Gå til innhold

Hva leker din 5-åring med?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilke leker er populære hos din 5-åring? Min 5-åring har ingen spesielle favoritter, og klarer heller ikke å si hva han ønsker seg. Han er en aktiv gutt som allerhelst vil storme rundt, hoppe og turne i senga vår, flytte på møbler, kaste ting i plaskebassenget eller slippe ting ned trappa. Har prøvd å få ham til å tegne/male/perle/leke med kitt/pusle puslespill/spille spill osv. men må nok innse at å sitte på en stol ikke er hans favorittaktivitet... Men trenger litt inspirasjon til leker som kan fenge ham i mer en 5 minutt i gangen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her henger jeg meg på. Min 5 åring er akkurat lik, og har egentlig alltid vært sånn. Han interesserer seg ikke for noe annet enn herjing, slossing og galskap :glare:

Så er ikke så lett å finne på noe sammen med han.. men mindre jeg og vil "sloss" da

Gjest Riskjeks
Skrevet

Min 5-åring elsker å tegne... Noe h*n ikke har vært interessert i før nå de siste månedene. Men nå går det i tegning og å skrive bokstaver.

Skrevet

Wii kanskje? Eller er en 5-åring for liten til å spille det? Har ikke barn selv, så har ikke så mye peiling.

Gjest Riskjeks
Skrevet

Dere kan jo gå turer, og nå om sommeren, dra på stranda? Eller ha badebasseng i hagen om dere har hage.

Skrevet

Sykkel, rulleskøyter, dartspill (uten spisse piler), rullebrett, boksebag som du henger i taket samt boksehansker, liten speiderkniv som du lærer han å bruke skikkelig og alvoret i det å ha en kniv, kriger-leker med borg og våpen, bilbane?

Er sikkert mange som mener unger ikke burde ha kniv. Men i min barndom (jeg er bare 22) lekte vi med kniver ute i skogen. Vi spikket på pinner, lagde pil og bue med dem og vi lagde trehytter. Hvis de blir skikkelig fortalt at kniv er farlig og INGEN andre enn dem selv skal få holde kniven er det en super aktivitet.

Gjest Duftlys
Skrevet

Sykkel, rulleskøyter, dartspill (uten spisse piler), rullebrett, boksebag som du henger i taket samt boksehansker, liten speiderkniv som du lærer han å bruke skikkelig og alvoret i det å ha en kniv, kriger-leker med borg og våpen, bilbane?

Er sikkert mange som mener unger ikke burde ha kniv. Men i min barndom (jeg er bare 22) lekte vi med kniver ute i skogen. Vi spikket på pinner, lagde pil og bue med dem og vi lagde trehytter. Hvis de blir skikkelig fortalt at kniv er farlig og INGEN andre enn dem selv skal få holde kniven er det en super aktivitet.

Jeg fikk egen kniv da jeg var 6 år. En barnekniv, men likevel. Når jeg teller etter, har jeg fremdeles 10 fingre, så det gikk da bra :laugh: Syns det er helt greit jeg. Ellers blir de superklomsete når de blir eldre. Ikke bra det heller! Er vel mer sannsynlig en slår seg på sykkel enn å skade seg på kniv tror jeg da. Bygge hytte tenker jeg er en fin aktivitet for ungen din! Eller ulike aktivitetssentre hvor en kan få ut litt damp. La ungene herje ute:D

AnonymBruker
Skrevet

Gutten min liker praktiske oppgaver, som å være med å "arbeide" sammen med pappaen sin. Snekring for eksempel. Han sier selv han er en "arbeidskar".. :P Han kan lett få tiden til å gå ved å rake løv, bygge ting etc (noe som er veldig fint for meg også ;) ). Liker også å tegne, men det er kun i perioder. Da vi skulle legg opp ved til vinteren, trillet jeg veden inn i garasjen, mens han og tre kompiser på samme alder la opp flere rekker med ved (under oppsyn).

Anonymous poster hash: 01707...243
Skrevet

Han elsker å bygge lego og leke med småbiler..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...