Rannva Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Lurer litt på dette fenomenet.. Er det bare i Norge/Norden vi har dette? Eller gjelder det hele verden?
blåveis Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Er det bare i Norge/Norden vi har dette? Eller gjelder det hele verden? Er i alle fall i det meste av Europa.. Jeg hater det! Ser virkelig ikke poenget! Jeg er for avskaffing av sommertid.. ! Verden over!
Gjest GreenSky Skrevet 14. april 2004 #3 Skrevet 14. april 2004 Verden over, tror jeg. De har det i Australia også, i alle fall.
manji Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 Tror nok dette gjelder hele verden, ja. Statene har jo DST (daylight savings time).
Rannva Skrevet 14. april 2004 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2004 Jeg er for avskaffing av sommertid.. ! Verden over! Jeg også. Men heller vintertid, så har vi lengre sol om kveldene.
blåveis Skrevet 14. april 2004 #7 Skrevet 14. april 2004 Jeg også. Men heller vintertid' date=' så har vi lengre sol om kveldene.[/quote'] Det jeg er i mot er å holde på å flytte klokka, da... Om det heter vintertid og ligger slik på døgnet at det blir lyse kvelder eller det heter sommertid og ligger slik på døgnet og gir lyse morgener er jo ikke viktig for meg!
Mann 40 Skrevet 14. april 2004 #8 Skrevet 14. april 2004 Jeg også. Men heller vintertid, så har vi lengre sol om kveldene. Hvorfor vil du ikke ha lengre sol om sommeren?
Mann 40 Skrevet 14. april 2004 #9 Skrevet 14. april 2004 Lurer litt på dette fenomenet.. Er det bare i Norge/Norden vi har dette? Eller gjelder det hele verden? Vi har sommertid fordi mange andre har det, bl a EU.
Rannva Skrevet 14. april 2004 Forfatter #10 Skrevet 14. april 2004 Hvorfor vil du ikke ha lengre sol om sommeren? Jeg vil jo det! Derfor vil jeg avskaffe vintertid. Men som blåveis sier, det viktigste er at jeg er for å fjerne en av dem.
Gjest gurimalla Skrevet 15. april 2004 #11 Skrevet 15. april 2004 Så vidt jeg vet har de ikke sommertid/vintertid i områdene rundt ekvator. Det ville, mildt sagt, vært idiotisk å flytte klokken når man bor på ekvator.
Rannva Skrevet 15. april 2004 Forfatter #13 Skrevet 15. april 2004 Så vidt jeg vet har de ikke sommertid/vintertid i områdene rundt ekvator. Det ville, mildt sagt, vært idiotisk å flytte klokken når man bor på ekvator. :klø: Hvorfor det? De er jo i samme tidssoner som oss andre?
Kelsey Skrevet 15. april 2004 #14 Skrevet 15. april 2004 Det er også et par stater her i USA som ikke har vinter og sommertid. Da jeg bodde i Indiana (en av statene som ikke skifter) synes jeg det var veldig tungvint, siden man halve året var i en tidssone, og resten av året i en annen. Ikke bare med tanke på resten av USA, men også når jeg skulle ringe hjem. Forøvrig skjer byttet mellom vinter og sommertid en uke senere enn i Europa.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå