Jolene Skrevet 27. juni 2013 #21 Skrevet 27. juni 2013 Nå får du roe deg litt her. Jeg er motstander av å putte i seg masse dritt jeg også, og er opptatt av sunt kosthold. Men jeg tror du tenker annerledes på det om du spyr hele dagen lang og det eneste som ikke kommer opp er salt chips eller saftis - eller en eneste type brus eksempelvis. Da tar man hva man får(beholde), rett og slett. Anonymous poster hash: 426c6...4e2 Det er én ting hva man putter i seg av drittmat uten å være gravid, men å bevisst sørge for at BARNET ditt får dårligere forutsetninger gjør meg sint. At en voksen velger å stappe i seg, greit deres sak, men et uskyldig ufødt barn?! Så nei, jeg roer meg ikke.
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #22 Skrevet 27. juni 2013 Det er én ting hva man putter i seg av drittmat uten å være gravid, men å bevisst sørge for at BARNET ditt får dårligere forutsetninger gjør meg sint. At en voksen velger å stappe i seg, greit deres sak, men et uskyldig ufødt barn?! Så nei, jeg roer meg ikke. Hun sier hun spiser junkfood 2 ganger i uka, det er neppe grunn til å nekte mennesker å bære frem barn. Hun sier heller ingenting om mengde, og beskriver det kanskje som "hele tiden" fordi hun er vant til å ikke spise noe som helst i den retningen. Man kan jo si akkurat det samme om mennesker som har et ekstrem"sunt" forhold til mat og er ekstremt opptatt av trening, det er like skadelig på sikt som usunne vaner er. Anonymous poster hash: 426c6...4e2
Jolene Skrevet 27. juni 2013 #23 Skrevet 27. juni 2013 (endret) Hun sier hun spiser junkfood 2 ganger i uka, det er neppe grunn til å nekte mennesker å bære frem barn. Hun sier heller ingenting om mengde, og beskriver det kanskje som "hele tiden" fordi hun er vant til å ikke spise noe som helst i den retningen. Man kan jo si akkurat det samme om mennesker som har et ekstrem"sunt" forhold til mat og er ekstremt opptatt av trening, det er like skadelig på sikt som usunne vaner er. Anonymous poster hash: 426c6...4e2 Reagerer på slike uttalelser, fra HI: "Jeg pleier som regel å være veldi flink med hva jeg putter i meg, men etter jeg ble gravid så er det ikke snakk om å prøve å tenke sunt en gang. Jeg putter i meg så mye drit jeg aldri har gjort før. Jeg er ikke en godis person, spiser regelrett sjelden godteri. Men nå. MÅ ha godis. Drikker brus som om det skulle være vann. Og junk til middag. Fast food av alle sorter. Hvorfor har det seg slik? Ødelegger jeg både meg selv og barnet?" At hun senere retter på seg når hun ser tilbakemld ser på som at noen pynte på sannheten. Endret 27. juni 2013 av Gitte. 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #24 Skrevet 27. juni 2013 Reagerer på slike uttalelser, fra HI: "Jeg pleier som regel å være veldi flink med hva jeg putter i meg, men etter jeg ble gravid så er det ikke snakk om å prøve å tenke sunt en gang. Jeg putter i meg så mye drit jeg aldri har gjort før. Jeg er ikke en godis person, spiser regelrett sjelden godteri. Men nå. MÅ ha godis. Drikker brus som om det skulle være vann. Og junk til middag. Fast food av alle sorter. Hvorfor har det seg slik? Ødelegger jeg både meg selv og barnet?" At hun senere retter på seg når hun ser tilbakemld ser på som at noen pynte på sannheten. Da tror jeg du må lese det jeg har skrevet om igjen, for jeg har aldri rettet på noe. Jeg har vært enig med dere at det ikke er bra. Det jeg har kommet med i etterkant er detaljer, ikke rettelser. -TS Anonymous poster hash: 08fa9...284
Sugerøret Skrevet 27. juni 2013 #25 Skrevet 27. juni 2013 her var folk høye på sin morale hest gitt. Ts vet sikkert at det hun spiser ikke er sunt ,verken for henne eller barnet. Nå var det ikke det hun spurte etter ,men hvorfor slikt skjer. Er vel ikke strengt tatt nødvendig å halshugge folk vel 1
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #26 Skrevet 27. juni 2013 Reagerer på slike uttalelser, fra HI: "Jeg pleier som regel å være veldi flink med hva jeg putter i meg, men etter jeg ble gravid så er det ikke snakk om å prøve å tenke sunt en gang. Jeg putter i meg så mye drit jeg aldri har gjort før. Jeg er ikke en godis person, spiser regelrett sjelden godteri. Men nå. MÅ ha godis. Drikker brus som om det skulle være vann. Og junk til middag. Fast food av alle sorter. Hvorfor har det seg slik? Ødelegger jeg både meg selv og barnet?" At hun senere retter på seg når hun ser tilbakemld ser på som at noen pynte på sannheten. Det kan være, mange der ute pynter på sannheten. Uansett så er "hele tiden" et svært subjektivt begrep som kan bety alt fra døgnet rundt til omtrent aldri, avhengig av hvem du spør. Enkelte med et anstrengt forhold til kosthold vil jo synes litt mørk sjokolade på en onsdag er grusomt og"hele tiden" mens de som er vant med junk 24/7 ville ikke kalt pizza&lasagne 5 ganger i uka for "hele tiden", ikke engang "ofte". Det er nok du som hisser deg grusomt mye opp, TS er ikke langt på vei - og har ikke spist junk 2 ganger i uka ca og drukket endel brus i særlig mange ukene. Det har ikke påvirket fosteret hennes noesomhelst - men kunne lett gjort det dersom hun aldri skjerpet vanene og eskalerte dem. Det er lov å være litt mindre hysterisk i ordlaget enn hva du velger. Anonymous poster hash: 426c6...4e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå