Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det samme sugeteknikk? Leser flere steder at man skal være litt forsiktig med bruken av flaske fordi det kan ødelegge for ammingen. Kopp anbefales da som et bedre alternativ, men er det med eller uten tuten?

Gjest Marmot
Skrevet

Det kommer anpå hvor gammelt barnet er. Dersom det er snakk om en nyfødt og det er problemer med ammingen, anbefales mating fra kopp uten tut. Dette tar mye tid.

Er det eldre barn, som er blitt så gamle at de skal drikke/spise annet enn morsmelk eller MME, er det helt opp til hver enkelt hva de velger. Jeg brukte tutekopp og flaske om hverandre. De fleste barn tåler fint å få drikke fra flaske etter at ammingen er etablert. Det er ikke samme sugeteknikk på fraske og tutekopp.

Skrevet

Takk for svar! :)

Barnet er 4 mnd og har egentlig etablert ammingen, men var litt vanskelig for noen uker tilbake, så har kviet meg for å gi flaske når andre passer henne. Prøvde å la henne drikke av koppen uten tuten, men det var vanskelig. Med tut gikk det så gitt og greit at jeg begynte å lure på om det var samme sugeteknikk som ved flaske.

Gjest Marmot
Skrevet

Jeg hadde nok gitt morsmelk eller MME på flaske til et så stort barn, det går helt fint for de aller fleste. Men det er ingenting i veien for å gi med tutekopp om du heller vil det.

Skrevet

Medela calma og avent natural-flaskene er laget for at barna må bruke samme teknikk for å få ut melken som fra brystet :) Kanskje det er bedre å bruke disse for at barnet ikke skal bli sugeforvirret? Har ikke prøvd de selv, så vet ikke helt hvordan de er, men det står ihvertfall at barnet må bruke samme sugeteknikk som på brystet for å få ut melken.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar! :)

Barnet er 4 mnd og har egentlig etablert ammingen, men var litt vanskelig for noen uker tilbake, så har kviet meg for å gi flaske når andre passer henne. Prøvde å la henne drikke av koppen uten tuten, men det var vanskelig. Med tut gikk det så gitt og greit at jeg begynte å lure på om det var samme sugeteknikk som ved flaske.

Kan anbefale denne artikkelen om *langsom flaskemating" for å forhindre sugeforvirring, om du velger å bruke flaske. :)

http://ammehjelpen.no/artikkel/167/langsom-flaskemating

Anonymous poster hash: 1fc9b...728

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...