Gå til innhold

Fant ut i dag at jeg mest sannsynlig har to gutter i magen..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt overveldet her...første barnet, skal innrømme at jeg håpet litt på en jente, men viser seg altså at det er to gutter der inne. Fra før hadde vi tenkt at vi bare skal ha to barn, så da blir det ingen datter på meg. Kjenner meg litt tom faktisk (og litt dårlig samvittighet for at jeg føler dette)

Noen guttemammaer som kan fortelle litt om hvordan det er?

Har fortsatt ikke helt innsett at det kommer TO babyer heller, skummelt!

Anonymous poster hash: 736e9...ba5
Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Jeg fikk beskjed på ultralyd, fire stykker, om at barnet mitt var jente. Var veldig forberedt på jentebaby. Men så kom det en gutt da, og først var jeg skuffet ja. Men nå har jeg verdens fineste gutt, kunne aldri ønsket meg noen andre enn akkurat ham. Jeg tror ikke det er spesielt annerledes å være mamma til gutt enn jente, forskjellene ligge jo i personligheten uansett.

To gutter blir sikkert helt supert, gratulerer! :blomst:

• Liker 1
Skrevet

Først og fremst, babyene er mer enn bare kjønn. Det er ingen mal for hvordan gutter er og hvordan jenter er, de er individer.

Gratulerer med to gutter i magen! Du kan glede deg over at de kommer til å være supre lekekamerater for hverandre når de kommer ut av den første, hjelpeløse fasen. Mest sannsynlig vil de aldri føle seg alene, noe som er langt fra hva jeg kan si (har yngre søsken jeg knapt ser).

Den eneste "ulempen" med å være guttemamma, slik jeg ser det, er at alle klærne og lekene skal være så TØFFE. Egentlig på lik linje som at jentetingene skal være søte. Begge deler er like teit, det er fullstendig unødvendig å prøve å klemme ungene inn i en stereotypi allerede før de kan snakke!

Jeg er glad jeg fikk akkurat den ungen jeg fikk, han er akkurat slik han skal være. Og jeg setter min lit til at jeg klarer å oppdra han til å bli en oppegående fyr som trives med familien sin.

Men gi det verste sjokket litt tid til å roe seg. Jeg tror selv at jeg ville vært ganske ør i hodet om jeg hadde fått beskjed om at det var TO i magen, jeg som ikke helt klarte å ta innover meg at det var en liten en på vei før han var ute. ;)

• Liker 3
Skrevet

Ting blir uansett ikke alltid sånn som man planlegger og håper, kanskje dere får lyst på et til barn om noen år og får ei datter da. Skal selv ha en gutt og tja jeg hadde jo et lite håp om jente men så fort jordmora fortalte at det var en gutt så var jeg kjempe glad og hadde glemt mitt håp om ei jente. Er ofte sånn at mora vil ha en jente og faren vil ha en gutt. Du skal ikke ha dårlig samvittighet, og du kommer aldri til å angre på at du fikk de :)

Gratulerer! :blomst:

• Liker 1
Gjest Marmot
Skrevet

Den eneste "ulempen" med å være guttemamma, slik jeg ser det, er at alle klærne og lekene skal være så TØFFE. Egentlig på lik linje som at jentetingene skal være søte. Begge deler er like teit, det er fullstendig unødvendig å prøve å klemme ungene inn i en stereotypi allerede før de kan snakke!

Utvalget gutteklær er mye kjipere enn utvalget av jenteklær, ja. Spesielt sliter jeg litt med å finne halvpent og pent tøy. Bor på et lite sted, og har måttet handle mye på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Bytte? Jeg fikk vite for noen dager siden at jeg skal ha jente, ønsket med gutt og "alle" har sagt at jeg så ut som jeg skulle ha tvillinger, så hadde innstilt meg på det... :P

Anonymous poster hash: fc73e...7f1
  • Liker 2
Skrevet

Utvalget gutteklær er mye kjipere enn utvalget av jenteklær, ja. Spesielt sliter jeg litt med å finne halvpent og pent tøy. Bor på et lite sted, og har måttet handle mye på nett.

Ja det er jeg enig i, er kjempe mye fint og tilbehør (hårpynt ol.) til jenter. Og jenta i meg kunne likt å handle litt jente ting, men får fortsette handle det til meg selv ;)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fire gutter, derav et tvillingpar, og det er helt topp! Skulle gjerne hatt en datter i tillegg, men vil ikke bytte ut noen av gutta mine mot noen, og det er uansett ikke noe jeg går rundt og tenker på i hverdagen.

Gratulerer så mye :)

Anonymous poster hash: 9567d...621
Skrevet

Først og fremst gratulerer så masse. Hadde samme tanke som deg for ca 7 år siden. Ble gravid og håpet på en jente. På ul i uke 17 ble det konstatert tvillinger. Min tanke da var at jeg håpet på en jente og en gutt. Skuffelsen kom da jeg fikk vite at jeg ventet to gutter. Men etter og ha tenkt meg litt om kom gleden av guttene snikende. Det som var viktigste da var at jeg fikk to friske gutter.

Har bare de 2 pr i dag og lengselen etter en jente er borte. Siden jeg nå ha en samboer som har ei jente på 15 og ti eldre gutter samtidig som han har sterilisert seg så blir det nok ikke noe jente på meg. Men det gjør meg ingen ting. Elsker guttene mine over alt på jord.

Følelsen din kommer nok til og gå over etter hvert og du har mye og se frem til.

Nok en gang gratulerer så masse

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg gutt, så det er veldig forskjellig det der. :)

Gratulerer! Du kommer sikkert til å bli en fantastisk mamma :D

Anonymous poster hash: d67f6...723
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker meg bare gutter, orker ikke jenter i trassalder og puberteten :-p

Anonymous poster hash: 66062...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Det er jo ikke noe galt i å bli litt skuffet. Kan ikke drømme om at skuffelsen hennes er SÅ stor at hun umulig kan bli glad i guttene sine..
Det er greit å føle seg litt skuffet, og du skal ikke ha dårlig samvittighet for det.

Anonymous poster hash: 03092...bd7
Skrevet

Først og fremst gratulerer så masse. Hadde samme tanke som deg for ca 7 år siden. Ble gravid og håpet på en jente. På ul i uke 17 ble det konstatert tvillinger. Min tanke da var at jeg håpet på en jente og en gutt. Skuffelsen kom da jeg fikk vite at jeg ventet to gutter. Men etter og ha tenkt meg litt om kom gleden av guttene snikende. Det som var viktigste da var at jeg fikk to friske gutter.

Har bare de 2 pr i dag og lengselen etter en jente er borte. Siden jeg nå ha en samboer som har ei jente på 15 og ti eldre gutter samtidig som han har sterilisert seg så blir det nok ikke noe jente på meg. Men det gjør meg ingen ting. Elsker guttene mine over alt på jord.

Følelsen din kommer nok til og gå over etter hvert og du har mye og se frem til.

Phu, forstår godt at samboeren din steriliserte seg, tenk å ha 11 barn. Alle er ikke med samme mor?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Uff føler meg litt fæl her. Jeg vet jeg kommer til å elske disse to, og er ikke så opptatt av klær og sånt så den biten går nok fint. Var mer at jeg har sett for meg dette mor-datter forholdet da. Nå blir jeg eneste dama liksom, hehe! Kjenner ikke så mange barn, men har en nevø som er fryktelig vill og slitsom. Han har noen diagnoser da, så vet jo at det ikke trenger å bli sånn. Tror jeg bare må legge bort kontrollfreaken i meg. Er vel mest det at det er TO som gjør at jeg sitter her å tenker altfor mye... Så plutselig en framtid med masse biler og sport og bråk, men vet jo at det er tull å tenke sånn.

AnonymBruker
Skrevet

Uff føler meg litt fæl her. Jeg vet jeg kommer til å elske disse to, og er ikke så opptatt av klær og sånt så den biten går nok fint. Var mer at jeg har sett for meg dette mor-datter forholdet da. Nå blir jeg eneste dama liksom, hehe! Kjenner ikke så mange barn, men har en nevø som er fryktelig vill og slitsom. Han har noen diagnoser da, så vet jo at det ikke trenger å bli sånn. Tror jeg bare må legge bort kontrollfreaken i meg. Er vel mest det at det er TO som gjør at jeg sitter her å tenker altfor mye... Så plutselig en framtid med masse biler og sport og bråk, men vet jo at det er tull å tenke sånn.

Hvor får folk disse stereotypene fra, egentlig?

Mange gutter jeg kjenner har et veldig nært forhold til mammaen sin, og ikke er de interessert "bilder, sport og bråk" heller.

Ikke er alle jenter opptatt av Barbie og rosa heller, og om de er det så er det ofte bare en kortere fase.

Jeg skjønner hverken dette med å bli "skuffet" over ett kjønn, ønske seg ett kjønn spesifikt eller ha en oppfatning om hvordan kjønn oppfører seg som barn.

De guttebarna jeg kjenner til som er tenåringer nå har vært kjemperolige og alt annet enn bråkmakere. De har samme utfordringer, problemer og gleder som jenter i alle aldre.

Problemet er bare at foreldre ofte antar kjønn har såpass ulike væremåter at nok endel barn/ungdom føler de ikke kan snakke om alt og være åpne........

Så stereotypene er det vi selv som skaper, gitt.

Anonymous poster hash: ef1c6...459

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har også tvillinggutter.

Jeg fikk beskjed på UL at en var jente og var superglad for å få en av hver, ble skuffet i 30 sek når jeg fikk vite at det var to gutter. Bare det å få tvillinger er så overveldende at det overskygget alt.

Du kommer til å få så mye oppmerksomhet når du er ute å går med tvillingvogn, "alle" vil se. Og de kommer til å fortelle deg hvor nydelige gutter du har. Jenteønsket ditt blir som blåst bort, tro meg.

Gratulerer så mye med tvillinger i magen! (og lykke til, hehe ;))

Anonymous poster hash: 8e33e...3f8
Skrevet

Se her, TS! Akkurat det du trenger! :)

Bytte? Jeg fikk vite for noen dager siden at jeg skal ha jente, ønsket med gutt og "alle" har sagt at jeg så ut som jeg skulle ha tvillinger, så hadde innstilt meg på det... :P

Anonymous poster hash: fc73e...7f1

Neida. Men selv om dere har bestemt dere for to, så kan det jo hende at dere ombestemmer dere om noen år :)

Bare husk at det er ingen vits til ekle følelser, siden det er ingenting du kan gjøre med det. Nå kan du planlegge en perfekt oppdragelse som gjør disse guttene om til skikkelige gentlemans.

Lykke til! :)

AnonymBruker
Skrevet

Unnskyld at dette er OT men har samboern din 13 barn?? :sjokkert:

Anonymous poster hash: cf481...f24

• Liker 3
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Når de er babyer så er det jo ikke noe forskjell på gutt og jente uansett. De tisser og bæsjer og sover og spiser:)

Innen de har begynt å utvikle interesser og oppfører seg "guttete" har du blitt så glad i de for lenge siden at du har glemt alt om jenta du ønska deg. Garantert!

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...