AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #1 Skrevet 26. juni 2013 hvordan gjør man det når man legger babyen? Går man ut av soverommet og så inn igjen hvis det blir gråt? eller blir man der sånn at han ser deg, eller ikke ser deg...?? Hvordan gjør man dette med legging egentlig? Vår er 4,5 mnd og tar IKKE smokk, og kaver en del i sengen. Jeg pleier å "slå" han litt på rompa og da sovner han på kanskje 30 min. Gråter lite, men må ha denne type stimuli for å sovne. Burde vi avvennde dette og heller prøve å gå ut av soverommet? Anonymous poster hash: 9ba67...a27
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2013 #2 Skrevet 26. juni 2013 Burde vi avvennde dette og heller prøve å gå ut av soverommet?Anonymous poster hash: 9ba67...a27 Om dere syns det er greit å holde på slik, så er det jo bare å fortsette. Da vår var 4,5mmd la vi han bare i sengen, sa god natt, og gikk ut. Gikk selvsagt inn om han gråt. Tok opp, trøstet og la ned igjen og gikk ut.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #3 Skrevet 26. juni 2013 brukte han smokk? føler at smokkebarn er lettere og legge?! men jeg kan jo prøve å gå ut av soverommet også... ts Anonymous poster hash: 59274...534
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2013 #4 Skrevet 26. juni 2013 brukte han smokk? føler at smokkebarn er lettere og legge?! men jeg kan jo prøve å gå ut av soverommet også... tsAnonymous poster hash: 59274...534 Bruker smokk til og fra. Du kan jo prøve med en koseklutkanin/kosefille. Min sutter oftest på denne
Tøysekoppen Skrevet 26. juni 2013 #5 Skrevet 26. juni 2013 Vi har lagt ammeputa oppe rundt hode til baby for å få det litt mer intimt. Vi sørger for gode legge rutiner å prøver å ikke ta baby opp igjen når først han er lagt, tar han selvsagt opp om han gråter og trenger trøst. Når baby er lagt i sengen stryker vi han litt over nesen og øynene og synger en rolig sang, da tar det gjerne 5 min å legge han
Gjest Duftlys Skrevet 26. juni 2013 #6 Skrevet 26. juni 2013 Vi legger han i senga, gir han kosekluten, og så sovner han raskt. Om han hadde begynt å gråte, så hadde vi tatt han opp, men ikke gått ut av soverommet. Denne metoden har vi vært konsekvente på fra han var rundt 6 uker, og det har virka for oss:)
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #7 Skrevet 26. juni 2013 Vi legger våres lille når vi tydelig merker at han er trøtt, synger en sang og stryker litt over nesa før vi går ut. Han vrir seg litt før han sovner, tar ca 10-20 min før han har sovnet ordentlig tungt. Går inn hvis han mister sutten, men tar han kun opp igjen hvis han gråter. Han er 4 mnd. Anonymous poster hash: d6155...1f0
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #8 Skrevet 26. juni 2013 Vår har vært av typen som begynner å hylskrike i det han skjønner at han blir lagt ned (og det fortsetter til han kaster opp og hyperventilerer, så vi har prøvd at han får ligge litt også)... Ikke tatt smokk. Så har aldri hatt mulighet til å "gå inn igjen dersom baby gråter", så den metoden har ikke gått her;) Så her har det vært mye bæring til han sover, og evt sovne ved puppen. Ikke ideelt selvfølgelig, men ser ingen annen måte. Lagt ham i sengen når han sover, og da sover han fint og lenge, er kun leggingen som er problem. Anonymous poster hash: 9edf0...618
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #9 Skrevet 26. juni 2013 Vår har vært av typen som begynner å hylskrike i det han skjønner at han blir lagt ned (og det fortsetter til han kaster opp og hyperventilerer, så vi har prøvd at han får ligge litt også)... Ikke tatt smokk. Så har aldri hatt mulighet til å "gå inn igjen dersom baby gråter", så den metoden har ikke gått her;) Så her har det vært mye bæring til han sover, og evt sovne ved puppen. Ikke ideelt selvfølgelig, men ser ingen annen måte. Lagt ham i sengen når han sover, og da sover han fint og lenge, er kun leggingen som er problem. Anonymous poster hash: 9edf0...618 Samme her, så det er ikke alle som bare kan "legge babyen og gå ut". Tror mange rosemaler leggesituasjonen litt for å høres ekstra flinke ut. Anonymous poster hash: e174a...c8e
Gjest Elyssa Skrevet 26. juni 2013 #10 Skrevet 26. juni 2013 Da lillegutt var på den alderen, satt jeg hos ham til han sovnet, kanskje med en hånd på ham hvis han var urolig. Prøvde å sitte sånn at han ikke så ansiktet mitt, for da ville han bare ha øyekontakt og fikk ikke sove. Du kan jo prøve å gå ut hvis du vil, men ha litt lav terskel på det kanskje? Ikke ta det så tungt hvis det ikke går? Han er jo så liten enda, og min erfaring er i hvert fall at sånne ting går seg til etter hvert når ungene er klare for det. (Nå går vi som regel ut av rommet, og har ikke styret noe særlig med det )
Gjest Elyssa Skrevet 26. juni 2013 #11 Skrevet 26. juni 2013 Samme her, så det er ikke alle som bare kan "legge babyen og gå ut". Tror mange rosemaler leggesituasjonen litt for å høres ekstra flinke ut. Anonymous poster hash: e174a...c8e Tror egentlig det er de færreste som kan det
Gjest Magdalene Skrevet 26. juni 2013 #12 Skrevet 26. juni 2013 (endret) Samme her, så det er ikke alle som bare kan "legge babyen og gå ut". Tror mange rosemaler leggesituasjonen litt for å høres ekstra flinke ut.Anonymous poster hash: e174a...c8e Og det er utrolig mange som kommer med det pjattet du skriver til folk som faktisk har "lykkes". Det de faktisk noen som jobber for å få til ti g med disse små, som klarer det. For all del! Ikke skriv om du har lykkes med noe... Kun om du har noen problemer. Endret 26. juni 2013 av Magdalene 1
Gjest Elyssa Skrevet 26. juni 2013 #13 Skrevet 26. juni 2013 Og det er utrolig mange som kommer med det pjattet du skriver til folk som faktisk har "lykkes". Det de faktisk noen som jobber for å få til ti g med disse små, som klarer det. For all del! Ikke skriv om du har lykkes med noe... Kun om du har noen problemer.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #14 Skrevet 26. juni 2013 Tar du babyen opp når han kaver?? Jeg tar han kun opp om han gråter. kaving lar jeg han holde på med og da sovner han på 10-20 minutter. Anonymous poster hash: e81d8...d94
Gjest Duftlys Skrevet 26. juni 2013 #15 Skrevet 26. juni 2013 Det må da være heilt greit å puppe/flaske/gynge baby i søvn dersom det trengs. De vil vokse det sannsynligvis av seg likevel! Kaving tar jeg ikke baby opp for, men grining, absolutt! Ofte kan han komme med litt småsutrelyder like før han sovner. Er visst ganske vanlig selv om det høres ut som han skal begynne å skrike seg opp:P
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #17 Skrevet 26. juni 2013 Jeg hadde en "enkel" baby når det kom til soving. Jeg ammet på soverommet i mørket, men sørget for at han ikke sovnet helt ved puppen (ville ikke at han skulle måtte ammes i søvn). Når han var ferdig så rapet han, vi koste litt, bysset litt, sang litt før jeg la ham i sengen. Var der og strøk på ham til han falt i ro (ikke alltid sovnet), før jeg nusset, sa god natt og gikk ut. Alt dette tok kanskje en halvtime. I blant våknet han, da gikk jeg først inn om jeg hørte at det ikke ga seg av seg selv, strøk på ham og gikk ut igjen. Om det ikke ga seg tok jeg ham opp og bysset til han roet seg, og la ham på samme måte. Dette var ikke ofte. Ellers må du nok bare prøve deg frem TS. Men babyen er så liten ennå, at jeg tror ikke du skal stresse så mye ennå om du må bysse/kose litt ekstra. Anonymous poster hash: 04246...059
Lærerinna Skrevet 26. juni 2013 #18 Skrevet 26. juni 2013 Jeg tenker at hver og en må gjøre det de føler for selv. Mange synes det er helt greit å bysse/klappe/vogge/gynge i søvn. Så lenge du/dere er komfortable med det, er det helt greit. Selv er jeg (vi) svært bevisste på at vi ikke vil venne babyen til noe vi på sikt ikke orker/vil/gidder å følge opp. Vi legger henne med kosen inntil kinnet, synger en sang, kysser henne, sier god natt og går ut. Går inn hvis hun mister sutten, er urolig eller gråter. I det siste har hun vært mye mer urolig enn tidligere. Lar henne da ligge i senga så fremt hun ikke gråter, men sitter gjerne litt ved siden og holder henne på brystet eller i hånda til hun roer seg. Hun er snart 4 mnd.
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #19 Skrevet 26. juni 2013 Kan man ikke legge den på brystet og la den sovne der? Anonymous poster hash: c2651...ec5
Gjest Duftlys Skrevet 27. juni 2013 #20 Skrevet 27. juni 2013 Kan man ikke legge den på brystet og la den sovne der? Anonymous poster hash: c2651...ec5 Joda, det går fint det dersom babyen din liker det:D Hadde aldri gått med min nå, men da han var nyfødt gjorde han det bestandig:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå