Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har vært samboer/gift i 7 år + og har sex 1 til 3 ganger i uka. Om han forventer sex, si på en lørdagskveld, og det ikke blir,blir han sur da?

Jeg blir så lei for det hender litt for ofte at vi legger oss,og når han da innser at det ikke bli sex, så blir han så sur at han ofte står opp og enten går ned å ser en film,eller, oftere nå, kjører han ut en tur.

Er dette "normalt"?

Anonymous poster hash: 74655...9b3
Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Dere som har vært samboer/gift i 7 år + og har sex 1 til 3 ganger i uka. Om han forventer sex, si på en lørdagskveld, og det ikke blir,blir han sur da?

Jeg blir så lei for det hender litt for ofte at vi legger oss,og når han da innser at det ikke bli sex, så blir han så sur at han ofte står opp og enten går ned å ser en film,eller, oftere nå, kjører han ut en tur.

Er dette "normalt"?

Du har jo selv svart på spørsmålet ditt. Det er normalt hos dere.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

eh her er det vel heller jeg som har lyst på oftere sex enn han :P Og som står opp og setter meg litt på stua vist han var for trøtt til sex akkurat den kvelden.

Er ikke direkte sur, men når jeg har lyst så hjelper det iallefall ikke å ligge nær han, da må jeg heller gå på stua og la det gå over. Ellers hadde jeg bare ligget og vridd meg i senga i frustrasjon.

Men heldigvis sjeldent han ikke vil, men frustrerende når det skjer. vært sammen i 7 år og har vel sex 1 gang i uka, noen uker oftere.

Anonymous poster hash: 47d3e...0ac
AnonymBruker
Skrevet

Litt OT: 1 gang i uka, er det normalt når man har vært sammen en stund? Forrige forholdet mitt var helt skrudd, vi hadde ikke sex mer enn 1 gang i året. Nå er jeg sammen med en ny og herlig mann, vi har sex gjennomsnittlig hver dag. Men lurer litt på om det kommer til å fortsette eller ei, da jeg ikke har noen 'normal' erfaring fra langvarig forhold.

Anonymous poster hash: ac38f...b8f
AnonymBruker
Skrevet

Er dette "normalt"?

Blir han faktisk sur, eller er det din tolkning? Jeg kan feks gå å legge meg med mannen uten å være trøtt, fordi jeg håper på sex, men dersom det da ikke blir noe får jeg ikke sove, så da står jeg opp og gjør noe annet. (Som feks å onanere foran pc'en eller i bilen.) Uten at jeg er "sur" av den grunn.

Anonymous poster hash: 47d85...9b4

Skrevet (endret)

Vært sammen med mannen i 10 år.. opp og ned med sexlivet men nå har vi det hverdag..

Vi er begge veldig glad i sex.. men han aksepterer hvis jeg sier at jeg ikke orker eller har lyst.. og jeg aksepterer hvis han ikke vil..

Mannen din høres ut som han er vandt til å få det som han vil hele tiden..

Eller kanskje han synd at dere har for lite sex og blir trassig når du tar fra han en av gangene..

Endret av slalotte
  • Liker 1
Gjest Gjest
Skrevet

Er dette "normalt"?

Nei. Jeg anser den type oppførsel som taus aggresjon og straff. Han er villig til å ta i bruk ganske kraftige virkemidler for å tvinge deg til å gjøre som han vil, for å unngå slike situasjoner. Jeg hadde totaleksplodert og dratt ham med meg til en parterapeut. Og hvis han nektet på å kommunisere med meg hadde jeg dumpet ham.

Dette er virkelig ikke grei oppførsel. (Jeg forutsetter at dette er noe han ikke snakker med deg om heller ettersom du skriver her og spør)

Gjest Gjest
Skrevet

Nei, men han blir nervøs pga at han ser det som avvisning. Det ender med at han blir mer klengete, noe som igjen gjør at jeg blir irritert, og får enda mindre lyst på sex.

Gjest Vært der selv
Skrevet

Huff, som jeg kjenner meg igjen i dette her :( Får vondt inni meg av å tenke tilbake hvor forferdelig det var å bli behandlet slik. Tok flere år før jeg innså hvor galt det var, men nå i ettertid når jeg gjorde det slutt, så kan jeg ikke fatte og begripe hva jeg holdt på med.

Han ble akkurat slik du beskriver, surt og furt og benyttet silent treatment, gjerne helt til jeg gjorde det "godt" igjen. Alt var liksom min feil uansett. Fysj, så dårlig jeg blir av å tenke på det nå igjen.

Vi hadde vært sammen i nesten ti år, altfor lenge.

Vet ikke hvor ille det er for deg, men når man får litt avstand skjønner man at det ikke er normal oppførsel.

Skrevet

Nei, han blir ikke sur. Ikke jeg heller hvis han ikke vil.

• Liker 1
Gjest anonym
Skrevet

Er dette "normalt"?

Hvis du ofte ikke vil ha sex med han, er det jo en avvisning fra din side, og derfor reagerer han som han gjør. Han viser en reaksjon.

AnonymBruker
Skrevet

Blir han faktisk sur, eller er det din tolkning? Jeg kan feks gå å legge meg med mannen uten å være trøtt, fordi jeg håper på sex, men dersom det da ikke blir noe får jeg ikke sove, så da står jeg opp og gjør noe annet. (Som feks å onanere foran pc'en eller i bilen.) Uten at jeg er "sur" av den grunn.

Hvorfor går du ut i bilen og onanerer?

Anonymous poster hash: 6d286...bd7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor går du ut i bilen og onanerer?

Anonymous poster hash: 6d286...bd7

Fordi jeg ikke vil gjøre det hjemme? Eller fordi jeg blir kåt av å kjøre bil?

Hvorfor er dette relevant for tråden?

AnonymBruker
Skrevet

Ja, han blir sur/sint.Om jeg står opp å sier noe - "hvor skal du henn?" mens han tar på sko og jakke, så kommer han seg bare ut dørene med sinte bevegelser og kjører avgårde. Jeg vet aldri hvor han sånn om nettene.

Som sagt så har vi sex 1 til 3 ganger i uka, men han blir ekstra sur på fre/lør kveld/natt for da forventer han tydeligvis sex og blir veldig sur om det ikke skjer.

Vi er i 30 åra, og jeg synes det er rart og ærlig talt uakseptabelt, men hva gjør man?

• Liker 1
Gjest regndråpe
Skrevet

Så ikke avvis han da. Gjør sexen mer spennende og gjør det slik at du også gleder deg til sex. Jeg ville blitt skikkelig lei meg hvis mannen min avviste meg sånn. Nå er vi begge glade i sex og har sex i gjennomsnitt to ganger om dagen. Skjønner ikke hvordan noen kan klare en gang i uken. Men folk er forskjellig.

Gjest Gjest
Skrevet

Fordi jeg ikke vil gjøre det hjemme? Eller fordi jeg blir kåt av å kjøre bil?

Hvorfor er dette relevant for tråden?

Kåt av å kjøre bil? Hvorfor?

Gjest Gjest
Skrevet

Han blir ikke sur, men han kan virke sur hvis han blir veldig frustrert og hvis han føler seg avvist. Da kan han forlate meg brått, men for å få reagere i fred og fikse seg selv. Han respekterer hvis jeg ikke vil, og det er sjelden vi avviser sex.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette "normalt"?

Det er ingen som syns det er ok å bli avvist. Dersom mønsteret i tillegg er slik at han alltid er den avviste og du den som dermed setter reglene for tilgangen til sex i forholdet vil det raskt bygge seg opp en stygg ubalanse.

Det logiske her er jo å prate om det. En dag dere begge er rolige. Dersom han er slik bygd at han sitter og gleder seg til sex hele kvelden for så å bli avvist uten noen signaler som han kan tyde så forstår jeg at det blir vanskelig. Hva med å avklare sex litt tidligere? Ingenting som hindrer dere i å avtale sex selv om dere bor sammen. En tydelig kommunikasjon på at i kveld har vi sex, eller i dag føler jeg ikke for det er kanskje greitt? Og kommunikasjonen trenger ikke være muntlig. Men den kan være det. Frekke meldinger og du er lysten, ingen og det blir ikke sex, feks?

Uansett så sliter dere med et kommunikasjonsproblem dersom dere etter 7+ år ikke er i stand til å tolke om den andre parten i forholdet vil ha sex eller ikke.

Dessuten stusser jeg litt på at "det alt for ofte" skjer. En bør strebe mot å avvise så sjelden som overhodet mulig. 1-2 ganger i året er ok, så mye oftere, og dere bør ta en prat. Kanskje bør DU være den som tar inisjativ slik at han ikke blir avvist? Kanksje bør dere planlegge sexlivet? Grep bør det taes, i alle fall.

Anonymous poster hash: ce7ad...be5

• Liker 1
Gjest Keikolina
Skrevet

Å ja han blir sur ja, he he. Men det hender jo at han sier nei til meg også, så jeg skjønner hvorfor han blir grinete, ha ha :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...