Pludre Skrevet 14. april 2004 #1 Del Skrevet 14. april 2004 Hei Er på jakt etter en bil nr. 2, for jeg begynner snart i jobb igjen etter endt permisjon. Skal ha en liten bil, som bruker lite, og som er gått lite. Fant denne på nettet: http://www.finn.no/finn/car/object?id=4272...8&pos=2&rub=202 Er dette et bra valg ? Noen som har en slik og er fornøyde med bilen ?? Håper iherdig på svar !! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dixie i.i Skrevet 14. april 2004 #2 Del Skrevet 14. april 2004 Mine foreldre har alltid hatt opel, men de bytter de alltid ut når de er 3 år gamle, for da begynner det å komme feil på den. Hadde selv en Opel Astra (brukt) før, god å kjøre, men var endel å fikse på den. Så når jeg skulle ha ny (brukt) bli ble det en Toyota Corolla, sjekket endel rundt, leste masse tester osv. Og det var desidert den som kom best ut. Har hatt den ett år nå, og er superfornøyd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. april 2004 #3 Del Skrevet 14. april 2004 Har en i familien og er ikke helt fornøyd. Mye service og garantifeil. verkstedet retter de opp men det er mye venting. Ellers så tror jeg det er en veldig OK bil til grei pris.. Sjekk serviceheftet så ser du om den har vært mye på service. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. april 2004 #4 Del Skrevet 14. april 2004 Mine foreldre har alltid hatt opel, men de bytter de alltid ut når de er 3 år gamle, for da begynner det å komme feil på den. Hadde selv en Opel Astra (brukt) før, god å kjøre, men var endel å fikse på den. Så når jeg skulle ha ny (brukt) bli ble det en Toyota Corolla, sjekket endel rundt, leste masse tester osv. Og det var desidert den som kom best ut. Har hatt den ett år nå, og er superfornøyd. Som Dixie sier er toyota et MYE bedre valg. Familien har også toyota og de er det aldri tull med En liten Yaris er bedre valg! http://www.finn.no/finn/car/object?id=4304...64&pos=14&rub=2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pludre Skrevet 14. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 14. april 2004 Hei igjen Takker for innspill hittil. Vi hadde en Toyota Corolla, og det er den desidert MINST driftsikre bilen jeg har hatt Alle sa at Toyota er så bra, men denne stoppa for et godt ord, og gikk seg varm på tomgang. Jeg sto mer på hodet nedi motoren enn jeg kjørte Men det var en 84 modell da Kanskje de har forbedret seg siden da ? Har bare mista litt tilliten til Toyota etter den bilen Hilsen Pludre som er på biljakt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cappocino Skrevet 14. april 2004 #6 Del Skrevet 14. april 2004 Vi hadde en Toyota Corolla, og det er den desidert MINST driftsikre bilen jeg har hatt Kanskje de har forbedret seg siden da ? Enig med deg at gamle corollaer ikke var mest stabile men yarisen kan du stole på! ..og nei jeg er ikke toyotaselger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 14. april 2004 #7 Del Skrevet 14. april 2004 Jeg har hatt opel corsa i 5 år og var meget fornøyd. Det var en 83 modell og jeg kjøpte den i 98, da var den 15 år gammel. Har ikke hatt noe tull med den. Jeg hadde ikke vært i tvil om å kjøpe en opel corsa. Lykke til med bil kjøpet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 15. april 2004 #8 Del Skrevet 15. april 2004 Du må ikke se deg blind på enkeltmanns oppfatninger av en bil. Uansett hvilket biltype/modell du spør etter er det alltids noen som er misfornøyde og noen som er kjempefornøyde og kan fortelle de røverhistoriene. Se heller på bruktbiltester etc og hør med folk i bransjen. Opel er ikke kjent for å være av beste kvalitet (flere har sikert hørt at dersom det ikke lekker olje av en opel, er det ikke en ekte opel), men det finnes mye værre bruktbiler (f.eks ford). Du etterlyser at det er gjerrig på drifstoffet, men husk at ett verkstedsbesøk fra/til fort kan utgjøre mye mere enn forskjellen på 0.5 og 0.6 på mila. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 15. april 2004 #9 Del Skrevet 15. april 2004 Det finnes nok "mandagsbiler" uansett hvilken type du ser på. Vi har hatt Opel Astra i noen år nå, og vi er veldig fornøyde. Litt krims var det i starten, men etterhvert har det gått seg til. Man må uansett regne med litt slitedeler etc på eldre biler. Opelen vår er 1995 modell og vi er fornøyde. Nå har vi kjøpt en 97 modell Ford Mondeo - det også en bil som mange sier har masse feil og mangler. De jeg kjenner med denne typen bil har ikke hatt noen negative opplevelser med dem, så da hoppa jeg i det. Tror man bare må sjangse noen ganger Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #10 Del Skrevet 16. april 2004 Nå har vi kjøpt en 97 modell Ford Mondeo - det også en bil som mange sier har masse feil og mangler. De jeg kjenner med denne typen bil har ikke hatt noen negative opplevelser med dem, så da hoppa jeg i det. Tror man bare må sjangse noen ganger Det er akkurat det som er så dumt. Man hører om 2-3 stykker som skryter av bilen sin, ergo "glemmer" man å se på representativ statisktikk og kjøper bilen uansett. Selvsagt kan det gå bra, men hvor sannsynlig det er at det går bra kan du selv påvirke i valg av type bil. PS: tror du alle som skryter av bilen sin forteller den hele sannheten? Også den gangen motoren havarerte og de måtte ut med 20000? Slikt kan skade stoltheten vet du, så ta alt du hører om enkeltbiler med en klype salt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. april 2004 #11 Del Skrevet 16. april 2004 Man skal ikke uhemmet tro på testene heller, for det er flere vi kjenner som kjøpte seg utrolig slitesterke biler, som Toyota, og de har ikke hatt annet enn plager. Da kjøper jeg heller en bil som er litt billigere å reparere sånn i tilfelle. Dessuten vil en bil fungere godt så lenge man skifter slitedeler, husker olje og filter og behandler den bra.... Måtte bytte motoren på Opelen vår i fjor, men jeg skryter masse av den likevel. Velger å tro at det var et enkelttilfelle..... Men 20 000 er vel ikke nok for å bytte en havarert motor vel???? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. april 2004 #12 Del Skrevet 16. april 2004 Man skal ikke uhemmet tro på testene heller, for det er flere vi kjenner som kjøpte seg utrolig slitesterke biler, som Toyota, og de har ikke hatt annet enn plager. Da kjøper jeg heller en bil som er litt billigere å reparere sånn i tilfelle. Dessuten vil en bil fungere godt så lenge man skifter slitedeler, husker olje og filter og behandler den bra.... Måtte bytte motoren på Opelen vår i fjor, men jeg skryter masse av den likevel. Velger å tro at det var et enkelttilfelle..... Men 20 000 er vel ikke nok for å bytte en havarert motor vel???? Sier ikke at om du kjøper den bilen som er best i test så slipper du trøbbel! Svært viktig som du sier å skifte slitedeler/olje etc. Og det vil alltids finnes utgaver av testvinnere som har mye feil, men husk sannsynligheten! Da teller en test av 1000 bruktbiler mye mer enn enkelttilfeller du og andre vet av! Ang 20000 for en motor, tja, enkelte er vel dyrere mens enkelte kan være billigere, spørs hva som har skjedd, størrelse på motor etc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 16. april 2004 #13 Del Skrevet 16. april 2004 Opel Corsa er en liten og grei bil - poulær i Tyskland fordi den er så billig, og da har de gjerne sterkere moto i enn vi pleier å ha i Norge. Men - det blir raskt en del småfeil med dem fra de er tre år gamle. Dessuten synker de raskt i verdi - du får lite igjen får den når du eventuelt skulle være interessert i å bytte den inn for å kjøpe en ny.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå