Gå til innhold

Hadde en megler her i går

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Vi skal selge leilighet, og har en megler som vi har bestemt oss for. Han har solgt for oss før. Han var her igår, og skrøt den opp, det var så gjennomført og som tatt ut av et interiørmagasin, var hans ord. Jeg rødmet litt da. Hadde også en til her om dagen, før vi skulle bestemme oss. Og han sa det samme. Begge spurte om jeg jobber ned interiør, noe jeg ikke gjør. Hadde du vært stolt? Det som interesserer meg mest er kjøperne.

Anonymous poster hash: ce22c...198

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Jeg spurte om det er noe vi må male eller forandre på, og nei det skulle vi ikke.

Anonymous poster hash: ce22c...198

Gjest Keikolina
Skrevet

Klart jeg hadde vært stolt over det, har aldri hørt noen megler sagt noe sånt før, tror det er sjeldent.

Gjest Malena_123
Skrevet

Klart jeg hadde vært stolt over det, har aldri hørt noen megler sagt noe sånt før, tror det er sjeldent.

Ikke jeg heller. Ikke har jeg greie på interiør, prøver bare å få det fint og koselig jeg. Sa også at det ser ut som om det ikke bor noen her. Haha. Jeg håper og ber om at kjøperne også mener det samme, det er det som jeg bekymrer meg.
Gjest Malena_123
Skrevet

Glemte å trykke på anonym knappen. Så flink er jeg for å skjule, Hehe.

Gjest Anubiel
Skrevet

Fikk høre det samme av megler da jeg solgte min nylig. Jeg er ikke spesielt interessert i interiør, leser ingen blogger og ingen interiørblader. Men liker å ha det lyst og fint, rent og ryddig. Jeg tok rosen med en klype salt, meglere er jo interessert i å få oppdrag og smører vel ofte litt tykt på med superlativene.

Jeg fikk "gratis" (betaler jo i dyre dommer for megler) konsulenttime med interiørdesigner av megleren for å ta de siste touchene. Det tok et kvarter og gikk ut på at jeg kunne flytte et bilde 10 cm, fjerne en potteplante og samle blomstene på balkongen i et hjørne. Ellers var det greit. Jeg hadde ryddet masse før jeg i det hele tatt kontaktet megler og det gjorde inntrykk på dem.

Gjest Wei Wei
Skrevet

Det er jo ikke interiøret som skal kjøpes, men "veggene". Derfor ryddet jeg vekk mest mulig for å vise frem leiligheten. Da var det unaturlig å kommentere interiøret. Men tilstanden av leiligheten ble kommentert. Gikk for 15% over prisantydning.

• Liker 1
Gjest Malena_123
Skrevet

Det er jo ikke interiøret som skal kjøpes, men "veggene". Derfor ryddet jeg vekk mest mulig for å vise frem leiligheten. Da var det unaturlig å kommentere interiøret. Men tilstanden av leiligheten ble kommentert. Gikk for 15% over prisantydning.

Nei selvfølgelig ikke. Men det opptar blikket til kjøpere. Forrige leiligheten vi la ut for salg, de som kjøpte, ville kjøpe med sofa og utemøbler, pluss med noe av interiøret og betalte gjerne ekstra. Så, det fanger min oppmerksomhet også.

Skrevet

Ja, det stemmer at det ikke er interiøret som skal kjøpes.

Men det stemmer også at boligkjøpere følger magefølelsen (selv når det er millioner som skal investeres!). Man selger ikke bare et hus, men en forestilling om det lykkelige livet som kan leves der :)

AnonymBruker
Skrevet

Man selger ikke møbler nei, men man selger et hjem. Det hjemmet som selges nå for tiden er et minimalistisk hjem, med få møbler, mye lys og god plass. Slik folk skulle ønske de hadde det, når de egentlig har litt rot og skrot overalt. I ferdige nybygg flytter de inn møbler kun til bilder og visning, fordi rene vegger og null møbler selger dårligere. Vanskelig å forestille seg å skulle bo i en hvit boks. Hva gjorde interiørarkitekten hos deg da?

Anonymous poster hash: bc1ac...64c

Gjest Wei Wei
Skrevet

Man selger ikke møbler nei, men man selger et hjem. Det hjemmet som selges nå for tiden er et minimalistisk hjem, med få møbler, mye lys og god plass. Slik folk skulle ønske de hadde det, når de egentlig har litt rot og skrot overalt. I ferdige nybygg flytter de inn møbler kun til bilder og visning, fordi rene vegger og null møbler selger dårligere. Vanskelig å forestille seg å skulle bo i en hvit boks. Hva gjorde interiørarkitekten hos deg da?

Anonymous poster hash: bc1ac...64c

Jeg brukte ingen interiørarkitekt. Gjorde alt i stand selv. Altså jeg egentlig viste frem interiøret jeg bor i til vanlig. Ingen ekstra pynting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...