Gå til innhold

Mannen min ønsker meg snørt inn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Dette er hva venninna mi sa, i alle fall.

"Tror det vil avhenge fryktelig av hvor gammel en er når en begynner å bruke det, og hvor stramt det blir brukt. Visst en bruker skikkelig korsett fra en svært ung alder, før all brusken i kroppen har fått kalk i seg og blitt til bein, går det nok ann å endre beinstrukturen slik at en ender opp med små, trange ribbein og lite lungekapasitet. Ikke bra når en blir forkjøla og tror en har fått et gigantisk astma-anfall! Men det er da ytterst få som begynner så tidlig i denne tidseraen. Ellers er problemet helst det at du hindrer ribbena å bevege seg når du puster, slik at du får kunstig lite lungekapasitet. Over tid vil nok pustemønsteret endre seg slik at en blir vant med å puste helt feil. Men direkte helseskadelig er det nok ikke."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Grennsky, er du sikker på at din venninne vet forskjellen på ett pyntekorsett og ett helkorsett. I så fall er hun direkte kunnskapsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grennsky' date=' er du sikker på at din venninne vet forskjellen på ett pyntekorsett og ett helkorsett. I så fall er hun direkte kunnskapsløs.[/quote']

Mannen hennes vil ikke ha pyntekorsett, men et godt gammeldags et.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut sm venninnen til Greensky snakker om ett pyntekorsett. Ikke helkorsetter av den typen som ble brukt på 1700 og 1800 tallet. Det er nemlig slike korsetter Annes mann vl at hun skal begynne å bruke. Meget stor forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut sm venninnen til Greensky snakker om ett pyntekorsett. Ikke helkorsetter av den typen som ble brukt på 1700 og 1800 tallet. Det er nemlig slike korsetter Annes mann vl at hun skal begynne å bruke. Meget stor forskjell.

"Jeg er sammen med verdens beste mann. Men han er svært opptatt av at jeg skal gå i korsett. Ikke sånn liksom-korsett fra h&m, men godt gammeldags snørekorsett som alle damer brukte i gamle dager. Han ønsker min midje så smal som overhodet mulig sier han, og da må jeg gå med det svært stramt snørt hele døgnet."

Les igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling på korsett, men jeg hadde ikke tolerert at mannen min skulle bestemme hvordan jeg kler meg. Hadde stillt meg helt annerledes om det hadde vært for gøy f.eks om vi hadde et lite rollespill.

Dette må du bestemme selv, og gjøre det for at du selv ønsker det.

Løsne litt på slipsknuten til mannen kanskje, så blodet får strømme til hjernen også :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest GreenSky
Grennsky' date=' er du sikker på at din venninne vet forskjellen på ett pyntekorsett og ett helkorsett. I så fall er hun direkte kunnskapsløs.[/quote']

Jeg forklarte henne diskusjonen. Hun kjenner forskjellen. Du må gjerne si at hun er kunnskapsløs, men det blir i såfall en påstand, ikke fakta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener virkelig jeg har lest eller sett på tv om skadene det brakte med seg med konstant innsnøring. Som flere har nevnt, så mener jeg da virkelig at det ga utslag i for liten plass for viktige, innvendige organer som dermed forflyttet seg, for liten lungekapasitet som førte til stadige besvimelser etc.

Det er mulig dette ikke er helseskadelig, og det er mulig det ikke lar seg gjøre å snøre seg så stram at man lager for liten plass, når man starter så sent i livet som Anna gjør.

Bare så fader at jeg ikke finner den informasjonen jeg VET jeg har fått!!!! :evil:

Jeg forstår virkelig ikke at noen engang vil TENKE på å risikere helsen til sin kjære, fordi man liker smale midjer..... :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel forsåvidt liten rolle hvorvidt dette er svært helseskadelig, noe helseskadelig eller bare vondt?

Poenget er at hun har tenkt å gjøre noe hun egentlig ikke vil fordi hun føler at hun må, at hun skylder ham det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kan en høre en konservator fortelle om korsettet. Hun nevner faktisk omorganisering av indre organer. Det er et litt langt intervju, som tar for seg korsettbruk, endringer i kvinnemote m.m.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det som forundrer meg mest av alt her, er faktisk at denne mannen vet om slike korsett og at høye hæler får en dame til å få en annen holdning eller hva det nå var, når hun går med korsett.... Hvilken mann er dette egentlig, spør nå jeg.............

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som forundrer meg mest av alt her' date=' er faktisk at denne mannen vet om slike korsett og at høye hæler får en dame til å få en annen holdning eller hva det nå var, når hun går med korsett.... Hvilken mann er dette egentlig, spør nå jeg.............[/quote']

Er ikke så uvanlig kunnskap det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil nevne det igjen jeg:

Hun burde heller høre med en kiropraktor, naprapat eller annen fagperson som jobber med muskel og skjelett lidelser.

Vanlige leger er ikke spesialister på dette. Deres spesialfelt er sykdom. Så jeg tror nok ikke Greenskys venninne er kunnskapsløs, det er bare ikke hennes felt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil nevne det igjen jeg:

Hun burde heller høre med en kiropraktor, naprapat eller annen fagperson som jobber med muskel og skjelett lidelser.

Så du mener hun bør ha medisinsk grunn for å nekte å bli snørt inn? Det holder ikke at hun ikke vil selv? Mannen bestemmer inntil legen sier noe annet. Det er skumle holdninger du forfekter her :o

Vanlige leger er ikke spesialister på dette. Deres spesialfelt er sykdom. Så jeg tror nok ikke Greenskys venninne er kunnskapsløs, det er bare ikke hennes felt..

Jeg sa ikke at hun var kunnskapløs på alle områder men det virker ikke som om hun vet om skadene som ett korsett kan påføre kroppen. Så på dette området virker hun kunnskapsløs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke noen mener at hun MÅ ha bekreftelse fra lege/kiropraktor for å overbevise ham, men det virker på henne som om hun kunne hatt godt av det for sin egen del.

Det virker som om hun selv ikke er klar over eller vil se de skadene det kan gjøre på henne, og at hun siden hun ikke har fått bekreftet at dette kan være skadelig på helsen hennes, selv ønsker å gjøre dette for sin kjære. Selvom hun ikke ville valgt det for sin egen del, dersom hun ikke hadde hatt noen som ba henne om det.

Det er mange som ønsker å gjøre "andre" ting for sin kjære, mest fordi kjærsten liker det, og det trenger ikke være noe galt i å ønske å glede kjærsten sin. Men når det kan gå på bekostning av helsa, så bør hun informeres. For i hennes øyne så er ikke dette noe som hun kan få plager eller skader av, og DA trenger hun proff-hjelp som kan fortelle henne hva konsekvensene kan bli. For sin egen del.

Greenys venninde er sikkert dyktig, og kanskje du ikke kan få gjort samme skader når du begynner som voksen.... men hvor mange slike tilfeller har dagens leger sett da? Hvor mange kommer innom ett legekontor i løpet av en leges arbeidsliv, med plager etter innsnørt korsett? i 2004?

Kan det være lett å ikke se farene? fordi det ikke er ett utpreget problem lenger? rett og slett fordi kvinner sluttet å bruke det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener selvfølgelig ikke at hun trenger en annen grunn enn at hun ikke vil!!!!!!! Men poenget er jo at hun tydeligvis er fult villig til å gjøre dette for han. :roll:

Ønsker derfor at de begge skulle fått litt mere kunnskap om anatomi og fysiologi, og SÅ vurdere på nytt om dette er særlig lurt.

For det er ABSOLUTT helseskadelig! (Jeg jobber selv som muskelterapaut så jeg vet det..)

Hvis han etter å ha hørt hvor skadelig dette er forsatt insisterer på at hun skal gå med korsett ville hun kanskje innsett at han ikke "er helt god".....

Ja det er ihvertfall mitt håp :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...