Gå til innhold

Mannen min ønsker meg snørt inn!

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest GreenSky

Vet du hva? Jeg synes du skulle nevne det om korsettet ved neste legebeøk. Hvor mye du har gått med det og sånn. Legen kan sikkert svare mye bedre på effektene korsett-bruk har å si for kroppen. Hvis legen sier det er ok, er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest glamourgirl

Anne! Du "skylder" ikke mannen din noen ting! MEN, noen tenner på korsett, noen tenner på ris på rompa, noen tenner på misjonærstillingen. Er mannen din interessert i at du skal bruke korsett som del av en SM greie, eller seksuell"sjefs-lek" dere imellom, er det en ting, da kan jeg skjønne at du ønsker å glede ham, hvis din greie er å glede... Men slik som du uttrykker deg, høres det ut som at mannen din vil bestemme mer enn godt er...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ærlig talt. Du skylder jo ikke mannen noen. JEg sitter nå her mer lamslått over at han vil du skal gå sånn 24/7. Det grenser jo til fetisj der den submissive gjør som den dominante forlanger..... litt på siden her nå jada

Menne...det virker jo som du selv er usikker - ellers ville du vel ikke spurt "oss til råds"?! Eller.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er fint at du vil glede mannen din med en korsett. Men du bør jo begrense bruken. Som tidligere nevnt her; det er en grunn til at kvinner sluttet å bruke disse til daglig...

Hvis han er så fantastisk så tar han sikkert imot deg når du svimer av. Sorry sarkasmen, men jeg synes faktisk dette høres ganske sykt ut. Han burde kanskje ha prøvd å gå med ett selv før han "krever" at du gjør det.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg ser faktisk ikke så mye positivt det "positive" du forteller om han jeg.... :-?

Har en venninde som er sammen med en slik "verdens beste kjæreste".

Og han er ekstremt kontrollerende, men det ser selfølgelig ikke min venninde som bare ser hvor mye han bryr seg om henne.

Men jeg kan selfølgelig ikke bedømme din kjæreste etter et innlegg!

Det jeg vil si er at selv om du begynner forsiktig med korsett og øker etter hvert har det like stor helserisiko!

Kroppen venner seg gradvis til mindre oksygen, fordi lungene ikke får utnyttet hele sin kapasitet.

Ryggmuskulaturen vil gradvis svekkes da de posturale (opprettholdende ) musklene i ryggen ikke er innaktiveres.

Etter hvert vil det gå utover nerve forsyninen i ryggen og du vil garantert få smerter i ryggen.

I tillegg til dette vil du gå i høye heler hele tiden som forsterker feilstillingen i ryggen! ? :roll:

Ta et kurs i fysiologi og du vil garanter forandre mening!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange feminister her inne ser jeg... mange negative svar syns jeg.

Trodde du virkelig at du ville få positive svar på dette. Korsettene du snakker om er faktisk helseskadelige, betyr ikke det noe?

Jeg mener at i et forhold må man gi litt og ta litt begge to.

Å gi/ta i ett forhold betyr ikke at man skal ofre sin egen helse. Du vet åpenbart ikke hvordan det er å bruke korsett.

Han godtar feks. at han betaler alle utgiftene våre siden jeg studerer i enda noen år. Det blir fort penger av huslån og mat osv. Han stoler såpass på meg at han vet jeg ikke dropper han når jeg er ferdig med å studere, for å slippe studielån. Det vet jeg om enkelte jenter som er eksperter på.  

Så din måte å betale ham på er å underkaste deg hans vilje. Når du begynner å argumentere med penger er forholdet deres helt ute av balanse. Dere er ikke lenger likeverdige, noe som gir stor grunn til bekymring.

Han gir meg all verdens oppmerksomhet og passer alltid på meg, det har han gjort i alle år.  

Vet du forskjellen på å passe på ergo det og bli kontrollert?

Jeg synes jeg skylder han at jeg begynner å bruke korsett, da det betyr svært mye for han.

Dette utsagnet er det mest skremmende du har kommet med hittil. Hvorfor føler du at du skylder han dette? Har du noen gang spurt deg hvorfor han ønsker at du skal snøres inn og hvorfor han er sykelig opptatt av korsetter og høye hæler som sammen er en meget ubehagelig og på sikt helseskadelig kombinasjon? Hvorfor ønsker han at du skal ha det ubehagelig og smertefullt hele døgnet?

Beste stedet var www.staylace.com . Der sto det at det viktigste var å starte pent og pyntelig, stramme litt og litt og bruke lang tid. Hvis det gjøres riktig, er det ikke farlig!

Nok en gang beviser du at du ikke vet hva du snakker om. Jeg tok en titt på nettsiden og de korsettene din mann vil at du skal gå med er noe ganske annet enn vanlige pyntekorsetter med litt snøring. Han sier at han vil ha midjen din så smal som mulig, da snakker vi om ett helkorsett, ikke bare se som dekker partiet fra under brystene til livet. Nettsiden du ref. til handler for det meste om korsetter som brukes innimellom, men disse korsettene er ikke for permanent innsnøring slik din mann ønsker du skal bruke.

I tillegg må man ha et godt spesiallaget korsett da. Jeg er nå klar for å bestille et korsett, gjør det i dag eller i morgen. Jeg tror jeg vil ha et som ikke dekker puppene, og kanskje i sort sateng. Mye fint å velge i! Typen min får seg en saftig regning da..

Saftig regning da, må jo bli det da da da da da

men gjøre det klart at det er jeg som bestemmer hvor stramt han kan få snøre meg.

Han ønsker jo midjen din så smal som overhodet mulig og siden du føler at du skylder han det fordi han betaler regningene så er det bare for ham å dra til.  

Men jeg liker å komme litt opp i høyden av og til, og syns jeg får en flott holdning av høye hæler. Ikke får jeg vondt heller, så jeg er vel heldig. At jeg må gå mer i slike sko tror jeg går bare bra.

Jeg blir helt oppgitt over hvor lite du vet om både korsetter og høye hæler. Jeg er også fan av høye hæler og bruker de ofte men føttene må også hvile ut i flate sko uansett hvor komfortabel du er i høye hæler. Og hør på hvordan du skriver i den siste setningen; At jeg

Hvorfor bruker du ord som "skylde, må, skal og krever". Dette er begreper som ikke hører hjemme i ett sunt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes at Sunmin pekte på noe viktig i sitt forige innlegg, nemlig at du bruker ordene "må", "skylde" og "kreve". Dette er ord som jeg ikke synes hører hjemme i et likeverdig forhold..

Dersom du føler at du skylder ham noe, så foreslår jeg at du heller tar tak i dette i stedet for å prøve å "betale" gjennom å underkaste deg hans vilje.

Dersom du føler at du "" gjøre ting for ham, så er ikke dette det samme som å "gi og ta i et forhold".. Når man gir og tar i et forhold handler det om å ønske å gjøre ting for han..

Korsetter for kort tids bruk i spesielle anledninger i parforhold er noe jeg ikke har det spor problem med.. så lenge det er et gjensidig ønske om å gjøre dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med Sunmins argumenter, og alle andres... trodde denne tiden med å være underdandig mannen var over jeg... i dagens samfunn. vi er faktisk i år 2004!! du "skylder" han det?! for noe tull... jeg hadde ihvertfall aldri gått med på det, hvis kjæresten kom med noe sånt. Ødelegger jo kroppen din, som jeg skrev i forrige innlegg.

Men korsett til en spesiell kveld eller anledning går jo an :) - men ikke hver dag! skal du liksom sove med korssettet også? Au!, sier jeg..

Hva med å trene midjen? fikk ingen respons på den....

Og Greensky: Tipset om å spørre legen var ikke dum :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er sammen med verdens beste mann. Men han er svært opptatt av at jeg skal gå i korsett. Ikke sånn liksom-korsett fra h&m, men godt gammeldags snørekorsett som alle damer brukte i gamle dager. Han ønsker min midje så smal som overhodet mulig sier han, og da må jeg gå med det svært stramt snørt hele døgnet.

Jeg lurer på om det er andre her inne som har opplevd noe av det samme? Hva bør jeg gjøre? Skal jeg la han bestemme midjemålet mitt? Jeg er jo veldig glad i han, men tenker litt på hva andre vil si når de ser min smale midje. Høye hæler vil han også ha meg i, fordi korsettet endrer holdningen slik at det er nødvendig med høye hæler sier han. Stemmer det? Jeg kan skjønne at han finner det spennende med korsetter og hæler, det er jo svært feminine ting.

På en måte har jeg lyst på smalere midje (hvem har ikke det), men lurer litt på hvor vondt det er å gå med og hva skjer fremover. Kommer midjen til å forbli smal når jeg om lenge tar det av? Jeg er klar for å prøve et korsett, men vet ikke om jeg vil gå i det resten av livet, som han ønsker. Jeg vil ikke skuffe han heller, dette er jo veldig viktig for han.

Håper det er noen som har opplevd noe lignende..

Hilsen Anne

:hakeslepp: :hår: Er dette en spøk??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes denne historien formelig lyser av den klassiske problemstillingen: usikker og uviten jente som ubevisst lar seg kontrollere av en bestemt mann.

Fikk også en liten følelse av at innlegget kan være skrevet av en mann når det første "Anne" skrev som svar på kritikken hun fikk var at det var mange feminister på KG.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk også en liten følelse av at innlegget kan være skrevet av en mann når det første "Anne" skrev som svar på kritikken hun fikk var at det var mange feminister på KG.

Det er mange usikkre kvinner som oppfatter "feminist" som et skjellsord, et ord de bruker på selvstendige kvinner som ikke underkaster seg osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange usikkre kvinner som oppfatter "feminist" som et skjellsord, et ord de bruker på selvstendige kvinner som ikke underkaster seg osv.

Det har du helt rett i så jeg utelukker ikke at det han være skrevet av en kvinne. Mange menn er også flinke til å beskive feminister som mannevonde hårete lesber og sier til sine kvinner "du vil vel ikke bli sånn"- meget effektivt på en usikker kvinne det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Lady-M

Dette her høres jo bare helt merkelig ut. :o

Fordi han bidrar mer økonomisk, så må du gå med korstett og høye heler!? :klø: Det virker som om du hele tiden prøver å finne unnskyldninger for å gjøre det her, men sannheten er at du egentlig ikke vil. Ærlig talt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så enig. Sunmin satt ord på mine tanker også. :klappe: :klappe: :klappe:

I tillegg tror jeg at det ville være lurt å høre hva en lege sier om din manns ønske, som GreenSky foreslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Det er fint at dere liker Sunmins innlegg, men må dere sitere hele innlegget før dere legger skriver deres kommentar?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fint at dere liker Sunmins innlegg' date=' men må dere sitere hele innlegget før dere legger skriver deres kommentar? [/quote']

Enig med blåveis, hyggelig at dere er enige med meg men når så mange siterer alt jeg skrev blir dette en himla lang tråd. Fint om dere går og redigerer innleggene deres litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest glamourgirl

Vil bare minne om at noen kvinner kan være feminister og frigjorte, men kan ønske å "tilfredsstille Mannen" utover det som er "vanlig". Dette er selvsagt noe det må være enighet om i et forhold, og partene må være like sterke og trygge for at det skal og kan fungere.

Det finnes kvinner som er sterke, velutdannede og har bein i nesa, som kan bli kommandert til å gå med høyhælte sko, uten truse, eller med korsett i heimen en dag eller kveld fordi dette er del av et gjensidig og seksuellt rituale som partene er enige i.

Slik det høres ut på førsteinnlegger er det dette mannen i forholdet ønsker eller kanskje til og med tror han uttrykker, men som "Anne" ikke er fortrolig med, og gjør det da kun for å glede en mann som mange vil betegne som både pervers og syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig gjør folk mye "rart" frivillig! Og det kan jo hende at Annes mann bare vil ha det slik du beskriver Glamorgirl (og at det da bare er hennes underkastende instilling og ideen om at hun må og skylder som er problemet), men jeg synes kanskje ikke at det hun (?) skriver om å at han vil at hun skal være innsnørt hele tiden passer så bra med det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...