Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

jeg skal bestille nye sko til barnet mitt på 2 1/2 år. jeg skal kjøpe samme merke sko som hun har nå, bare en annen modell. i den str hun bruker nå fyller hun hele sålen, bør jeg da gå opp en elle to str?

siden jeg skal bestille på internett kan jeg ikke måle skoen på henne, så derfor jeg spør her.

Videoannonse
Annonse
Gjest barneskoen
Skrevet

Finnes det en tabell over cmlengde på størrelsene et eller anne sted på siden?

Dessverre er det store variasjoner på hva en skostørrelse tilsvarer i cm. Det varierer fra merke til merke, men også innad et

merke.

Men: om hun fyller hele sålen er det sikkert greit å gå opp to størrelser. Det skal være ca. én cm foran på sålen når hun STÅR på den. Ikke mer en halvannen, verken om hun er to og et halvt eller åtte. Man har jo dessverre ingen garanti for hvor mye barn faktisk vokser i løpet av et år og alle barn er jo forskjellige. Men det sies at jenter har jevnere vekst enn gutter, så om du nå har sko i størrelse 22 og hun fyller de, hadde hun sikkert hatt perfekte sko i 23. Men siden barn vokser ekstra godt om sommeren under solen er det kanskje trygt å gå for 24 med litt vokseplass også;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...