Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Treffer med jevne mellomrom en bekjent, fra lang tilbake, som har psykopatiske trekk i den grad at jeg faktisk er redd han. Redd for hva han kan finne på hvis han blir sint på meg og det er ikke så veldig mye som skal til før han mener at jeg har sagt eller mener noe galt. Jeg må heldigvis ikke treffe denne personen så ofte, men går av og til på hverandre på butikken og da blir det jo (u)naturlig å veksle noen ord.

Per nå skjer dette heldigvis relativt sjeldent, men til høsten vil vi (dessverre) gå på hverandre oftere, siden jeg har fått jobb like i nærheten av der han jobber nå. Hadde jeg visst at han allerede jobbet der, hadde jeg aldri søkt jobben i utgangspunktet, men for sent å trekke seg nå føler jeg. . Han har også sagt at han kjenner mange der jeg skal begynne og det virker også som han ønsker å ha mer kontakt enn vi har nå, noe som vi under enhver omstendighet ikke skal!

Spørsmålet er: hvordan man best forholder seg til noe sånt?

Anonymous poster hash: 814ca...e29
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tør jeg spørre hva som får deg til å omtale ham som mulig psykopat? Ikke av en eller annen pervers interesse for psykopater, mer fordi psykopater kommer i mange forskjellige former.

Råd om hvordan man forholder seg til dem avhenger veldig av hva som er psykopatisk med oppførselen deres, for at det "ikke skal veldig mye til" at han "mener at man har sagt eller mener noe galt" er ikke alene grunnlag for å kalle noen psykopat. Antar derfor at det er en hel del mer du baserer det på :)

Anonymous poster hash: f68e6...60b

AnonymBruker
Skrevet

Med "psykopatiske trekk" mener jeg for eksempel trekkene som brukes til å diagnostisere lidelsen. ( som tidligere gikk under betegnelsen psykopati)

Jeg lurer ikke på om dette mennesket har disse trekkene og derfor kommer jeg ikke til å fortelle om hva dette mennesket er i stand til, men jeg lurer på om noen vet hvordan man best kan forholde seg til et menneske med psykopatiske trekk. De som går under betegnelsen "hverdagspsykopater".

Gjest anonym
Skrevet

Med "psykopatiske trekk" mener jeg for eksempel trekkene som brukes til å diagnostisere lidelsen. ( som tidligere gikk under betegnelsen psykopati)

Jeg lurer ikke på om dette mennesket har disse trekkene og derfor kommer jeg ikke til å fortelle om hva dette mennesket er i stand til, men jeg lurer på om noen vet hvordan man best kan forholde seg til et menneske med psykopatiske trekk. De som går under betegnelsen "hverdagspsykopater".

Har du vært sammen med denne personen? Hva har han gjort som gjør at du gir han denne betegnelsen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...