Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #81 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg synes ikke at man skal blande SM inn i denne diskusjonen Glamourgirl. Ordlyden i Annes innlegg gir ingen indikasjon på at det er det det dreier seg om. Han vil ha henne innsnørt hele døgnet fordi han ønsker å endre kroppen hennes samt innskrenke hennes bevegelsesfrihet- her handler det ikke om korsett til spesielle anledninger' date= dette er mye mye grovere på grensen til mishandling. Dette er nok ikke sunn, fysisk basert SM. Derimot kan det utmerket godt være D/s, Dominans og underkastelse, på et mer psykisk og alt-omfattende plan. Hvis det er slik at Anne og partneren hennes lever i et Hersker/slavinne-forhold, kanskje et TPE-forhold (Total Power Exchange) der Anne frivillig har gitt partneren herredømme over kroppen sin innenfor veldefinerte felles grenser... -Hvordan stiller det seg da? Med hvilken rett kaller vi det mishandling? For meg vil fulltids snøring være langt over grensen. For meg ville dette være mishandling og uaktuelt. Hvordan vet vi om denne typen korsettbruk ligger innenfor eller utenfor Anne's egne (ikke typens) grenser? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 16. april 2004 #82 Del Skrevet 16. april 2004 "Hvis det er slik at Anne og partneren hennes lever i et Hersker/slavinne-forhold, kanskje et TPE-forhold (Total Power Exchange) der Anne frivillig har gitt partneren herredømme over kroppen sin innenfor veldefinerte felles grenser... -Hovordan stiller det seg da? Med hvilken rett kaller vi det mishandling?" Hadde hun skrevet dette under tema "Seksualitet" så hadde jeg kanskje fått et annet inntrykk. Men hun stilte spsm sitt under "Kropp og helse". Tipper hun ville formulert seg annerledes hvis tilfellet var at de levde i et Hersker/slavinne forhold.... MIN mening bare... Håpløst å spekulere på om dette er en "lek" eller om hun er i et forhold som ikke er sunt for henne. Bare hun som vet det. Hvis ikke Anne tar bladet fra munnen snart tror jeg dette er et tulle innlegg... Hadde virkelig vært interessant å høre flere av hennes egne meninger om saken!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 16. april 2004 #83 Del Skrevet 16. april 2004 Tipper hun ville formulert seg annerledes hvis tilfellet var at de levde i et Hersker/slavinne forhold.... Det tror jeg også.. Jeg synes dessuen hun i så fall burde gitt oss den opplysningen.. Dess fler opplysninger, dess bedre svar.. Jeg kan bare svare ut i fra de opplysninger "Anne" har gitt oss, og ut i fra disse så mener jeg at det beste hun kan gjøre er å glemme alt som heter korsetter for en stund og se nærmere på hvordan hun ser på sitt forhold, hvordan maktbalansen i forholdet fungerer osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 16. april 2004 #84 Del Skrevet 16. april 2004 Tispa; ordlyden i hovedinnlegget indikerer ikke at dette har noe med SM etc. å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 16. april 2004 #85 Del Skrevet 16. april 2004 De tankene jeg sitter igjen med er at denne mannen er en kontrollerende og manipulerende mann. Han er snill og skal passe på og ta vare på henne. Greit nok det, men det virker som han vil passe på mer enn det som godt er, mer eller mindre eie henne. Gjøre henne avhengig av seg. Syns ordlyden på innleget hennes tyder på at hun styres helt av mannen sin, uten å være klar over det selv. Håper Anne kan komme tilbake å skrive noe mer i denne tråden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #86 Del Skrevet 16. april 2004 Jeg applauderer deg, Sunmin :-) Imidlertid trekker jeg inn et nytt aspekt. Et aspekt som trolig er vesentlig i de fleste tilfeller der kvinner bruker helkorsett over tid. TPE skremmer vettet av meg. Jeg er ikke i stand til å skjønne at noen kan ha glede av et slikt forhold, men respekterer likevel at noen ønsker å leve slik. Dessverre tyder alt på at Anne velger å la seg snøre ufrivillig. Det gir grunn til bekymring. Dessverre er det alt for mange såkalte dominante som ikke vil partnerens beste. Dette er farlig!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #87 Del Skrevet 16. april 2004 Han ønsker min midje så smal som overhodet mulig sier han' date=' og da må jeg gå med det svært stramt snørt hele døgnet.[/quote'] Skjønner du ikke hvor sykt dette er? Han vil ha deg til å ødelegge din egen kropp fordi han har et eller annet bisarrt ønske om en midje som er så smal at det ikke er mulig å få den naturlig? Er du virkelig villig til å gjøre dette for han?? Hvis han virkelig hadde vært glad i deg hadde han aldri foreslått dette! Du skylder ham ikke en dritt uansett om han har gitt deg aldri så mange penger. Ingen normale, friske menn stiller slike krav. Kom deg vekk fra ham fortest mulig :o Selvfølgelig er slike korsetter hårreisende i et feminismeperspektiv (og i de fleste andre perspektiver). Dette handler ikke om selve korsettet, men om en syk mann som manipulerer en kvinne til å tro at hun skylder ham å lemleste sin egen kropp fordi hun får penger og blir "passet på". :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. april 2004 #88 Del Skrevet 17. april 2004 :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Myumi Skrevet 17. april 2004 #89 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg er (heldigvis) ganske overbevist nå om at hele hovedinnlegget bare er oppspinn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 17. april 2004 #90 Del Skrevet 17. april 2004 Oppspinn er eller ikke, jeg fant dette.. Det var i perioden 1820 til 1910 korsettet hadde sin glans tid. Adelen innførte plagget og almuen fulgte etter. Almuen brukte riktignok ikke de samme korsettene, ikke bare fordi de var for dyre, men fordi de var fryktelig upraktiske. Iført ett viktoriansk korsett ble nemlig kvinnen fort degradert til noe i nærheten av en kunst gjenstand, man kunne se på henne, hun kunne snakke, men hun kunne ikke gjøre noe som helst som. Men adelen hadde nok tjenestefolk, så det ble ikke regnet som ett problem, her gikk skjønnheten fremfor alt. For å få den rette fasongen begynte man å bære korsettet tidlig, barn helt ned i 3-4 års alderen ble snøret inn, selvfølgelig i beste mening. Etter som årene gikk, og barnet ble til kvinne, ble korsettet naturligvis byttet ut, men konsekvensene var fatale, kroppens indre organer og muskeloppbygning utviklet seg ikke slik den skulle. Dette gjorde det umulig for henne å stå eller sitte i lengre tid uten å bli støttet opp av ett stivt korsett. Dessuten, som alle som har brukt ett korsett har erfart, er det er umulig å trekke pusten dypt iført ett korsett. Man kan jo bare tenke seg hvilken skader ett slikt plagg på sikt kan utrette med mave, lunger tarmer osv.Erotikknett Som sagt før her, dette har ingenting med SM å gjøre - hadde de vært i et SM forhold ville hun ikke stilt spm her, og ikke på den måten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. april 2004 #91 Del Skrevet 17. april 2004 Corsets - instrument of torture Søk litt på nettet, du som startet tråden. Ganske mye skremmende informasjon å finne. Hadde samboern min foreslått noe slikt, hadde jeg sansynligvis stått og sett rart på han. Ville ikke en gang vurdert spørsmålet som seriøst en gang. Og det selv om han er verdens mest omsorgsfulle mann som dekker det meste vi har av utgifter fordi jeg fortsatt er student. Nei ærligtalt. Få deg en jobb i stedet, så slipper du skyldfølelsen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 17. april 2004 #92 Del Skrevet 17. april 2004 :o :o :o :o Dette må være noe av det dummeste jeg har lest - ever! :hoho: Gi det mannebeinet et spark bak! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Serenity Skrevet 17. april 2004 #93 Del Skrevet 17. april 2004 Ok, serriøst - det er ikke nødvendig å bli stygge her, dersom tråden i utgangspunktet var ment seriøst, har dette mennesket tydelig "noe å slite med", og da synes jeg egentlig noen av dere er litt stygge nå.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 17. april 2004 #94 Del Skrevet 17. april 2004 Jeg mener det. Hvis hun vurderer dette, burde hun heller vurdere en deltidsjobb, slik at hun slipper å slite med dårlig samvittighet for at han forsørger dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fighter Skrevet 18. april 2004 #95 Del Skrevet 18. april 2004 Hun burde droppe han OG finne seg jobb. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleBille Skrevet 18. april 2004 #96 Del Skrevet 18. april 2004 Det er nok mange ting jeg kunne vurdere å gjøre for mannen i mitt liv... men dette er opplagt ikke en av dem. Virkelig å vurere å utsette seg for en form for misshandling frivillig - bare fordi han vil det.. ligger langt over min fatteevne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. april 2004 #97 Del Skrevet 19. april 2004 Hei igjen, her er endelig Anne: (Mangel på datamaskin har tatt meg litt tid å svare) Jeg har visst åpnet et gigantisk vepsebol av sterke meninger. Tydelig at innlegget mitt engasjerte mer enn jeg kunne tenke meg. Jeg var ute etter å høre om det var andre der ute som hadde opplevd noe av det samme som meg. Det var det ingen som svarte at de hadde, så da er kanskje forholdet vårt og ønsket til typen min litt utenom det vanlige. Men fordi vi kanskje ikke er helt A4, så syns jeg ikke det er nødvendig å rakke så fryktelig ned på meg? Jeg er tydeligvis mindre verdt enn dere i noens øyne! Tårene kom da jeg leste flere av de krasseste innleggene her. At typen min er manipulerende, gal, kom deg vekk fra han og både jeg og han er helt udugelige osv osv. Dette stemmer ikke! Jeg har også følelser, det tror jeg de fleste av dere har glemt! Jeg kommer aldri til å poste et innlegg her igjen, når responsen på dette har vært slik. Jeg tar selvkritikk på at jeg burde forklart dere mer om hva slags forhold vi har. Det ser jeg i ettertid, og beklager det. Etter å ha gått en runde hos meg selv, kommer jeg til at jeg nok er av den underdanige sorten. (ja, jeg finnes..) Typen min er sjefen over mye hjemme hos oss. For oss fungerer dette helt perfekt, og det er slik det skal være synes jeg. Vi kan være uenige om ting, og dersom det er ekstremt viktig for meg, får jeg siste ordet. Ellers bestemmer han, for det meste. Han er ikke manipulerende, men kontrollerende. Det innser jeg, og godtar jeg. Noen nevnte s/m og total-power-et-eller-annet. Det har ikke noe med det å gjøre. Mange har kommet med bastant propaganda imot korsett. Jeg har diskutert for og imot med meg selv og typen min. Og jeg kommer til konklusjonen at det umulig kan være farlig å prøve det ut. Hvis kroppen min forteller meg at jeg ikke bør gå i det, så kutter jeg det ut. Jeg bør vel kanskje sørge for å trene mage og rygg litt også så ho muskel-dama her blir beroliget. Jeg har søkt enda mer om korsetter på nettet, og prata mer med typen min. Han innrømmer at ønsket hans om meg i korsett døgnet rundt kanskje var i drøyeste laget, men at han gjerne vil se meg i korsett. Dersom jeg kan tenke meg å bruke det mye, så er det veldig fint for han. Fantasi og virkelighet kan vel være vanskelig å skille for noen gutter? Jeg har forklart han at jeg ikke vil la han bestemme hvor stramt jeg skal snøre, (betingelse fra meg) men jeg gir korsettet en sjangse, så får jeg se hvordan det er å leve med. Men jeg tror ikke jeg kommer til å snøre meg helt ekstremt smal. Det tror jeg ikke er helt sunt, og da burde jeg vel startet som liten.. Vi tar ett steg av gangen. Uansett har jeg nå bestillt meg ett korsett fra England. Firmaet heter c&s constuctions og er svært seriøst. Jeg opplyste til dem om at jeg var nybegynner. Hvis korsettet snøres helt igjen, blir midjen 10 cm smalere, men dette må jeg ta svært gradvis, og etter hvordan det føles for meg sa de. Nå gleder jeg meg til det kommer i posten om noen uker! Det ble et svart "underbust" korsett i sateng. Veldig flott! Jeg håper jeg liker å gå med det, så jeg kan kjøpe et par til, de var virkelig fine! Håper jeg har forklart litt bedre og at hetsen mot meg stopper. Det var ikke gøy for meg å lese meldingene fra enkelte her. De burde tenke litt over ordlyden de bruker. Hilsen Anne, snart i korsett.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 19. april 2004 #98 Del Skrevet 19. april 2004 Kan vel ikke gjøre noe annet enn å synes ufattelig synd på deg.. Siden ingenting av det så mange alt har skrevet har nådd inn til deg, må det vel noe mer drastisk til.. Desverre.. Jeg ønsker deg alt godt.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Catwoman Skrevet 19. april 2004 #99 Del Skrevet 19. april 2004 Kan vel ikke gjøre noe annet enn å synes ufattelig synd på deg.. Siden ingenting av det så mange alt har skrevet har nådd inn til deg, må det vel noe mer drastisk til.. Desverre.. Jeg ønsker deg alt godt.. enig :-( :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Doo Wop Skrevet 19. april 2004 #100 Del Skrevet 19. april 2004 Hei Anne. Fint å høre fra deg igjen! Jeg vet ikke om det er meg du referete til under navnet muskel-dama, ga deg ihvertfall et råd om å rådføre deg med en en eller annen muskelspesialist ja! Synes det er synd du ikke vil følge det rådet... Fint at du vil prøve å kompensere korsettbruken med muskel trening, men det spørs om det vil hjelpe nevneverdig. Håper at valget for deg blir å bruke korsett ved spesielle anledninger og ikke hver dag selv om du synes at kroppen venner seg til det. Det er tydelig at du har valgt å gå åpenhjertig inn i et forhold som for de fleste av oss ville være veldig nedverdigene og psykisk ødeleggende, derfor alle de sterke reaksjonene! Du må prøve å ikke ta alt som står skrevet personlig, for vi kjenner deg jo ikke! Vi svarer iforhold til en problemstilling som vi synes er provoserende. Håper du vil skrive inn en annen gang også. Jeg vil uanset ønske deg lykke til med livet ellers og jeg håper du har mange nære venner å ty til hvis du synes livet blir vanskelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå