Gjest Tekola Skrevet 28. juni 2013 #21 Skrevet 28. juni 2013 Vi har kuttet ut alt av parfyme og parfymert vaskemiddel her i huset. Bruker Blenda Sensitive, Milo parfymefri og skal skaffe eddikk igjen
Yesterday Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #22 Skrevet 28. juni 2013 Skal prøve eddik når jeg iallefall vasker gamle babyklær vi har fått av mine foreldre og svigers, gamle klær lukter jo litt "innestengt". Ikke alt lukter men noe, hadde vært kjekt å bli kvitt lukta så de kan brukes Skal på butikken snart og kjøpe vaskemiddel, hadde nesten glemt det og skulle sette på en maskin nå, men har bare vanlig Omo. Må sjekke om vi har eddik Takk for alle tips!
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #23 Skrevet 28. juni 2013 Litt OT det her, men fjerner eddik "lukten av kjeller" også? Har arvet en del klær som har ligget en god stund. De er rene og ikke mugne eller noe, men lukter veldig kjeller. Prøvde å vaske noe av det som vanlig, med Blenda Sensitive, men lukten sitter ennå - OG det har smittet over til andre ting.. Har ei med atopisk eksem som reagerer veldig på vanlig vaskemiddel, så her bruker vi kun Neutral. Vasker mitt og hennes sammen, og jeg "må" ha tøymykner, bruker Neutral der og. Men kanskje jeg like gjerne kan begynne med eddik. Anonymous poster hash: 9038a...9fa
AnonymBruker Skrevet 28. juni 2013 #24 Skrevet 28. juni 2013 (Hadde ikke Neutral sist jeg var på butikken, så ble Blenda Sensitive, har ikke merket noe forskjell fra Neutral heldigvis. I tilfelle noen skulle reagere på at jeg skrev begge deler. ) Anonymous poster hash: 9038a...9fa
Yesterday Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #25 Skrevet 28. juni 2013 Litt OT det her, men fjerner eddik "lukten av kjeller" også? Har arvet en del klær som har ligget en god stund. De er rene og ikke mugne eller noe, men lukter veldig kjeller. Prøvde å vaske noe av det som vanlig, med Blenda Sensitive, men lukten sitter ennå - OG det har smittet over til andre ting.. Har ei med atopisk eksem som reagerer veldig på vanlig vaskemiddel, så her bruker vi kun Neutral. Vasker mitt og hennes sammen, og jeg "må" ha tøymykner, bruker Neutral der og. Men kanskje jeg like gjerne kan begynne med eddik. Anonymous poster hash: 9038a...9fa Håper det fjerner lukta, er det jeg skal prøve på selv i løpet av helgen
SmallTalk Skrevet 28. juni 2013 #26 Skrevet 28. juni 2013 (endret) Vi bruker Neutral til vanlige klær og uparfymert Milo til ull. Tøymykner bruker vi omtrent ikke lenger, og når det en sjelden gang brukes, så er det Neutral som er gjeldende der også. Før vi fikk barn så brukte vi vaskemiddel og tøymykner med parfyme, men ettersom jeg reagerte på dette når jeg var liten, så tar vi ikke sjansen på dette lenger. Endret 28. juni 2013 av SmallTalk
Yesterday Skrevet 28. juni 2013 Forfatter #27 Skrevet 28. juni 2013 Siden jeg har null peiling på allergi, har ikke noen selv, så lurer jeg på noe. Hvis man bare bruker parfymefrie vaskemidler, er det en sjanse for å få allergi når man senere utsettes for parfyme i vaskemidler? Hvis det er det må man ikke i teorien bruke parfymefrie vaskemidler resten av livet?
Gjest Brienne of Tarth Skrevet 29. juni 2013 #28 Skrevet 29. juni 2013 Sikkert utrolig dårlig mor, men vi bruker vanlig Omo/Blenda/Ariel/whatever, det samme som vi alltid har brukt. Jeg liker ikke den sterke lukten av skyllemiddel, så det bruker jeg ikke hvis det ikke er helt nødvendig (klær som blir veldig statiske).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå