sidene). Ingen grunn til å stigmatisere. Jeg vet om et par av de som jeg tilfeldig kan møte i byen eller på cafè f.eks, og de er alltid veldig hyggelige. Hva de ellers gjør snakker vi aldri om, og jeg har ingen interesse av å vite slikt heller. Ikke hadde de hatt en interesse av at jeg skulle få visst noe heller tror jeg. Anonymous poster hash: ad09f...712
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #19 Skrevet 27. juni 2013 Jeg er veldig enig med deg i at flere kan være veldig hyggelige altså (i fra begge sidene). Ingen grunn til å stigmatisere. Jeg vet om et par av de som jeg tilfeldig kan møte i byen eller på cafè f.eks, og de er alltid veldig hyggelige. Hva de ellers gjør snakker vi aldri om, og jeg har ingen interesse av å vite slikt heller. Ikke hadde de hatt en interesse av at jeg skulle få visst noe heller tror jeg. Anonymous poster hash: ad09f...712 Nettopp! En positiv innstilling kan en nå langt med. Selv om folka selv ikke nødvendigvis er alltid like trivelige som enhver annen John Doe. Eller en Ola da gjerne. Og disse tendensene generelt og, finner man stort sett i de fleste "storbyer" i Norge. Miljøet er mye av det samme og de gjør forsåvidt mye av den samme jobben. Kjenner flere jeg hilser på på gaten, men det er sjeldent jeg orker noen café besøk med dem. Utover det overfladiske (og evt. spesielle interesser som musikk f.eks) har ikke jeg så veldig mye til felles med disse folka. Men det er vel greit å vite hvem dem er, hva dem gjør, og evt. har muligheten å ringe dem om en situasjon skulle oppstå. Om en venn trenger hjelp til noe f.eks. Tror ikke det er så veldig vanlig å dele så mye av 'sensitiv' informasjon til tilfeldige bekjente. Og som du sier, interessen er nok som regel veldig gjensidig her og. Selv har jeg ikke så mye interesse av å vite stort om hva de driver med heller i grunn. Anonymous poster hash: 01804...5e4
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #20 Skrevet 27. juni 2013 Nettopp! En positiv innstilling kan en nå langt med. Selv om folka selv ikke nødvendigvis er alltid like trivelige som enhver annen John Doe. Eller en Ola da gjerne. Og disse tendensene generelt og, finner man stort sett i de fleste "storbyer" i Norge. Miljøet er mye av det samme og de gjør forsåvidt mye av den samme jobben. Kjenner flere jeg hilser på på gaten, men det er sjeldent jeg orker noen café besøk med dem. Utover det overfladiske (og evt. spesielle interesser som musikk f.eks) har ikke jeg så veldig mye til felles med disse folka. Men det er vel greit å vite hvem dem er, hva dem gjør, og evt. har muligheten å ringe dem om en situasjon skulle oppstå. Om en venn trenger hjelp til noe f.eks. Tror ikke det er så veldig vanlig å dele så mye av 'sensitiv' informasjon til tilfeldige bekjente. Og som du sier, interessen er nok som regel veldig gjensidig her og. Selv har jeg ikke så mye interesse av å vite stort om hva de driver med heller i grunn. Anonymous poster hash: 01804...5e4 Jeg mente ikke å gå på cafe med dem, men hvis man møttes tilfeldig altså. For eksempel på en cafe, eller på byen. Jeg har aldri ringt noen av de for hjelp jeg. Meeen, dette blir spekulasjoner uansett, så. :blomst: Anonymous poster hash: ad09f...712
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå