AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #41 Del Skrevet 26. juni 2013 Her i byen ble min pakke i fra DHL levert på posten, så det stemmer ikke helt det du skriver,Anonymous poster hash: 8d1b7...ef8 Og jeg fikk den ikke levert på posten, så det stemmer ikke det du skriver. Eller, så er det sikkert bare forskjellig praksis fra sted til sted. Anonymous poster hash: 2a2f9...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Singha Skrevet 26. juni 2013 #42 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Jeg har jobbet for DHL og har etter det aldri bestilt pakker levert med dem. Min bror har derimot, og da har det vært det samme andre her har beskrevet. De sender melding om at de har prøvd å levere pakken selv om det har vært folk hjemme hele dagen. To dager på rad. Skjedde flere ganger. Endte ene gangen med at jeg måtte kjøre for min bror til terminalen for å hente pakka, og da sleit de med å finne den. Jeg har som sagt jobba for DHL, og jeg forstår godt at de slet med å finne pakka. Større rotehus skal en lete lenge etter. Endret 26. juni 2013 av Singha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #43 Del Skrevet 26. juni 2013 Og jeg fikk den ikke levert på posten, så det stemmer ikke det du skriver. Eller, så er det sikkert bare forskjellig praksis fra sted til sted. Anonymous poster hash: 2a2f9...be6 Jeg fikk beskjed om at de måtte ha min underskrift og derfor kunne de ikke gi den til posten. Anonymous poster hash: 5aa71...60c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 26. juni 2013 #44 Del Skrevet 26. juni 2013 (endret) Skulle ønske at det gikk an å velge bort DHL, men hos alle engelske nettbutikker så får jeg pakkene fra dem. Det er der jeg som regel bestiller og da er det alltid DHL. Kan godt vente på treige posten, for der har jeg aldri opplevd noe tull og de har alltid vært hjelpsomme. DHL ringer midt i arbeidstiden og en sa til etter å ha kanskje ringt 2 ganger at han hadde prøvd å få tak i meg lenge. Ja, kjempelenge. Må jo forstå at folk er på jobb eller opptatt, og ikke sitter å nistirrer på telefonen fordi den kanskje kan ringe. Venter på en pakke nå og håper at det ikke blir noe kluss nå. Endret 26. juni 2013 av Crazycatlady Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Armitage Skrevet 26. juni 2013 #45 Del Skrevet 26. juni 2013 Her jeg bor så leverte DHL en pakke som de bare la igjen på trappen min. Pakken var ikke engang til meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #46 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg hadde ferieuke og holdt på hele dagen i min lille hage på forsiden av huset altså ved ringeklokken og ytterdøren. DHL påsto at de hadde vært å ringt på hver dag den uken, men det hadde jo ikke vært noen der.... To uker senere fant jeg pakken på trappen med en lapp: Hei, tror denne tillhører deg! Jeg fikk den levert på adresse (4 mil unna!).Anonymous poster hash: fa3e1...25d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #47 Del Skrevet 27. juni 2013 Vel, det er deres egen feil, når dere nekter å betale for transporttjenestene deres synker også kvaliteten. Regner med dere sitter og bestiller på nett for å spare penger, fremfor å handle i en butikk? Og, sjokkerende nok: service koster penger. Har ikke jobbet for DHL, men dersom det er som hos konkurrentene får ikke sjåføren betalt for å bruke masse tid på å ringe dere og ordne ulike løsninger, derimot får han opptil dobbelt betalt for å ta pakka i retur. Når ruta i tillegg er lagt opp slik at man såvidt rekker innom hver enkelt adresse, dersom man skal bli ferdig før dagen er over er det klart man ikke har masse tid til hver enkelt kunde. Men er enig i at kundeservicen hos disse ulike firmaene er ræva, siden de som sitter på telefonen har vanlig timelønn og burde yte deretter. De sliter virkelig med å være løsningsorienterte på kundens nivå. Eneste grunnen til at jeg har god erfaring med dem er fordi jeg har erfaring fra bransjen og kan foreslå løsninger, og det er ikke en kompetanse man kan kreve av kundene sine. Anonymous poster hash: e81e2...1e2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Naria Skrevet 27. juni 2013 #48 Del Skrevet 27. juni 2013 Jeg har aldri hatt trøbbel med DHL. De har alltid vært fleksible på levering av pakker og tilbyr seg å komme på arbeidsplassen dersom jeg ikke er hjemme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #49 Del Skrevet 27. juni 2013 Har heller aldri hatt problemer med DHL. Det ender som regel alltid i bomlevering første gang siden jeg er på jobb, men de har alltid levert den på jobb når jeg har bedt om det, svarer kjapt på mail, og de har også holdt pakker for meg i 3-4 uker midt i ferien. Det har aldri posten gjort! Anonymous poster hash: 901d1...35c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #50 Del Skrevet 27. juni 2013 Har heller aldri hatt problemer med DHL. Det ender som regel alltid i bomlevering første gang siden jeg er på jobb, men de har alltid levert den på jobb når jeg har bedt om det, svarer kjapt på mail, og de har også holdt pakker for meg i 3-4 uker midt i ferien. Det har aldri posten gjort!Anonymous poster hash: 901d1...35c Posten har utvidet hentefrist i fellesferien, 4 uker i stedet for to i hvertfall. Utenom så har de vel rett og slett ikke plass. Anonymous poster hash: 2a2f9...be6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #51 Del Skrevet 27. juni 2013 Vel, det er deres egen feil, når dere nekter å betale for transporttjenestene deres synker også kvaliteten. Regner med dere sitter og bestiller på nett for å spare penger, fremfor å handle i en butikk? Og, sjokkerende nok: service koster penger. Anonymous poster hash: e81e2...1e2 Vel nå er det ikke alle som har råd til det da. Anonymous poster hash: 87385...7d2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 27. juni 2013 #52 Del Skrevet 27. juni 2013 DHL suger hardt. Seriøst. Frekke på tlf og påstår de liksom har vært på døren min den og den dagen mens jeg har vært hjemme. Helt umulig å få ordentlig service fra de. Satt hjemme en hel dag og ventet på de. De kom aldri. Hun jeg snakket med på tlf mente på de hadde vært på døren. Yeah right. Posten er kanskje treige, men man får i allefall pakken sin. Posten er jeg fornøyd med 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 27. juni 2013 #53 Del Skrevet 27. juni 2013 Skulle ønske at det gikk an å velge bort DHL, men hos alle engelske nettbutikker så får jeg pakkene fra dem. Det er der jeg som regel bestiller og da er det alltid DHL. Kan godt vente på treige posten, for der har jeg aldri opplevd noe tull og de har alltid vært hjelpsomme. DHL ringer midt i arbeidstiden og en sa til etter å ha kanskje ringt 2 ganger at han hadde prøvd å få tak i meg lenge. Ja, kjempelenge. Må jo forstå at folk er på jobb eller opptatt, og ikke sitter å nistirrer på telefonen fordi den kanskje kan ringe. Venter på en pakke nå og håper at det ikke blir noe kluss nå. Det er jo det de tror. At folk sitter hjemme og venter i spenning på at de skal ringe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #54 Del Skrevet 27. juni 2013 De gangene jeg har fått DHL-pakke i Oslo har de ringt og sagt de står hjemme hos meg og jeg har alltid vært på jobb. Før de rekker å komme med et dårlig forslag har jeg sagt "men jeg jobber rett i nærheten, kan du ikke bare kjøre bort hit med en gang så er du ferdig med det?" og det virker som de egentlig bare vil bli ferdig med saken de også. Dette har forutsetningen at de ringer først, noe de ikke har gjort. DHL i Kristiansand er en annen historie. Forrige gang jeg ventet på en pakke hadde jeg ferie og var hjemme hele dagen. Sporet pakken min på nett og det stod at den var forsøkt levert. Dette var heldigivs på et konkret tidspunkt jeg faktisk var utenfor inngangspartiet vårt, så det er 100 % sikkert at de ikke har vært i nærheten av å forsøke den levert. Ikke ringte de heller. Deretter ble det et helvete å få dem til å levere den igjen, jeg skulle flytte to dager senere og de syntes det var innmari vanskelig å få levert den så kjapt når de først hadde prøvd en gang (noe de ikke hadde). Det virker å være veldig sjåføravhengig. Jeg forstår ikke at de ikke forstår hvor mye de kan ordne ved å: a) alltid ringe først b) begynne å levere på kveldstid c) være litt fleksible og kommunikative Anonymous poster hash: 365e4...940 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Linda sofie Skrevet 27. juni 2013 #55 Del Skrevet 27. juni 2013 Det er DHL Kr.sand jeg å har hatt store problemer med. Veldig rart de ikke en gang ringer at de er på vei med pakken, men de er vel ikke så smarte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Funky Punk Skrevet 27. juni 2013 #56 Del Skrevet 27. juni 2013 De gangene jeg venter pakke på døra fra Posten, så sitter jeg i vinduet og ser at de går ut av bilen, legger en lapp om at jeg ikke var hjemme og at de hadde forsøkt levert pakken på døra, i postkassa, setter seg i bilen og kjører videre. Dette har skjedd så mange ganger (jeg har filmet dem hver gang og mailet det til Posten) så jeg har med vilje ikke løpt ut for å stoppe dem. Med DHL så har de ringt først, en halvtime senere står de på døra (på ettermiddagen. Om de kommer på dagtid og jeg ikke er hjemme, så har de kommet tilbake senere) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Crazycatlady Skrevet 27. juni 2013 #57 Del Skrevet 27. juni 2013 Vel, det er deres egen feil, når dere nekter å betale for transporttjenestene deres synker også kvaliteten. Regner med dere sitter og bestiller på nett for å spare penger, fremfor å handle i en butikk? Og, sjokkerende nok: service koster penger. Har ikke jobbet for DHL, men dersom det er som hos konkurrentene får ikke sjåføren betalt for å bruke masse tid på å ringe dere og ordne ulike løsninger, derimot får han opptil dobbelt betalt for å ta pakka i retur. Når ruta i tillegg er lagt opp slik at man såvidt rekker innom hver enkelt adresse, dersom man skal bli ferdig før dagen er over er det klart man ikke har masse tid til hver enkelt kunde. Men er enig i at kundeservicen hos disse ulike firmaene er ræva, siden de som sitter på telefonen har vanlig timelønn og burde yte deretter. De sliter virkelig med å være løsningsorienterte på kundens nivå. Eneste grunnen til at jeg har god erfaring med dem er fordi jeg har erfaring fra bransjen og kan foreslå løsninger, og det er ikke en kompetanse man kan kreve av kundene sine. Anonymous poster hash: e81e2...1e2 På mange nettsider som bruker DHL så er det kun en fraktmulighet og den koster 5 pund. Da velger man jo den, og da er det ikke hos oss kunder problemet ligger. Jeg handler for øvrig ikke for å spare penger, men fordi de har mye på nett som du ikke finner i Norge og når du i tillegg bor på et sted der utvalget er lite så er det enklere å bestille på nett. Hvis det er noe jeg har lyst på så betaler jeg det frakten koster. Det kan jo variere fra 40-50 kroner og helt opp til 200-300 kroner. Når jeg har betalt mer, og alternativet kun er et, så er det som regel posten som leverer pakken. Jeg tror nok heller at problemet ligger hos DHL og ikke hos kundene. Kundene ønsker kun å få pakken sin og når de som er et firma som nettopp jobber med levering har så store problemer med nettopp det så er det noe som er galt. Dessuten er det dyrere med DHL på grunn av de ekstra gebyrene de skal ha, så man sparer ikke på å få pakken fra dem. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #58 Del Skrevet 27. juni 2013 Alt blir bare tull så snart pakken kommer til norge. Bestilte noe fra utlandet som skulle bli levert av DHL. Hadde fri, og fikk melding om at pakken var på vei. Telefonen var ved siden av meg, og hadde den til og med inn på do i tilfelle de skulle ringe. Ingen ringte - på hele dagen! Kl. 5 ringte jeg DHL og forklarte situasjonen. Da sa han at noen hadde prøvd å ringt meg hele dagen. Sa de ikke fant frem osv. Ble enig om nytt klokkeslett dagen etter. Dagen etter blir jeg ringt av en mann som sier han har pakken min og at det var så mye styr når jeg ikke tok tlf dagen før (!!!). Så spør han hvor jeg bor, og jeg sier nøyaktig hvor han skal kjøre. Han har adressen min også. Han ringer et par timer etterpå og spør om ikke jeg kan hente pakken min i sentrum. Ja vel, tenkte jeg. Dro til sentrum for å finne en eldre mann stå ved en hvit (liten) varebil med pakken min fra DHL. Snakk om service. Hadde ikke uniform eller bil med logo engang. Fikk til og med "kjeft" for alt styret jeg lagde. Jeg irriterer meg sånn over 1. bor på et veldig lite sted 2. er den eneste i norge som har mitt fulle navn 3. husnummeret mitt er 1! (EN) Anonymous poster hash: 478c5...c44 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #59 Del Skrevet 27. juni 2013 Vel nå er det ikke alle som har råd til det da. Anonymous poster hash: 87385...7d2 Hvis du ikke har råd til det er du neppe i full jobb heller, så da sitter du vel en del hjemme uansett... Og til dere som sier at "det gjelder ikke meg fordi" så snakker jeg om den generelle holdningen i befolkningen, og den er at transport ikke er noe man gidder å betale for. Og det, sammen med avgiftspolitikken, har ført til at vi har en transportnæring hvor prisene presses, transportørene er underbetalt, og servicen er nedprioritert. Det dere kan gjøre med det er å sende en e-post med klage til nettstedet dere bestiller fra, og si at dere gjerne betaler mer for at de velger en transportør med bedre service her i Norge. Sutring her på KG hjelper ikke på noe som helst. Anonymous poster hash: e81e2...1e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #60 Del Skrevet 27. juni 2013 Hvis du ikke har råd til det er du neppe i full jobb heller, så da sitter du vel en del hjemme uansett... Og til dere som sier at "det gjelder ikke meg fordi" så snakker jeg om den generelle holdningen i befolkningen, og den er at transport ikke er noe man gidder å betale for. Og det, sammen med avgiftspolitikken, har ført til at vi har en transportnæring hvor prisene presses, transportørene er underbetalt, og servicen er nedprioritert. Det dere kan gjøre med det er å sende en e-post med klage til nettstedet dere bestiller fra, og si at dere gjerne betaler mer for at de velger en transportør med bedre service her i Norge. Sutring her på KG hjelper ikke på noe som helst. Anonymous poster hash: e81e2...1e2 Nei jeg har ikke full jobb pga jeg er student ditt tosk! Skulle nesten tro du jobber for DHL Anonymous poster hash: 87385...7d2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå