Rannva Skrevet 14. april 2004 #1 Skrevet 14. april 2004 Her i huset, som hos mange andre, står tannbørstene i en plasikkopp ved vasken. Ca annen hver uke får de en tur i oppvaskmaskinen for å bli rene. Dette syns sambo er rart. Hva gjør dere andre? Vasker dem, eller står de bare der? Når jeg tenker meg om, er det kanskje ikke så hygienisk at de står fremme på den måten? :klø:
Gjest Madley Skrevet 14. april 2004 #2 Skrevet 14. april 2004 Skyller dem i kokende vann innimellm, men aldri i oppvaskmaskinen.. :o
Gjest Seleena Skrevet 14. april 2004 #4 Skrevet 14. april 2004 Tannbørstekopp i vaskemaskin 2 gongar i året. Skyller dei med varmt vatn kvar veke. Ikkje så uvanleg nei. Men no brukar eg nermast kjøkkenkoppar til tannbørstekopp då!
Malou Skrevet 14. april 2004 #5 Skrevet 14. april 2004 Jeg pleier ikke å vaske tannbørstene mine, men kjøper jevnlig en ny og kaster den gamle. Men jeg vasker selvfølgelig glasset de står i med jevne mellomrom. Jennifer
Fru Blå Skrevet 14. april 2004 #6 Skrevet 14. april 2004 Vi har ikke kopp men et stativ som jeg vasker i oppvaskmaskinen når den blir veldig "uappetittelig", ca. 1 gang i mnd.
Gjest Poirot Skrevet 14. april 2004 #7 Skrevet 14. april 2004 Vasker opp glasset når det ikke ser fint ut. Børstene bare står der, byttes ut med jevne mellomrom. Kjøper tannbørster på Claes Ohlsson, 30 kr eller noe sånt for 15 stk.
Modesty Skrevet 14. april 2004 #8 Skrevet 14. april 2004 Har dere kun tannbørstene i oppvaskmaskinen da?? Bruker dere såpe? :klø:
Rannva Skrevet 14. april 2004 Forfatter #9 Skrevet 14. april 2004 Har dere kun tannbørstene i oppvaskmaskinen da?? Bruker dere såpe? :klø: De står sammen med alt det andre. Det meste i maskinen skal jo spises av og puttes i munnen, alt blir rent og pent.
Gjest Seleena Skrevet 14. april 2004 #11 Skrevet 14. april 2004 De står sammen med alt det andre. Det meste i maskinen skal jo spises av og puttes i munnen, alt blir rent og pent. Så du meinte virkeleg at du puttar dei i oppvaskmaskina? Det gjer eg ikkje.
Gjest Cuddly Skrevet 14. april 2004 #12 Skrevet 14. april 2004 Høres ikke spesielt hygienisk ut! Det skal vanskelig la seg gjøre at den blir skikkelig skylt, fungerer vel heller som en oppsamler for dritt inni der :-? Tannbørstene her i huset blir byttet ut når det trengs (og da snakker vi ikke nedslitt og møkkete!), og koppen de står i blir vasket med ca 7-14 dagers mellomrom.
Gjest Virvel Skrevet 14. april 2004 #13 Skrevet 14. april 2004 Tannbørstekoppen går i oppvaskmaskinen, men tannbørsten?! :o Bytter den heller hver måned, jeg, og det er visst egentlig ikke nødvendig å bytte den så ofte engang.
Lizzie Skrevet 14. april 2004 #14 Skrevet 14. april 2004 Koppen går i oppvaskmaskinen når det passer seg sånn og tannbørstene skylles med jevne mellomrom i varmt vann og skiftes ut etter behov. Men hvorfor ikke oppvaskmaskin? Har aldri tenkt på det egentlig, men det hender jeg slenger inn oppvarskbørsten når den ser for ille ut.
Gjest Malama Skrevet 14. april 2004 #15 Skrevet 14. april 2004 Tannbørstekoppen vaskes når det ser ut som om den trenger det. Tannbørsten BYTTES når den trenger det. Vasker aldri den (og putter heller ikke oppvaskkosten inn i oppvaskmaskina, jeg bytter da heller den også jeg).
Malou Skrevet 14. april 2004 #16 Skrevet 14. april 2004 Jeg vasker faktisk oppvaskbørsten i oppvaskemaskinen stadig vekk, men har aldri tenkt på å gjøre det samme med tannbørsten... Jennifer
Gjest Balenciaga Skrevet 14. april 2004 #17 Skrevet 14. april 2004 Hvorfor i all verden skal man vaske tannbørsten i oppvaskmaskinen for?? :o Å kjøpe en ny er et sunnere alternativ. Etter hver tannpuss skyller jeg tannbørsten i varmt vann. Koppen der tannbørsten står blir vasket hver gang jeg vasker badet. Det vil si ofte.
SunAndMoon Skrevet 15. april 2004 #18 Skrevet 15. april 2004 I oppvaskmaskinen?! Hehe... den var ny :D jeg renser ikke børsten min, det har jeg faktisk aldri tenkt på! bare hårbørsten... får vel begynne med tannbørsten også, men tror jeg foretrekker å kjøpe en ny èn istedenfor forresten...det er vel ikke så bra for tennene at tannbørsten har hatt en omgang med oppvaskmaskin-såpe osv?! tenkte på ingrediensene... eller? hm.. dessuten så har jeg ikke tannbørsten nedi en kopp, den ligger heller ikke i vasken, men i en sånn greie fra ikea. ("greie", hehe). selve børstehodet står fritt opp i lufta.. jeg pusser forresten tennene mine med lunka vann, så da får vel tannbørsten sin omgang der kanskje? (skylder den etter tannpuss) når vi snakker om oppvaskbørster: legger min i klorin i vasken noen timer jeg, eller over natten.. sammen med kluter osv.
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #19 Skrevet 15. april 2004 Tannbørsten vaskes ikke her, den byttes ut med jevne mellomrom. Oppvaskbørste og dokost klores (ikke sammen..).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå