Gå til innhold

Hvilken farge bør vi velge - yttervegg hus...? Hjelp!

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Vinduslistene i huset vårt har fargen bomull. I følge Jotun Lady bør vi velge en hvitfarge med noe gult i, slik at ikke vinduskarmene blir seende gule ut. Forslag på farger er f.eks: bomull og Tidløs. Er det noen som har erfaring med disse fargene?

:)

Endret av wing
Videoannonse
Annonse
Gjest gjest17
Skrevet (endret)

Vi har valgt Bomull av samme grunn som deg, her er alle vinduer og dørblader ferdigmalt i samme farge. Jeg synes ikke det ble så veldig vellykket, er litt grønnskjær. Ser også litt gult/skittent ut i sollys. Mulig det hadde blitt bedre med en annen farge? Må legge til at vinduene i denne stuen er vestvendt, kan godt ha noe med saken å gjøre.

:-)

Endret av delirious
Skrevet

Ok. Takk for svar. Men svaret gjorde ikke valget noe spesielt enklere ;) Huset vårt er sørvendt..... Fargevalg er vanskelig, altså!!! ;)

Gjest gjest17
Skrevet

Ser også at jeg ikke har lest overskriften skikkelig, jeg har svart for innvendig farge :fnise:

Vil tro det ser mer hvitt ut ute kontra inne, så er sikkert ett greit valg begge to. Har du mulighet til å male en liten flate?

Skrevet

Hehe. Fort gjort å lese feil sent på kvelden ;) Nei, jeg skal kjøpe inn maling for hele huset i morgen.....

Jeg ønsker at huset skal se hvitt ut, ikke FOR hvitt og ikke så mye gulskjær i..... Vi har malt med Tidløs inne alle vegger, og er fornøyd med den fargen der..... Vet ikke helt hvordan den vil sees ut utvendig? Kanskje enda litt mer hvit??

Skrevet

Hehe. Fort gjort å lese feil sent på kvelden ;) Nei, jeg skal kjøpe inn maling for hele huset i morgen.....

Jeg ønsker at huset skal se hvitt ut, ikke FOR hvitt og ikke så mye gulskjær i..... Vi har malt med Tidløs inne alle vegger, og er fornøyd med den fargen der..... Vet ikke helt hvordan den vil sees ut utvendig? Kanskje enda litt mer hvit??

Hva med en hvitfarge med litt blått i?

Skrevet

Send pm til O'Hara, kanskje hun har tid til å svare - hun kan helt sikkert gi deg gode råd :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...