Chocoholic Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har en forholdsvis god daglig hudpleierutine som ser slik ut: Dag Decleor Aroma cleansing water MD Formulations continous renewal serum Nourish Argan skin rescue etellerannet Origins ginzing eye cream Kveld Rens, Liz Earle cleanse&polish hot cloth cleanser eller Decleor Aroma cleansing water avhengig av hvor mye sminke jeg har på Nourish Argan skin rescue Decleor hydral floral eye gel Huden er veldig veldig sensitiv og kan lett bli sår, enten om det er for varmt/kaldt ute eller om jeg skrubber med håndkle. Porene er medium, men kan bli store ved feil produkter. Ellers har jeg meget fuktfattig kombinasjonshud som blir fet særlig nå om sommeren, samtidig som jeg kan få tørre partier rundt nese ,hake og øyebryn. Ikke så mye til kviseutbrudd etter jeg begynte å bruke serumet, kun noen her og der, men jeg har fremdeles sorte prikker. Det jeg gjerne skulle hatt er en bedre nattkrem for øyne og et bra serum for bruk om kvelden. Jeg gir ikke fra meg Origins-kremen fordi den er fantastisk for blå ringer, men området rundt øynene er veldig dehydrert og jeg har fått "fine" linjer, så jeg vil gjerne ha en rikere nattkrem - den fra Decleor har egentlig ikke gjort noen ting. + Jeg vil også ha et serum for bruk om natten som kan hjelpe med det fuktfattige og sensitive. De to er det som er mest plagsomme og de som er mest forstyrrende.
Gjest Nanne70 Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Jeg har også blandingshud som av og til kan bli fuktfattig, om enn ikke i like stor grad som din. Etter å ha prøvd mange ulike former for rens til ansiktet, har jeg funnet en favoritt i Bliss clog dissolving cleansing milk. Den er skånsom mot huden og likevel effektiv mot store porer/hudormer. Vet du ikke spurte om det, men ville bare nevne det. I forhold til det du skriver, virker det som om produktene du bruker kanskje ikke er helt optimale for deg. Har du prøvd serumene eller balmene til Decleor? Har hørt mye bra om dem når det gjelder tørr hud. Søsteren min har sensitiv blandingshud, og hun sverger til et serum fra REN, men husker ikke hvilket, dessverre. Du kan også prøve Rosehip Oil fra Triolgy, jeg bruker en nattkrem fra det merket som er helt super Når det gjelder den øyegel'en fra Decleor, så er gel'er generelt mye "lettere" enn kremer, så det er ikke så rart at du ikke synes at den gjør så mye i forhold til tørrhet rundt øynene. Selv bruker jeg Nuxe Prodigieux øyekrem både morgen og kveld og synes faktisk den kan måle seg med Matis sin Eye Revive, som er mye dyrere. MD formulations moisture defence antioxidant eye cream er også veldig bra. Håper dette kan være til hjelp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå