Gå til innhold

Mannen min ønsker meg snørt inn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Slik hun skriver det' date=' så er ikke dette noe hun ikke ønsker selv, det er ikke noe hun mener hun egentlig ikke burde men gjør fordi hun MÅ. [/quote']

Det er nettopp det hun skriver! Hun skriver at hun er underdanig og han kontrollerende, og det er noe heeeeelt annet enn at de bestemmer ulike ting osv

"Anne" trenger vår hjelp til å forstå at hun må gjøre endringer, ikke dulles med slik at hun tror at forholdet hennes er ok..

Ikke gjør henne denne bjørnetjenesten Aline, hun fortjener bedre!! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og det tror du virkelig du som en anonym, fordømmende og nedrakkende gjest klarer å hjelpe henne med??? :o

Flere av oss, også jeg, har forsøkt å forklare henne at dette med korsettet er helseskadelig, hun vil ikke høre, hun vil SPESIELLT ikke høre fordi det er så mange som fordømmer henne for hennes forhold og for hennes måte å leve i ett forhold på!!!

Det er vel ikke ofte du oppnår positiv innvirkning på VOKSNE mennesker ved å kjefte eller fordømme dem, er det?

Dessuten så oppfatter du og jeg hennes utsagn om seg selv forskjellig, hva er det som gjør at du har fasiten? Er du gud du? :wink:

eller kanskje du er henne? som to gjester på hver sin side? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt enig med Gjest jeg Aline, dine argumenter kan med stort hell brukes av Annes mann for å dekke over/forsvare hva som egentlig skjer innenfor husets fire vegger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere av oss' date=' også jeg, har forsøkt å forklare henne at dette med korsettet er helseskadelig, hun vil ikke høre, hun vil SPESIELLT ikke høre fordi det er så mange som fordømmer henne for hennes forhold og for hennes måte å leve i ett forhold på!!! [/quote']

Jeg er også en av dem som har svart, og jeg er enig i at det med korsettet er et akutt problem nå, men jeg ser likevel dette problemet mest som et symptom på "hovedproblemet", nemlig at hun underkaster seg og mangler selvtillit og tro på sitt eget bidrag til forholdet osv

Jeg er uenig i at vi som kommenterer forholdet henne ødelegger for de som vil overbevise henne om å ikke bruke korsettet! Jeg mener det er vi som går på hovedproblemet.

Korsettbruk er bare et av mange syke ideer denne mannen kan finne på å missbruke sin makt gjennom! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korsettbruk er bare et av mange syke ideer denne mannen kan finne på å missbruke sin makt gjennom! :(

Han ville jo også at hun skulle begynne med høye hæler sammen med korsettet. Han mente at det ville bedre holdningen hennes :evil:

Han vil uten tvil få ett stort kick av dette og jeg er overbevist om at han vil komme med nye krav til henne. Som vi alle vet;

Hva vil menn med makt ha mer av- mere makt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun har sagt hun er av den underdannige sorten, og at han er kontrollerende, og at hun trives med det slik.

Hun har sagt at hun ikke er enig i at hun lever i ett sykt forhold eller at han tvinger henne til noe, fordi hun mener selv hun trives med at han bestemmer.

Hun har fortalt oss at mens hun studerer, så betaler han alt, og at hun føler hun skylder ham for det, det tror jeg ikke hun er den eneste i den situasjonen som ville følt.

Hun har ikke fortalt oss NOE mer om deres forhold og om i hvilke andre situasjoner han bestemmer over henne.

Hun har ikke fortalt oss om han bestemmer over andre viktige ting. Hun tenkte, etter hva jeg leser, ikke på det som underdanning før det ble brakt opp her, og vet vel kanskje ikke hva vi andre tenker på når hun sier at hun er underdannig.

OG, dersom hun trenger hjelp, så gir vi det helt tydelig ikke til henne ved å kjøre på å si at hun må komme seg vekk, at hun er svak og ynkelig, at mannen hennes er en drittsekk etc etc!!!

Dersom dere VIRKELIG er redd for livet hennes, fordi dere vet utfra denne tråden, at hun lever i ett sykt og farlig forhold, så må dere tilnærme dere henne uten å være dømmende og strenge!! Fordi det er ett voksent menneske vi snakker om!!

Dersom noen hadde forsøkt å "hjelpe" dere ut av ett forhold DE mente var sykt, men som dere selv trivdes i, ville dere engang HØRT hva de andre sa dersom de tilnærmet seg dere ved bruk av fordømmelse av måten du ser på deg selv på? Ville dere engang HØRT på totalt ukjente som dømte din elskede til en manipulernede drittsekk dømt utfra noen uttalelser som kanskje kom litt skjeivt ut?

Ville DET vært måten å få deg til å se ting annerledes på????

Det hadde ikke vært det for meg!!

Folk som fordømmer meg og de jeg bryr meg om, de stenger jeg ute, fordi jeg ikke fatter at de overhode forstår meg dersom de tror at fordømming og kjeft er noe som funker ovenfor meg!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Han ville jo også at hun skulle begynne med høye hæler sammen med korsettet. Han mente at det ville bedre holdningen hennes :evil:

Han vil uten tvil få ett stort kick av dette og jeg er overbevist om at han vil komme med nye krav til henne. Som vi alle vet;

Hva vil menn med makt ha mer av- mere makt!

Hm- det blir så fryktelig generlt summin.

Jeg på si meg enig med Aline - hun sier at hun like rdet, det er sånn de har det og hun trives.

Jeg tror heller ikke beste fremgangsmåte er å skrike at hun er svak, mannen er gal og hun trenger hjelp :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei, siden det tydeligvis er ved fordømming og kjeft som er eneste måten å diskutere på i denne tråden uten at man skal være en slemming som forherliger vold og missbruk, så skal jeg slutte og si min mening. :-x beklager at det finnes flere måter å ta ting på!! :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

.

Jeg på si meg enig med Aline - hun sier at hun like rdet, det er sånn de har det og hun trives.:

Det er da, etter hva jeg kjenner til, svært vanlig at missbrukte kvinner forsvarer mannen. Derfor kan jeg ikke skjønne at det at hun sier at hun trives er godt nok bevis for at situasjonen er bra for henne!

.Jeg tror heller ikke beste fremgangsmåte er å skrike at hun er svak' date=' mannen er gal og hun trenger hjelp :roll:[/quote']

Er det noen som gjør det,da?

Vi forsøker å formidle at hun ikke skal gjøre noe mot sin egen vilje fordi hun føler at hun skylder han det, helseskadelig eller ikke! Vi forsøker å si at om hun føler at hun ikke bidrar nok økonomis, så se på det økonomiske! osv osv

Jeg tror i alle fall ikke at "beste fremgangsmåte" er å si "alt er bra, så lenge du ikke bruker det korsettet". Det er å stikke hodet i sanda!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catwoman
Hun har sagt hun er av den underdannige sorten, og at han er kontrollerende, og at hun trives med det slik.

jeg vil tro han manipulerer henne til å tro at hun trives med det, og får henne til å tro at det er slik det skal være

Hun har sagt at hun ikke er enig i at hun lever i ett sykt forhold eller at han tvinger henne til noe, fordi hun mener selv hun trives med at han bestemmer.

det er vel ganske vanlig at de som lever i et sykt forhold ikke greier å innse det selv

Hun har fortalt oss at mens hun studerer, så betaler han alt, og at hun føler hun skylder ham for det, det tror jeg ikke hun er den eneste i den situasjonen som ville følt.

det virker som om det er akkurat det han vil, få henne til å føle at hun skylder ham det og det, fordi han gjør sånn og sånn. Og det er vel ikke riktig i et forhold? "siden han gjør sånn så skylder jeg han å gjøre sånn"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei' date=' siden det tydeligvis er ved fordømming og kjeft som er eneste måten å diskutere på i denne tråden uten at man skal være en slemming som forherliger vold og missbruk, så skal jeg slutte og si min mening. :-x beklager at det finnes flere måter å ta ting på!! :-?[/quote']

:o

Det var da velidig da! Var det ikke du som ville diskutere uten kjeft og fordømming? Vel, da kan du vel forsøke å være en smule saklig selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min reaksjon var en oppgitt reaksjon på ditt bedende innlegg om at jeg måtte slutte Blåveis.

Jeg har faktisk også vært en av de som har forsøkt å nå igjennom til henne.

At ikke du og andre oppfatter innleggene som kjefting og fordømmelse hjelper jo fint lite når hun klart og tydelig forteller oss at HUN oppfatter det slik.

Hvor har jeg forresten sagt at alt er bra så lenge hun ikke bruker det korsettet? Hvor har jeg, eller andre, puttet hode i sanda?

Jeg har sagt at vi ikke VET nok, vi VET ikke at det er misshandel, og pga måten ting blir tolket på av oss, så kommer vi heller aldri til å få vite det!!!

For uansett så snille vi selv mener vi er, så vil hun ikke høre på når folk kaller hennes forhold for misshandel!!

hvor vanlig er det at misshandlede kvinner (dersom hun er det) hører på totalt fremmede mennesker, som ikke kjenner henne, hennes mann og deres forhold, faktisk går fra mannen sin eller engang tenker tanken på å gjøre det, på grunnlag av disse fremmede, sterkt menende og i hennes øyne fordømmende menneskenes mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm, Jeg ser poenget ditt blåveis, men jeg synes kanskje man leker litt vel mye hobbypsygolog her.

Utifra det første innlegget var jeg forsåvidt enig med dere, men etter og ha sett annes svar er jeg litt uskikker.

Du drar inn missbruk- jeg har selv vært i et voldig forhold og mange gode vener som prøvde og hjlpe meg, men jeg ville ikke ha hjelp før jeg var klar selv og det tok lang tid, og de som kalte meg svak og sa jeg var dum, ja det hjalp overhodet ikke.

Dette ble litt klønete men tror du skjønner poenget mitt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med deg Aline. Det nytter ikke å kjefte på folk for å få dem til å høre. Hvis det er slik som mange av oss tror, at hun er i et destruktivt forhold, så er hun antagelig så manipulert av sin mann at hun neppe vil forstå at noe er galt med forholdet deres likevel.

Dessverre er det nok ingenting vi kan si for å få henne til å bryte ut av forholdet.

Har selv forsøkt å få en venninne ut av et forhold med en psykopat i 2 år uten hell. Selv om hun i perioder innrømmer at han slår henne, nekter hun å innse at han er annet enn snill.... :roll:

Det er ingen av oss som kjenner Anne og ingen av oss sitter på løsningen. Vi vet ikke hvordan hun egentlig har det. Derfor har jeg valgt å fokusere på helsefaren ved korsettbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Jeg har faktisk også vært en av de som har forsøkt å nå igjennom til henne.

Jeg også!!

Hvor har jeg forresten sagt at alt er bra så lenge hun ikke bruker det korsettet? Hvor har jeg' date=' eller andre, puttet hode i sanda?[/quote']

Her:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...Du drar inn missbruk- jeg har selv vært i et voldig forhold og mange gode vener som prøvde og hjlpe meg, men jeg ville ikke ha hjelp før jeg var klar selv og det tok lang tid, og de som kalte meg svak og sa jeg var dum, ja det hjalp overhodet ikke.

Dette ble litt klønete men tror du skjønner poenget mitt

Jeg har også vært der, levd i ett sykt forhold (ikke underdannig riktignok, men sykt forhold var det lell), og som Gamle Alex så hjalp det overhode ikke at noen prøvde å si ifra til meg om hvor galt de syntes det var. Fordi JEG oppfattet det som godt, jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle kunne leve uten ham. Og det var faktisk ikke noe han bevisst gikk inn for å få meg til å tenke, det var noe ved hele situasjonen som gjorde at jeg tenkte slik!!

Andres oppfattelser av ting VAR heller ikke riktige, det eneste de hadde rett i var at jeg burde gått før, hva som faktisk var det syke ved det, er det den dag i dag ingen andre en meg som faktisk ser.

Og det hjalp faktisk bedre å ha venner som ikke snakket dritt om ham, som ikke prøvde å tvinge meg til å se ting, men som bare viste at de var der, som prøvde å prate med meg for at jeg selv skulle få tid til å tenke meg frem til hva som var rett og galt. Venner som betydde noe for meg, og som ga meg den tillitten og troen på meg til at de faktisk trodde at jeg kom til å velge rett dersom jeg hadde støttespillere jeg stolte på og som jeg visste var der uansett. Som ikke dømte verken meg, ham eller forholdet vårt og som ikke forsøkte å vite mer en de faktisk hadde mulighet til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må si meg enig med deg Aline. Det nytter ikke å kjefte på folk for å få dem til å høre. Hvis det er slik som mange av oss tror' date=' at hun er i et destruktivt forhold, så er hun antagelig så manipulert av sin mann at hun neppe vil forstå at noe er galt med forholdet deres likevel..[/quote']

Jeg har heller ingen tro på at vi når gjennom til henne her. Men slik Aline skriver ser det ikke ut som hun tror på at dette er et destruktivt forhold! Og det skremmer meg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

....Hva tror du forresten at du oppnår med det du skriver? At hun lar være å bruke korsettet? Neppe! For selv om du skulle overbevise henne om at det er farlig med korsett hjelper ikke det i det hele tatt så lenge hun blir dominert av en mann som vil ha henne i korsett og høye hæler tilnærmet konstant.

Kanskje at hun kommer tilbake å forteller mer, dersom hun ikke blir fortalt at hun er svak og at mannen hennes er slem?

Det jeg, håpløst som det er, prøver, er å si ifra at vi faktisk ikke vet særlig mye om verken henne, hennes mann eller hele hennes situasjon!! Og at vi ikke får vite mer om den heller ved å skrive slik at hun oppfatter oss som fordømmende!!

Og det sitatet der jeg skriver at jeg synes DENNE situasjonen hadde vært grei dersom det hadde vært ett pyntekorsett, så var det som nevnt DENNE situasjonen jeg siktet til!! Dersom hele innlegget hadde startet rundt ett ufarlig pyntekorsett så tror jeg nemlig ikke diskusjonen hadde utviklet seg som den har gjort heller!! Men det er igjen bare min mening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...