Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest servitør
Skrevet

Jobber som servitør på sommeren. Igår hadde jeg en kvinne som drakk flere øl, og deretter ammet barnet sitt. Kan dette være skadlig for barnet?

Jeg ble helt satt ut av situasjonen, men har i etterkant følt at jeg burde sagt ifra.

Hva tenker dere?

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

Det er ikke skadelig for barnet, med mindre det er helt, helt nyfødt, eller prematur. Og i de situasjonene er bakteriene på et utested en vel så stor bekymring.

AnonymBruker
Skrevet

Det er visstnok så lite som evt går over i morsmelken at det ikke er farlig.

Anonymous poster hash: 58203...dec

Gjest servitør
Skrevet

Det er visstnok så lite som evt går over i morsmelken at det ikke er farlig.

Anonymous poster hash: 58203...dec

TS her.

Det var godt å høre. Stakk skikkelig i brystet på meg da jeg så det, men turte ikke si noe, ettersom jeg ikke visste om det var farlig eller ei. Samtidig så det helt helt feil ut å sitte med flere ølglass på bordet og amme samtidig. Æsj. Ekkelt syn.

Gjest Gjest
Skrevet

TS her.

Det var godt å høre. Stakk skikkelig i brystet på meg da jeg så det, men turte ikke si noe, ettersom jeg ikke visste om det var farlig eller ei. Samtidig så det helt helt feil ut å sitte med flere ølglass på bordet og amme samtidig. Æsj. Ekkelt syn.

Heh, det er ikke helt uvanlig å ta et glass øl for å hjelpe melken igang faktisk. Humle setter igang produksjonen, og mener også det påvirker utdrivningsrefleksen.

Det som eventuelt er faren med alkoholpåvirkede foreldre at at de blir sløvere. Spesielt om en samsover er dette farlig. Men amming er irrelevant med mindre det er barn som er så små, eller så svekket at de ikke burde vært utenfor hjemmet i det hele tatt.

Skrevet

Heh, det er ikke helt uvanlig å ta et glass øl for å hjelpe melken igang faktisk. Humle setter igang produksjonen, og mener også det påvirker utdrivningsrefleksen.