AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg har nettop fullflørt bachelorgraden min, og har slitt veldig med å få jobb. Har søkt sikker 20 jobber, men alle ønsker en ansatt med erfaring. Igår var jeg på intervju hos et konsulentfirma, og de ville ha cven min, og sa at de skulle maile meg om ulike prosjekter som kunne være aktuelle for meg. Nå er jeg forvirret! Jeg skreiv ikke under noen kontakt, har jeg fått jobb? Skal jeg søke videre? Noen som vet noe om dette? Anonymous poster hash: 1117c...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frodo Skrevet 26. juni 2013 #2 Del Skrevet 26. juni 2013 Nei du har ikke fått jobb. De har CVen din og vil ta kontakt dersom det dukker opp noe der du er aktuell. Så fortsett å søke andre jobber, det er langtfra sikkert at det blir noe der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Del Skrevet 26. juni 2013 Nei du har ikke fått jobb. De har CVen din og vil ta kontakt dersom det dukker opp noe der du er aktuell. Så fortsett å søke andre jobber, det er langtfra sikkert at det blir noe der. takk for svar. Kan du forklare meg litt? Er det slik at de "hjelper" meg med å få jobber? at firma tar kontakt med dem ,og så sier de at jeg kan ta oppdraget feks? Når får man jobb her da? Og er det ikke et jobbintervju, men kun en registrering av cv? Hun sa alle var fast ansatt, blir jeg fast ansatt etter at jeg har fått oppdrag ,eller hvordan fungerer dette? Anonymous poster hash: 1117c...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjerteis Skrevet 26. juni 2013 #4 Del Skrevet 26. juni 2013 Jeg startet som konsulent i en oljebedrift. Først tok jeg kontakt med et bemanningsbyrå, vi tok så en prat og hun mottok CV'en min. Så fort hun så noe som var aktuelt for meg, ringte hun og satte opp et intervju med bedriften jeg var potensiell arbeidstaker for. Jeg gikk på intervju hos bedriften, fikk jobben. Ikke som fast ansatt, men som konsulent. I første omgang i en gitt tidsperiode med muligheter for forlengelse. Først etter dette vil det være mulig å gå fra konsulent til fast ansatt. Og da ansettes du i bedriften, ikke byrået som hjalp deg med en fot innenfor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #5 Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for svar dama i konsulent byrået sa at de hadde faste ansatte,at deres konsulenter var fast ansatte hos dem ,og de fikk oppdrag fra dem.. når blir jeg evt fast ansatt der?når jeg får oppdrag? Kan de leige meg ut før jeg er "deres"?Anonymous poster hash: 1117c...2a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjerteis Skrevet 27. juni 2013 #6 Del Skrevet 27. juni 2013 Takk for svar dama i konsulent byrået sa at de hadde faste ansatte,at deres konsulenter var fast ansatte hos dem ,og de fikk oppdrag fra dem.. når blir jeg evt fast ansatt der?når jeg får oppdrag? Kan de leige meg ut før jeg er "deres"?Anonymous poster hash: 1117c...2a6 Godt spørsmål! Det virker jo nesten som om det er prosedyren der. Jeg ville rett og slett ringt henne og spurt hvordan det fungerte. Hadde jo lurt på om jeg ble lønnet til tross for at jeg ikke var i oppdrag, i og med de er fast ansatt som konsulenter.Ei venninne som benyttet seg av samme byrå som meg var uten lønn da hun stod mellom to oppdrag. Hun ble først lønnet at byrået når byrået mottok penger av bedriften som gav oppdraget. Hvilket byrå er du i kontakt med? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. juni 2013 #7 Del Skrevet 27. juni 2013 Godt spørsmål! Det virker jo nesten som om det er prosedyren der. Jeg ville rett og slett ringt henne og spurt hvordan det fungerte. Hadde jo lurt på om jeg ble lønnet til tross for at jeg ikke var i oppdrag, i og med de er fast ansatt som konsulenter.Ei venninne som benyttet seg av samme byrå som meg var uten lønn da hun stod mellom to oppdrag. Hun ble først lønnet at byrået når byrået mottok penger av bedriften som gav oppdraget. Hvilket byrå er du i kontakt med? Det er forskjell på konsulentfirma og bemanningsbyrå. Virker som TS har vært i kontakt med et konsulentfirma, der er de vanligvis fast ansatt hos konsulentfirmaet, men jobber på ulike prosjekt for ulike firma som har engasjert konsulentfirmaet for å utføre en tjeneste. Bemanningsbyrå er noe helt annet. Anonymous poster hash: 7941a...ed4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hjerteis Skrevet 29. juni 2013 #8 Del Skrevet 29. juni 2013 Det er forskjell på konsulentfirma og bemanningsbyrå. Virker som TS har vært i kontakt med et konsulentfirma, der er de vanligvis fast ansatt hos konsulentfirmaet, men jobber på ulike prosjekt for ulike firma som har engasjert konsulentfirmaet for å utføre en tjeneste. Bemanningsbyrå er noe helt annet. Anonymous poster hash: 7941a...ed4 Ah, takk for oppklaringen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå